Hej bullen.
Jag har väl egentligen inte någon koll på detta med att trimma utan det man snappat upp förbifarten. Tänkte ni nu kan få utbilda mig.
Jag har äntligen hittat högkompskolv till 500:an. Nu undrar jag så klart vad som är riskerna med att höja kompet? Kommer självklart mappa om hojen (insprut) men vet inte om man kommer åt tändningen. Men det borde man väl.
Jag hörde att man bör byta kam för att få ner effekten på låga varv för att spara lager och stake. Vilket låter rimligt. Annars är jag lite osäkert på hur kammen påverkar cylidertrycket? Frågan är om man kan göra samma sak (spara lager och stake) genom något annat sätt?
Annars någon kanske vet någon som slipar om en kam till KTM?
Tack på förhand!
(jo jag vet att den redan har för mycket effekt i skogen, men jag har gett upp skogskörning med denna hoj, den ska bara gå grus, motard och is)
Jag har väl egentligen inte någon koll på detta med att trimma utan det man snappat upp förbifarten. Tänkte ni nu kan få utbilda mig.
Jag har äntligen hittat högkompskolv till 500:an. Nu undrar jag så klart vad som är riskerna med att höja kompet? Kommer självklart mappa om hojen (insprut) men vet inte om man kommer åt tändningen. Men det borde man väl.
Jag hörde att man bör byta kam för att få ner effekten på låga varv för att spara lager och stake. Vilket låter rimligt. Annars är jag lite osäkert på hur kammen påverkar cylidertrycket? Frågan är om man kan göra samma sak (spara lager och stake) genom något annat sätt?
Annars någon kanske vet någon som slipar om en kam till KTM?
Tack på förhand!
(jo jag vet att den redan har för mycket effekt i skogen, men jag har gett upp skogskörning med denna hoj, den ska bara gå grus, motard och is)