Dominator-Rocks
Guest
Gud viskade i mitt öra att jag måste diska nu.
Man skall inte lystna på inre röster!!
Det kan gå åt helvete, antingen så mördar man nån eller som för dig blir ståendes
vid diskbänken.....!
Varning

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gud viskade i mitt öra att jag måste diska nu.
Tro på vetenskapen, det är precis samma sorts trygghet som tron på gud.
För övrigt saknar jag ett typiskt svenskt Nja i pollen, agnostikervalet. Linje 2!
/perris
Finns inget som heter tron på vetenskapen! Vetenskapen är fakta Pungt.
Ni som tror på mongo gudar mm varför kör ni hoj isåfall har sex röker snusar äter kött mm mm mm om man alvarligt tror att det finns en gud och att bibeln stämmer borde man inte vara munk isåfall??![]()
Om man vore så påläst som du, bör man inte jobba som kärnfysiker eller liknande då?
Du som gillar fakta borde inte per automatik sätta religion, gud samt bibeln i samma fack.
Finns inget som heter tron på vetenskapen! Vetenskapen är fakta Pungt.![]()
Om man vore så påläst som du, bör man inte jobba som kärnfysiker eller liknande då?
Du som gillar fakta borde inte per automatik sätta religion, gud samt bibeln i samma fack.
Håller med. Nu är de losskopplade från staten, vilket gör att jag slipper betala för skiten. Därmed är jag nöjd. I övrigt får folk tro precis vad de vill.Förstår inte hetsen mot kyrkan faktiskt. Att revoltera mot kyrkan var coolt på 70-talet, nu är det mest löjligt. Man märker ju knappt av dom. Låt folk tro som dom vill.
Burre skrev:Jag har blivit ganska inspirerad av Smartman måste jag erkänna.
Nja jo bibeln handlar väl om gud jesus mm eller??
Nej, men hur kan man verkligen veta att han inte finns?Tror ni på tomten också?![]()
Tror ni på tomten också?![]()
Fan vad jag känner mig som en sandlådegubbe idag! :-D
/perris
Nu ropar mamma att jag måste borsta tänderna så nu hinner jag inte svara!Gör du inte alltid det?![]()
Den är väl inte kommunistisk, det är ju individualismen dragen till sin spets. Enskilda individers mutationer driver utvecklingen och slår ut de sämre.Jag är skeptisk, tyvärr inte övertygad om högre makt men samtidigt så tycker jag evolutionsteorin är för kommunister så jag vill helst inte beblanda mig med den.![]()
Om jag förstått saken rätt så är det inte alls ovanligt att just hard core fysiker är troende i en eller annan form. Alla andra vetenskaper bygger vidare på någon annan vetenskap och behöver aldrig konfronteras med de riktigt existentiella frågorna, men just den riktigt grundläggande fysiken lever hela tiden med insikten att exakt hur det ser ut längst in vet vi inte, och kommer förmodligen aldrig att få veta heller. Vi tar fram modeller av verkligheten som är mer och mer detaljerade, som stämmer bättre och bättre, men de är fortfarande bara modeller. Och de säger fortfarande väldigt lite om hur, och varför, det hela egentligen började.Personligen tycker jag det finns alldeles för mycket "slump" i världen idag för att vara en slump. Min morbror jobbade med att undersöka vad som hände de där avgörande milisekunderna efter Big Bang på CERN i Schweiz. Fler och fler av de som jobbade där blev religiösa, troende eller vad man nu ska säga efter att ha sett hur stora sannolikheterna var för att det hela skulle skett genom en slump. Få tvivlade på nån form av intelligent design i alla fall.
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |