Högskoleprovet...

A.K.O.A

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2003
Hoj
Gs500e
Tja!
Någon mer än jag som gjorde det idag? Jag fick 74, vad fick ni? Ha det!

Gjorde det för skojs skull, har redan pluggat på högskolan... skrapade iaf ihop 92 poänger. De flesta felen (43%!) la jag lustigt nog på NOG-delen. Vilket alltså bevisar att man blir sämre på matte efter att man pluggat på KTH. :näsblod

Och vad faen är Name-dropping??? Det blocket utgick men jag vill veta. :va

fick ihop 100 jämnt.

och nu ska jag inte slå något i sten. men jag fick för mig att namedropping är en person som säger: "den känner jag. och han också. och xx sade till mig igår. "

Första gången jag skrev det, fick 63p. kaaasst
första blocket hade man juh inte vaknat vid, andra som de tog bort, va man juh bäst på ;) men på NOG å DTK fick jag 9p resp 7p. Jag som lixom funderat på attläsa någon mattelinje, för att matte är så kul :/ hihi
Fick däremot 17/20 på block 3 läsförståelse. Hjälper juh inte mig, om jag inte har logiskttänkande :/ hoho

ah, lär så länge man lever.. sedan att jag var me tjejen hela natten innan, å sommna kl 5, å gick upp 7, gjorde väl inte allting så väldigt mycket bättre :P

Name-dropping är att man nämner ett namn för omnämnandets egen skull.
För att kanske höj texten, göra den mer intressant osv..

Bifogat

• 76.gif
    76.gif
    28.2 KB · Visningar: 148
Last edited:
Skönt att man inte behövde sitta med sådana prövningar, jag kom in på betygen.

Klart man kommer in på betygen, men man måste juh ändå hävda sig med Svensson, om man ska leva med sitt Nararsisus jag! :D

En kompis gjorde det idag, för andra gången. Han sänkte sig med ett par snäpp!! :fatta! :rofl

burner skrev:
Skönt att man inte behövde sitta med sådana prövningar, jag kom in på betygen.
Kanske dock summan av prövningarna du gick igenom under 3(?) år, för att få betygen var större än prövningen att göra ett prov på sammanlagt 200 minuter.
Alltså du har inte haft det skönt. :banana

Hur fungerar det här med rättningen egentligen?? Det var första gången jag skrev det i går. Fick 61 rätt av 122... Hälften altså. Tycker det borde vara 1.0 då men det är inte säkert alls sa en kompis till mig, p.g.a. att dom räknar om det på något sätt så det ska vara lika från år till år oberoende av svårighetsgrad på provet??? :confused:

Hur fungerar detta då??

Kan man inte få reda på sitt resultat innan alla proven är rättade??

jeje! Det kommer fler chanser...

//200+

200+ skrev:
Hur fungerar det här med rättningen egentligen?? ...

Nix, du kan inte få reda på ditt resultat förrän alla proven är rättade. Ditt resultat ställs i relation till alla andras resultat för att kompensera för att proven är olika svåra från år till år. Resultatet du får kallas "normerad poäng", 1.0 är i princip ett medelvärde och sen fördelas resultaten med lika många ovanför som nedanför det.

URRninja skrev:
Nix, du kan inte få reda på ditt resultat förrän alla proven är rättade. Ditt resultat ställs i relation till alla andras resultat för att kompensera för att proven är olika svåra från år till år. Resultatet du får kallas "normerad poäng", 1.0 är i princip ett medelvärde och sen fördelas resultaten med lika många ovanför som nedanför det.

OK tack för det svaret... Man får helt enkelt hoppas att det gick åt f_n för fler än mig... Helst ännu sämre då altså.. (egenkär) :hihi

Jag är rätt nöjd iaf, fick 110 rätt :yoparty :fyllisar :banana
Med tanke på att jag inte pluggat nånting sen gymnasiet för 7 år sen o alltid varit värdelös på matte så är jag rätt nöjd, helt klart :)

Kollar man på de tre föregående proven så verkar jag ha satt 2.0 o jag ska ha djävulsk otur om jag får under 1.9. Nu ska jag bara komma på vad jag vill söka till också :rolleyes:

Vet inte vad jag fick för resultat rikitgt på grund att blåbäret till provledare gjorde så att jag inte kunde skriva ner resultater på första delen. :fatta! Men resten såg väl ganska ok ut.

URRninja skrev:

då är 1.0 ett medianvärde och ingenting annat. :tungan
/Messerbisser

Senaste gången som jag skrev provet så hade jag totalt 3 fel på alla andra delar utom NOG-delen, som jag på de 3 gånger jag skrivit provet har haft mellan 1-3 fel på.

När rättningen kom tillbaka så hade jag 19 fel. Visade sig att jag hade lämnat en fråga obesvarad och tyvärr fortsatt att skriva så jag låg ett snäpp fel hela tiden. Utan det lilla felet hade jag fått 1.9... Nu fick jag 1.6 :-(

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman