Höger eller vänster när du vurpat

Jag brukar klota hojen på

• Antal röstningar
    0

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Av någon anledning så lyckas jag alltid mula omkull på höger sida när jag vurpar, jag vet inte varför men när jag kasar omkull så lyckas jag alltid dra i höger fotpinne, avgassystem, sidokåpa, kraschpuck, bromspedal, dock aldrig vänster sida...

2 Gånger på vänster faktiskt.. men de flesta banor går ju i högervarv, så 7-8 på höger sida :crash

Jag är vänsterhänt, lite snedragning ditåt på kwerken och vurpar på höger sida nästan jämt. Är det normalt?

Victor skrev:
Jag är vänsterhänt, lite snedragning ditåt på kwerken och vurpar på höger sida nästan jämt. Är det normalt?
jag vurpar också åt höger.. dock kör jag inte bana.. :tungan

Jag har faktiskt slagit en volt över cykelen,där jag repade både höger o vänster.

Last edited:
TRX;Höger
ZX6;Höger 1ggr, Vänster 1ggr
Suzuki;Vänster
Fireblade;Höger (den såg du själv, GSXX111000RRR)

Så det blir väl lite blandat för mig antar jag.

Har även lyckats flippa över framlänges med moped (två ggr med två olika mopeder, faktiskt), otroligt nog.

Är detta för SCB:s räkning?

pilsner

Pilsner skrev:
Fireblade;Höger (den såg du själv, GSXX111000RRR)
Japp den vurpan va fet, jag låg precis bakom dig med knät i backen då du drog motorblocket i asfalten, tur att du gled av banan annars hade jag kört över dig.

:hihi

Lowside åt vänster, Highside i en snabbhöger med tillhörande flygtur samt sandbuffé samt att jag bromsat på mig efter en långraka och fortsatt ut i sanden med tillhörande kullerbytta.......... Den meningen blev lång.....

Högersida här med!

GSXR1100R skrev:
Av någon anledning så lyckas jag alltid mula omkull på höger sida när jag vurpar, jag vet inte varför men när jag kasar omkull så lyckas jag alltid dra i höger fotpinne, avgassystem, sidokåpa, kraschpuck, bromspedal, dock aldrig vänster sida...
Nu har jag dock bara vurpat en gång men statistiskt sett så är det 100% vurpningar på högern...;-)

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back