Hålla ner lite, på isen

Fan också att man bor i södra Sverige.
Inte länge man har ordentlig is nu för tiden.
Förr, när man var mer aktiv inom enduroriet, så brukade vi som tränade ihop plöja upp bana på isen.
Kopierade bansträckningen från de stora räserbanorna, men mindre.
det var så populärt att vi började göra det samma på sommaren.
Klippte upp banor på stubbåkrarna.
Jag var bättre förr..
 
Vad har den stackars 125an gjort för ont för att bli behandlad så?

Hade du inte en 250 förut den måste ju lida mindre.

125an har vart en riktig bad boy, baad baad boy

Jag har en 250 som oftast åker med, me endurodubb då. 125an har finndubben för att jag lånar ut den till folk som int är riktigt så duktiga att de fixar en 250 på isen :) Min föredetta tjej körde den förr
 
125an har vart en riktig bad boy, baad baad boy

Jag har en 250 som oftast åker med, me endurodubb då. 125an har finndubben för att jag lånar ut den till folk som int är riktigt så duktiga att de fixar en 250 på isen :) Min föredetta tjej körde den förr

Vafan bytte du ut henne för? Hon körde ju både motorcykel och bil på ett föredömligt sett har vi ju sett i dina videos....

SKall du köra något i helgen?
 
Vafan bytte du ut henne för? Hon körde ju både motorcykel och bil på ett föredömligt sett har vi ju sett i dina videos....

SKall du köra något i helgen?

Det var hon som inte ville vara kvar, kom som en chock. Jag har vart lite för svartsjuk helt enkelt, som sagt, jag hade ju hittat världens bästa tjej...

Det ser ut så ja :tummenupp
 
Jag har en 250 som oftast åker med, me endurodubb då. 125an har finndubben för att jag lånar ut den till folk som int är riktigt så duktiga att de fixar en 250 på isen :) Min föredetta tjej körde den förr

Fan att man inte är polare med dig...

Kanonfilm som vanligt :tummenupp :tummenupp
 
Fan va kul det ser ut!

Som total nybörjare på iskörning, är det vettigast att köra med finndubb eller endurodubb då?
På en 250 2-takt såklart, RMZ'an ska säljas...

Finns ju is på sjöarna hemma :yoparty
 
Stiligt :)!

Får man fråga vad du har på händerna? Själv minns man ju att bara köra 70-80blås vid nollan så får man ju frostskadade fingrar även med ett par rejäla handskar.

Om det är -24 uppe vid dig och du sprättar i 80 exempelvis, lär ju bli som -40 på windstopperskalan (kan inte sifforna, bara gissar :D).

/~W
 
Stiligt :)!

Får man fråga vad du har på händerna? Själv minns man ju att bara köra 70-80blås vid nollan så får man ju frostskadade fingrar även med ett par rejäla handskar.

Om det är -24 uppe vid dig och du sprättar i 80 exempelvis, lär ju bli som -40 på windstopperskalan (kan inte sifforna, bara gissar :D).

/~W

Styrmuffar:yoparty
Du kan åka med tunna crosshandskar utan att frysa.
99 spänn på Feltema
 
Olle, ska du köra imorgon?

Egentligen tycker jag det är för kallt med iskörning men nu när jag såg banan kanske jag ska ta och omvärdera. Tänkte byta till endurodubb men kanske ska komma upp och köra med finndubben.

Är det några fler som ska köra?

Styrmuffar:yoparty
Du kan åka med tunna crosshandskar utan att frysa.
99 spänn på Feltema
Funkar bra vid crosskörning men nog tycker jag det kan bli kallt vid iskörning med muffar. Fast å andra sidan köra utan hade varit otänkbart. Man skulle bara ha haft skomuffar också, tycker man fryser om fötterna jämt.
 
Last edited:
Olle, ska du köra imorgon?

Egentligen tycker jag det är för kallt med iskörning men nu när jag såg banan kanske jag ska ta och omvärdera. Tänkte byta till endurodubb men kanske ska komma upp och köra med finndubben.

Är det några fler som ska köra?

Skall du upp och köra så åker jag gärna med.
 
Fan att man inte är polare med dig...

Kanonfilm som vanligt :tummenupp :tummenupp

Man behöver inte va polare med mig för att få låna en hoj. Jag tycker det är roligt att ge folk möjligheter att prova på och det är ju så vi får sporterna att växa också :)

Sen är jag en allmänt trevlig kille ;)

Fan va kul det ser ut!

Som total nybörjare på iskörning, är det vettigast att köra med finndubb eller endurodubb då?
På en 250 2-takt såklart, RMZ'an ska säljas...

Finns ju is på sjöarna hemma :yoparty

Finndubben kan du BARA använda på isen, kör du utanför bryter du lös dubben. Endurodubben är svårkört med en sprättig tvåtaktare men det går det också. För att dem ska funka bra ska man helst inte vara så mycket utanför isen för då tappar de bett ganska fort

Stiligt :)!

Får man fråga vad du har på händerna? Själv minns man ju att bara köra 70-80blås vid nollan så får man ju frostskadade fingrar även med ett par rejäla handskar.

Om det är -24 uppe vid dig och du sprättar i 80 exempelvis, lär ju bli som -40 på windstopperskalan (kan inte sifforna, bara gissar :D).

/~W

Jag har kört med Alpinestars vinterhandskar som är i skinn, 700 riks tror jag dem kostar på ett ungefär

Det gör jättestor skillnad att ha handtagsskydd, tar bort massor me vind! Men ett bra par handskar tycker jag är bäst, jag tycker påsarna är ivägen och man fumlar ibland med koppling/bromshandtag för att handskarna biter i påsarna. Fast då är jag ju ingen expert på använda dem heller

När ni köper handskar att köra hoj med på vintern så ska ni välja handskar som är fodrade men som inte rör sig mellan styret/handtagen och fingrarna. Dom ska sitta tight.

Den handske jag har ser ut ungefär såhär men jag tror det är en äldre modell som är lite flashigare än denna:
http://www.grahns.se/image.asp?bild=437431.jpg&fakt=100&size=500

Olle, ska du köra imorgon?

Det lutar åt att det blir så ja. Fast jag orkar int he mig ut dit om int nån annan ska köra
 
Jag åker upp om Olle ska köra eller någon annan. Ska du åka Freddy?
Du får gärna åka med men kruxet är att du bor åt fel håll, vi ska ju åka norrut inte söderut.

I know....

Hittar eniro till flunkmark så kan jag försöka ragga bil.
 
Ja jäklar, för en vanlig dödlig ser det där ruggigt svårt ut! :näsblod

Tuff film iaf! :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top