Dark_Messenger
Guest
PrecisKungen skrev:2383786nej han har brutit båda bena
![]()
![]()

Nerå. Har aldrig lärt mig detta riktigt så jag kör med stödhjul..

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
PrecisKungen skrev:2383786nej han har brutit båda bena
![]()
![]()
Dark_Messenger skrev:2383837Precis
Nerå. Har aldrig lärt mig detta riktigt så jag kör med stödhjul..![]()
Aah...Babar skrev:2383851Dags för dig då att skaffa en riktig mc..![]()
SirWankalot skrev:2383675Du menar att en stillastående motorcykel med en person på som sitter och chillar vid ett rödlyse ser ut att vara i obalans?
Kan inte hålla med där, tycker det ser soft ut.
lorkan skrev:2384201Vet inte riktigt hur det ser ut när man "chillar vid ett rödljus", men ja, det ser ut som att man inte riktigt har kontroll över grejerna om man står med båda fötterna nere, kanske inte i alla sitautioner, sträcker man på sig är det en annan sak. Det är vad jag tycker.
Något som är ännu värre är när man "springer" igång efter rödljuset dessutom, man tar inte upp fötterna förrens man har fått upp lite fart eftersom man inte klarar av att krypköra överhuvudtaget. Dock har jag bara sett customförare göra så hittills..![]()
hass skrev:2383912Tog hojkort en himla massor år sedan i England. Där lärde dom ut att man ska alltid sätta ned vänsterfoten! Detta för att höger foten ska alltid vila på bakbromsen när man stå stilla...
Ja, jag vet! Och vad är ännu värre är följande:illebror skrev:2384403Ja men dom har ju vänstertrafik![]()
![]()
![]()
Hur klarade du uppkörningen da?Vurpan 40 skrev:2383829Tog hojkortet i somras...och har alltid hört att högerfot ska ner..men nu verkar det som att det egentligen inte spelar någon roll...utan det är efter tycke och smak..Jag själv sätter alltid ner vänster...jag skulle välta om jag försökte sätta ner höger...
Babar skrev:2383509Ja, vilken fot sätter du egentligen ner i backen vid stopp?
Jag fick under övninsgkörningen intutat att alltid sätta ner höger fot.. *tror jag* Vänster skulle finnas på växeln redo att snabbt växla efter man kört igång. Kändes helsjukt då jag kan åka en bra stund på ettan utan behöva växla. Nu åker alltid vänster ner i backen och höger fot på bromsen. Enda chansen att vila gashanden vilken annars gasar hela tiden. Skulle utan fotbroms vid rödljuset även behöva handbromsa med den..
jayjay skrev:2384694Alla ni som sätter ner vänster fot. Har ni alltid 1:an i när ni väntar på grönt ljus, eller gör ni nån märklig rokad av fötterna? Har lite svårt att föreställa mig att du kan starta från friläge och stå med vänsterfoten i marken vid rödljuset.
Jag kan inte minnas om jag alltid har 1:an i läge, men har nåt svagt minne av att pga svårigheter att få i ettan vid stillastående, så brukar jag alltid ha växel i (såvida jag inte vet att jag kommer bli stående en stund).
SirWankalot skrev:2384707Ska jag svänga vänster lägger jag i 1an och sätter ner vänster fot. Bra träning för vänsterhanden att hålla kopplingen![]()
Tips är att rulla lite bakåt när man lägger i 1an om man står still, då smäller 1an i fint. Fast smällen är väl bara min torrkoppling![]()
![]()
jayjay skrev:2384712Jo, jag vet att det hjälper att rulla cykeln
Hardrock Ragge skrev:2384677Sitter du med kopplingen inne hela tiden?
Jag sätter ner höger om det är ett "kort" rödljus o båda om det är ett "långt" rödljus. Lägger _alltid_ i friläge.
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |