Hårdaste sporten?

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Vilken sport är enligt dig hårdast? Då menar jag rent fysiskt.

Min röst går till skidåkning på längden. Kanske mest för att jag hållt på med det själv på elitnivå och fått känna på vad det krävs för att bli "bra".

Men som jag ser det finns det inte någon annan sport som du behöver samma fysiska styrka i kombination med kondition och en bra teknik.

Låt höra vad ni tycker?

landen skrev:
Vilken sport är enligt dig hårdast? Då menar jag rent fysiskt.

Min röst går till skidåkning på längden. Kanske mest för att jag hållt på med det själv på elitnivå och fått känna på vad det krävs för att bli "bra".

Men som jag ser det finns det inte någon annan sport som du behöver samma fysiska styrka i kombination med kondition och en bra teknik.

Låt höra vad ni tycker?

Skateboard såklart...

Kör en vattenpolomatch, så är du lika sönderslagen som efter en match med Tyson och kondition krävs till max, plus simteknik, att simma, slåss och kunna hantera en boll.
Klart något av det värre jag hållt på med, och då har jag ändå tränat/tävlat andra idrotter på elit-nivå.

Skidor är det väl antingen havregrynsgröt eller EPO som behövs för att bli bra i? :rolleyes:

landen skrev:

Låt höra vad ni tycker?

Kom igen när du gått en 10 ronders boxningsmatch eller åtminstånna tränat boxning på elitnivå. Då vill jag höra dig säga samma sak! :martialar

Tänkte svara boxning eftersom det är de och rugby jag spelat. Men som oFFkeFF sa, vattenpolo är helt sinnessjukt. Jag var med på en träning med nått lag i stockholm. Och aldrig att jag gör om det, (fd) kompisen som drog med mig sa jag upp vänskapen med omgående.

Det sägs att en längdskidåkare är den absolut mest vältränade av alla sportutövare, så min röst går dit, eller möjligen till en simmare! :4skrika

Alla sporter är sjukt krävande om man ska hålla till på elitnivå. Då tränar alla tills de kräks.

Jag hade ett styck flicka som var simmare, jag vet att hon tränade 7 dar i veckan, 2-3h/dag och ett par veckor per termin var det 2 gånger om dan.

Triathlon. De ska kunna så mycket.

Världens starkaste man, förstå mjölksyra de producerar.

Längdskidor, mjölksyra är bara förnamnet.

Enduro, inte kört själv, förstått att det är jobbigt.

F1, sjuka G-krafter, fullständig koncentration, garanterat sjukt mkt jobbigare än man kan föreställa sig.

Går inte att jämföra sporter så där.

En sak är dock oerhört säker, handboll är garanterat en av de absolut TUFFASTE sporter man kan utöva, fy satan vad ont det gör att spela handboll. :D

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti