hållbarare däck, finns det ?

mbrannst skrev:
2343434 De bokstäver som nämndes tidigare borde inte ha något att göra med hastighetsindex, de är bara "meningslösa" beteckningar för att däcket sitter standardmonterat på vissa hojjar...

Jag hitta om det på nätet men trode det var ett skämt, det stog att B var för just bmw.
Vad dom andra bokstäverna är till för hoj kan man ju undra C=:va

Dark_Messenger skrev:
2343416 Finns en tråd här någonstans om de olika beteckningarna. Finns hastighetsindex som är en form av klassificering för hur höga hastigheter ett visst däck är godkänt för, o så finns det andra beteckningar. Tror det kan vara typ R för RADIALdäck osv.. Har inte grottat ner mig något djupare i det.

Sök på forumet eller fråga din däckleverantör om det är ok att mixa ett visst däck med ett annat.

Hitta tråden http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=78241&highlight=d%E4ck+beteckning men det står inte va just den beteckningen betyder.

Last edited:
mt01 skrev:
2326631 tjena !
har kört slut på ett metzeler z4 på 300 mil.
och då var det inget burnande eller en massa wheelies.
vridet tar kål på däcken skitsnabbt.
jag vill ha ett bra och stabilt sportdäck som håller betydligt längre.
nu till frågan :
VAD FAN SKA JAG KÖPA FÖR ETT DÄCK FÖR ATT INTE RUINERA MIG????

MT01 :va :va :va

Jag brukar också köra slut på däcken på ca 300 mil utan börnande.
Senast satte jag på Pirelli Diablo Strada både fram och bak. Nu har jag kört över 400 mil och har 2/3 kvar. Kör inte säskilt snällt och kör en del bana också. Bra grepp och helt rätt profil. Rekommenderas.

mbrannst skrev:
2343434 De bokstäver som nämndes tidigare borde inte ha något att göra med hastighetsindex, de är bara "meningslösa" beteckningar för att däcket sitter standardmonterat på vissa hojjar...
som jag nämde i mitt inlägg ovan så betyder
B = förstärkt (1 lager)
C = förstärkt (2 lager)
de andra kan jag inte i huvudet
står på metzelers hemsida nånstans vad det betyder
ska se om jag hittar det
lars
hittade det !!!!!
http://www.us.metzelermoto.com/product_info/pcare/reading_tire/index.htm

Last edited:
Någon som har testat Pirelli Dragon SuperCorsa Pro SC1 på gata? Funderar på att ha såna på hojen..

Jag kör med Supercorsa pro

Någon som har kört på Pirelli Dagon Supercorsa Pro (SC1, SC2, SC3) får också gärna skriva några rader om hur man har upplevt däcket.

Köper dom billigare av en kille som kör bara. Men dom håller max 300mil. Skulle vilja pröva några andra. Jag hars amma problem. Men jag ska ha 190/50/17 kör med 55 i profil nu men det diffa nästa 10Km/H på hastighetsmätarn.

Pilot road är det någeman ska pröva el?

EPO skrev:
Någon som har bytt till Metzler Racetec M3 så skriv gärna lite hur det däcket känns.

Antar att du blandat ihop namnen och menar Sportech M3 (racetech K1 är ett annat däck).

Jag kör på M3 nu. När vägen är torr funkar dom bra, dock kör jag hyfsat lugnt med fegrand. När det är blött ute funkar dom inte alls bra.
Har fått sladd 3 av 4 regnturer hittills. Över 150km/h så glider man i sidled även om man kör på rak motorväg, ungefär samma känsla som om man åker över en hög bro när det blåser. Skulle iofs kunna bero på att däcken är runda när dom är nya.

Har inte så bra koll på däck men mina gamla pilot road(?) funkade mkt bättre i reg

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman