Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Z6237 skrev:2334091Är det någon som har testat Metzeler Roadtec Z6 ?
Fick ju bäst i test av bike, men det finns ju inget mönster mitt på däcket ? (bakdäcket)
är det inte risk för vattenplaning om det regnar mycket ?
newstead skrev:2331501Beställ från Tyskland, fick mina Pilot Power för 2300:- inkl frakt och det tog tre dagar så hade jag dom hemma.
Beställde på www.reifenversand.com
Är det Pilot Power 2ct du tänker på? Det är två olika gummiblandningar fast det håller nog ändå inte för jättemånga mil rakt fram![]()
Lam-Kaka skrev:2335432Kör bara med Z6 däck nu förtiden eftersom de funkar kanon i sol o regn, samma däck kör mina polare med. På V-Twin o rad4 1000cc så funkar Z6 perfa!
Dark_Messenger skrev:2334959Z6rna har ju fått bra kritik i tester. Tror du kan köpa det däcket och vara lugn. Att det inte är något mönster mitt på slitbanan tar fler o fler tillverkare efter idag. Vet inte riktigt varför, men jag tänker att det kan ha med livslängd att göra. Vid gatkörning brassar man ju mest rakt fram och nöter mao mest mitt på sulan.. Ju mer "mönster" du har ju fortare slits däcket ner. Dessutom krävs mindre fäste vid raktframkörning än när du ligger o knäskrapar.
![]()
Vid regn eller vattenfylld vägbeläggning ligger du knappast och knäskrapar. Gör du det får du skylla dig sjäv. Normal körning är inga probs. Metzelersulor är ju dessutom billiga så köp ett z6 du. Vore jag i behov av ett nytt nu, skulle jag testa z6:an.
Dr.Bike skrev:2335442Ursäkta, men vad är Z6 ? En hastighetskod? En gummiblandning? Ett märke jag aldrig hört talas om?
IronMike skrev:2332377Finns inga däck som är bra som håller länge. Man får väga mellan bra grepp, eller sämre grepp men fler mil. Jag har testat allt, jag kör på ett dunlop sportmax rr. Med mjuk blandning, dom tar slut fort, ja, men bäst grepp/lämpligast på gata. Skulle aldrig åka nåt junk bara för att man sparade nåra hundralappar men tummade på säkerheten.
Jag kör med Roadtec Z6 bak, men jag har Pirelli Dragon Super Corsa fram. Jag tycker det funkar fint. Har iofs bara kört lite när det har varit blött, men det gick bra då iaf... Jag tar de däcken jag hittar, men helst något med lång livslängd bak237 skrev:2335475
Men enligt Metzeler så ska man inte ha andra däck fram om man har Metzele Roadtec Z6 bak med anledning av att dom är gjorda att arbeta tillsammans vid vatten.
Finns att läsa om här http://www.canyonchasers.net/reviews/accessories/metzeler.php
Dr.Bike skrev:2335421Ni som testat däck med två gummiblandningar i, dvs en hårdare i mitten, och mjukare sidor, hur upplever ni deras livslängd?
Man kan ju anta att deinte direkt lagt in bakelit i mitten...![]()
Det är alltid att föredra att inte mixa däck. Just för att fler och fler tillverkare konstruerar däcken för att fungera i par. Som med det mesta annat så är det ju egentligen en ekonomisk fråga.237 skrev:2335475
En kille undrade i en annan tråd om man kunde blanda däckmärken fram och bak, personligen tyckte jag att det är klart man kan göra det.
Men enligt Metzeler så ska man inte ha andra däck fram om man har Metzele Roadtec Z6 bak med anledning av att dom är gjorda att arbeta tillsammans vid vatten.
.
Har bara hunnit prova ett med blandat gummi än så länge. Har inget negativt att säga än så länge efter att däcket rullat 150-200 mil. Det greppar precis lika bra, om inte bättre, än mitt förra Dunlop "mjukdäck". Livslängden so far, är överlägsen mot motsvarande Dunlop. Profilen ser fin och icke nernött ut. Att sen däcket kostade mindre redan från början i inköp är bara en fin bonus!Dr.Bike skrev:2335421Ni som testat däck med två gummiblandningar i, dvs en hårdare i mitten, och mjukare sidor, hur upplever ni deras livslängd?
Man kan ju anta att deinte direkt lagt in bakelit i mitten...![]()
Finns en tråd här någonstans om de olika beteckningarna. Finns hastighetsindex som är en form av klassificering för hur höga hastigheter ett visst däck är godkänt för, o så finns det andra beteckningar. Tror det kan vara typ R för RADIALdäck osv.. Har inte grottat ner mig något djupare i det.237 skrev:2341057Vad menas med dom olika betekningar ?
Metzeler Sportec M-1 C Front
Det finns ju en jäkla massa olika, C , P, E , B eller ingen alls![]()
Har sökt på Metzelers hemsida men hittar inget där om det.
Dark_Messenger skrev:2343416Finns en tråd här någonstans om de olika beteckningarna. Finns hastighetsindex som är en form av klassificering för hur höga hastigheter ett visst däck är godkänt för, o så finns det andra beteckningar. Tror det kan vara typ R för RADIALdäck osv.. Har inte grottat ner mig något djupare i det.
Sök på forumet eller fråga din däckleverantör om det är ok att mixa ett visst däck med ett annat.
Fürstenhoff skrev:2338426DUNLOP QUALIFIER - END OF STORY!!![]()
/Fürstenhoff.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT