Jo är o kör bana nu och det är hur kul som helst men efter första dagen är jag lite kluven över däcken. Framförallt bakdäcket går väldigt varmt även fast jag inte kör särskilt fort eller hårt jämfört med de flesta andra. Körde ett pass, 15 min ca 2 mil, med polaren framför och bakom för att nöta spårval och efter den turen kolla han mitt bakdäck. Det bli betydligt varmare och smälter nästan i jämförelse med hans när han gasat på och då håller han bland de högsta tempot i mellangruppen. Nu är iofs hans hoj lättare än min men inte heller den tredje av oss som släpar runt på samma vikt som mig om man räknar dom 20-30kg mer han har i kroppsvikt.
Först åkte jag runt med 2.9bar i bakdäcket (varmt däck) så jag sänkte det till 2.5. Däcket är Pilot Road 2 = mjukare på sidorna och hårdare i mitten och visst är det sidorna som smetas ut. En annan förare hade för sig att han läst om någon dämpinställning som kunde bättra detta men mindes inte riktigt vilken.
Visst än så länge har det gått bra, när trycket var på tok för högt kände jag att det var för lättsvängt men i övrigt inga släpp eller kast. Men nu när spårvalet stämmer hyggligt både enligt instruktör och polarna så påpekar båda parter att jag ska pressa mer ut ur kurvorna (gasa) och även vid nedlägg. Detta är morgondagen tänkt att ägnas åt men gärna utan härdsmälta för bakdäcket =0)
Några tips för dämpinställningar eller annat, ingen aning hur det är inställt nu. Det som går att justera är:
Fjäderförspänning fram + bak
Returdämpning bak
Alla justeringar är lätta att utföra, bak sitter det t.o.m. ett vred/ratt som man kan skruva för hand istället för verktyg o skruva på dämparen.
Först åkte jag runt med 2.9bar i bakdäcket (varmt däck) så jag sänkte det till 2.5. Däcket är Pilot Road 2 = mjukare på sidorna och hårdare i mitten och visst är det sidorna som smetas ut. En annan förare hade för sig att han läst om någon dämpinställning som kunde bättra detta men mindes inte riktigt vilken.
Visst än så länge har det gått bra, när trycket var på tok för högt kände jag att det var för lättsvängt men i övrigt inga släpp eller kast. Men nu när spårvalet stämmer hyggligt både enligt instruktör och polarna så påpekar båda parter att jag ska pressa mer ut ur kurvorna (gasa) och även vid nedlägg. Detta är morgondagen tänkt att ägnas åt men gärna utan härdsmälta för bakdäcket =0)
Några tips för dämpinställningar eller annat, ingen aning hur det är inställt nu. Det som går att justera är:
Fjäderförspänning fram + bak
Returdämpning bak
Alla justeringar är lätta att utföra, bak sitter det t.o.m. ett vred/ratt som man kan skruva för hand istället för verktyg o skruva på dämparen.