Hårdrock!

Då man snackar trummisar måste Flo få vara med.

Visseligen ett speedfreak men han gör det oftast smakfullt.
Sen att det ser ut som han dansar sittandes medans han gravity blastar är skön bonus! :tummenupp

[YOUTUBE-ID]c_1RZcM3zso[/YOUTUBE-ID]

ha i åtanke att låten ovan är från 1996 (dock inte inspelningen), finns mer imponerande låtar men svårt att hitta vettiga videos.

[YOUTUBE-ID]dt4_eUn2WAY[/YOUTUBE-ID]

Fajt om vem som är bästa trummis ger jag mig inte in, men den här tycker jag är värd att kolla på..

[YOUTUBE-ID]_54BL0aOt5E[/YOUTUBE-ID]

Håller med dig, hade inte gjort det för några år sedan, men är jäkligt trött på speedfantomer nu faktiskt.

Brann e fenomenal, synd bara att de gick ifrån det hårdare o blev mjukisar, Leviathan knäcker allt!

Appropå skillade trummisar...
Fast det är nog bassisten jag gillar att höra på mest, sån skön ton.

[YOUTUBE-ID]oyh9CQTdV_k[/YOUTUBE-ID]

kul låt, skönt med någon som inte underskattar basen som ledande instrument

Fajt om vem som är bästa trummis ger jag mig inte in, men den här tycker jag är värd att kolla på..

[YOUTUBE-ID]_54BL0aOt5E[/YOUTUBE-ID]

orginallåten är intressant, någon som inte bara rapar i micken utan gör något roligare :)

Favoritbanden varierar hela tiden, och konserter är alltid inplanerade då jag är rockfotograf. Bästa konsertupplevelse kan jag helt enkelt bara säga Bodom i Götet 2006, eftersom jag var så enormt uppe i mitt bodom-esse just då, dessutom var det min första riktiga konsert, och typ den enda sedan dess jag betalat för & stått i publiken på istället för plåtat :rolleyes: (och då ska tilläggas att jag säkert varit på ett tvåhundratals konserter och festivaler vid det här laget). Nu siktar jag in mig på att turnera istället :D

Edit: på tal om trummisar kom jag & tänka på dubbelkaggar, vilket i sin tur medförde att jag kände mig tvungen att posta denna videon, för er som inte hört låten...

[YOUTUBE-ID]DdaOeAxy0GU[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
näru, det HÄR är mycket bra skit: :D :kär

[YOUTUBE-ID]xJxdWAnoXqI[/YOUTUBE-ID]

Jävligt bra skit!
Phil e så jvla grym:yoparty Grym röst!
[YOUTUBE-ID]yq1EKlTzEP4[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]O_1_HWxYOTQ[/YOUTUBE-ID]

Spelar även gura rätt ok, elle?
[YOUTUBE-ID]f-vohSU5s1s[/YOUTUBE-ID]

Ej att förglömma the one and only DIMEBAG! V.I.F

näru, det HÄR är mycket bra skit: :D :kär

[YOUTUBE-ID]xJxdWAnoXqI[/YOUTUBE-ID]

Ännu mer jvligt bra skit!!! ska du se/fotta dom 30 Jan??
Ska bli grymt att ÄNTLIGEN få se HATEBREED!!!:yoparty

Last edited:
Skojar du?
Gubbarna kan knappt spela sina egna låtar för bövelen, visseligen har de skärpt till sig de senaste åren. Men de skulle fortfarande må bra av att göra sig av med den felande länken.........Lilla Lasse. Kan inte finnas någon sämre o överskattad trummis inom sin genre.

För 1-2 år sedan gick det ett återkommande rykte om att en Deep Purple Mark III återförening var på gång. David Coverdale och Glenn Hughes verkade heltända på idén, Jon Lord var på och tom Ritchie Blackmore sade något kryptiskt att han kunde tänka sig någon one-off grej "för fansens skull". Problemet menade man var att Ian Paice redan var upptagen med det befintliga Deep Purple....

Då hoppar Lars fram som gubben i lådan och går ut med ett officiellt uttalande, på fullt allvar, att han kan tänka sig att hoppa in i ett återförenat Deep Purple Mark III.....det är lite som att ha Yngwie Malmsteens ego kombinerat med Dregens gitarrfärdigheter.....

Sen tycker jag iofs han lirar ok på senaste plattan.....

[YOUTUBE-ID]ed25H2-T-0I[/YOUTUBE-ID]

Nu valde du ändå fel låt, öppningsspåret knäcker allt, o där kan vi snacka dubbelkagge. :yoparty

Då hoppar Lars fram som gubben i lådan och går ut med ett officiellt uttalande, på fullt allvar, att han kan tänka sig att hoppa in i ett återförenat Deep Purple Mark III.....det är lite som att ha Yngwie Malmsteens ego kombinerat med Dregens gitarrfärdigheter.....

Sen tycker jag iofs han lirar ok på senaste plattan.....

Ho ho ho, ja den lille mannen har alltid haft höga tankar om sig själv o sitt band. Riktigt jobbig jävel att lyssna på...
Allt karln gör är att hålla takt, finns ingen kreativitet i spelandet whatsoever, det är tur att Hetfield kan skriva bra riff, det är det enda som räddar dem i mitt tycke.

Grabben skojar du!?
Goratory är underbara, i alla fall Rice on Suede plattan, mycket otippat att hitta någon som uppskattar dem häromkring. :tummenupp

Last edited:
Har sett 3ggr, Wacken var överjävligt jobbigt.
Fulla Tyskar som ville slåss hela tiden när MH spelade.

Har sett dem två gånger (Sonisphere & Wacken), och båda innan jag började digga dom :D

Antar att du tog festivalbussen till wacken? Från vilken stad? Minns du vem ni hade som reseledare?

Har sett dem två gånger (Sonisphere & Wacken), och båda innan jag började digga dom :D

Antar att du tog festivalbussen till wacken? Från vilken stad? Minns du vem ni hade som reseledare?
Åkte från Malmö, nån långhårig snubbe från HBG var reseledare, hur ball som helt.

Och han tvingade i mig sin morsas hemkörda vin på morgonen, fy fan säger jag bara men full blev man ju. :lol

Han går på de flesta konserterna såvitt jag vet, han fick pengar för sitt "handikapp" har jag för mig.

Åkte från Malmö, nån långhårig snubbe från HBG var reseledare, hur ball som helt.

Och han tvingade i mig sin morsas hemkörda vin på morgonen, fy fan säger jag bara men full blev man ju. :lol

Han går på de flesta konserterna såvitt jag vet, han fick pengar för sitt "handikapp" har jag för mig.

HAHAHA du beskriver Rasmus Lindgren tror jag. Ägare och grundare av Festivalphoto.net. Se bild:
6455_111333462724_731352724_2194466_1263195_n.jpg

Dock förväxlar du honom med en kille som heter Roger. Det är Roger som har fått dispans för sitt "hårdrocks-handikapp". Han jobbar som kock vanligtsvis, men får ej bli nekad ledighet för konserter m.m. och får spela hårdrock hur högt han vill i köket när han lagar mat :) Han är hur cool som helst, och som rockfotograf träffar jag på honom överallt. Han blev farsa i december förra året också om jag inte minns fel. Har massa bilder på honom med men orkar inte leta fram dom X__x

För övrigt så ledde jag bussen från HBG, och vi hämtade upp folk i Malmö också, vilket innebär att du måste sett mig då jag sprang in i Malmöbussen och räknade o höll på... :D

Edit: och Rasmus är inte från HBG, han bor i Malmö ;)

Last edited:
HAHAHA du beskriver Rasmus Lindgren tror jag. Ägare och grundare av Festivalphoto.net. Se bild:
6455_111333462724_731352724_2194466_1263195_n.jpg

Dock förväxlar du honom med en kille som heter Roger. Det är Roger som har fått dispans för sitt "hårdrocks-handikapp". Han jobbar som kock vanligtsvis, men får ej bli nekad ledighet för konserter m.m. och får spela hårdrock hur högt han vill i köket när han lagar mat :) Han är hur cool som helst, och som rockfotograf träffar jag på honom överallt. Han blev farsa i december förra året också om jag inte minns fel. Har massa bilder på honom med men orkar inte leta fram dom X__x

För övrigt så ledde jag bussen från HBG, och vi hämtade upp folk i Malmö också, vilket innebär att du måste sett mig då jag sprang in i Malmöbussen och räknade o höll på... :D

Edit: och Rasmus är inte från HBG, han bor i Malmö ;)
Det är Roger jag menar, gammal, långhårig, alltid väst och mustasch.

Han är hur ball som helst, han gjorde "vip pass" när vi var på wacken, flytta på er sa vi och alla flyttade på sig på alla konserter sen var vi längst fram på varje konsert. :D

Jag har inte varit på Wacken sen 2005. :fakta

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back