Hålla ner framhjulet?

Silwer skrev:
standard r1or går inte på bakhjulet vid vanlig acceleration, måste vara vassare hojar du är van med.

Vad säger du Silwer, :7peta Går inte en R1:a på bakan om du håller stummt på såväl 1:an, 2:an o trean? Okej att den kanske bara lättar på 3:an (ungefär som min släde) men nog går den till väders alltid :va .

Iaf så gjorde då den R1:a jag provade :hej
 
Jag provade en kompis R6 och jag var lite het på gröten iväg från ett rödljus, det var meningen att jag skulle ha upp den på bakhjulet men inte som det vart då. Rakt upp stog den på en gång :eek: Panik, av med gasen å när framhjulet damp ner igen så gav jag på igen fast lite försiktigare, PANG, rätt upp igen. Panikavslag + att jag la i 2:an och gav på för att det inte skulle slå i så hårt och skiten studsade upp igen. Så att den kan resa sig på 2:an är helt klart... Det där gjorde jag medans jag hade min tunga ZXR och var inte alls van med hysteriska R6´or. Det är skitlätt att gasa upp en sån på 2:an.
 
Van Zan skrev:
Vad säger du Silwer, :7peta Går inte en R1:a på bakan om du håller stummt på såväl 1:an, 2:an o trean? Okej att den kanske bara lättar på 3:an (ungefär som min släde) men nog går den till väders alltid :va .

Iaf så gjorde då den R1:a jag provade :hej

Det där har vi redan konstaterat min har väl hål i motorblocket troligen, den går utmärkt att ge full gas med på 2an utan att den gör nåt mer än lättar på framhjulet, men jag menar inget fusk med avslag-påslag eller annat som givetvis gör att de går på bakhjulet, utan bra vanlig acceleration.
på 3an får du nog provocera för att få upp den på slangen, rycka, flytta kroppsvikt av-påslag eller liknade.
Men alltså ni har värre hojar i tanken.
 
OlleR6... Du har rätt angående om att den gör 90 på ettan. Har själv haft 85 på ettan med framåtlut och svårt att hålla den nere, va därför tvingen att växla då. Samma sak gäller tvåan. Lutar man sig inte över tanken vill den gärna resa sig vid höga varvtal. R6 är faktist mycket rappare än vad dom flesta tror. Om den är i bra skick så att säga och inte är slutkörd.
 
Xerious skrev:
OlleR6... Du har rätt angående om att den gör 90 på ettan. Har själv haft 85 på ettan med framåtlut och svårt att hålla den nere, va därför tvingen att växla då. Samma sak gäller tvåan. Lutar man sig inte över tanken vill den gärna resa sig vid höga varvtal. R6 är faktist mycket rappare än vad dom flesta tror. Om den är i bra skick så att säga och inte är slutkörd.

Åh, inte dålig gissning jag gjorde då :D
Vet en kille här uppe med en Ducca 998 som körde hem å sålde hojjen direkt när han fick spö av sin tjej på en R6a ;D
 
Silwer skrev:
Det där har vi redan konstaterat min har väl hål i motorblocket troligen, den går utmärkt att ge full gas med på 2an utan att den gör nåt mer än lättar på framhjulet, men jag menar inget fusk med avslag-påslag eller annat som givetvis gör att de går på bakhjulet, utan bra vanlig acceleration.
på 3an får du nog provocera för att få upp den på slangen, rycka, flytta kroppsvikt av-påslag eller liknade.
Men alltså ni har värre hojar i tanken.

Njaaa!
Drar jag fullt och kryper ner bakom kåpglaset så vill den allt lätta både på tvåan och trean, inte alla gånger men ofta!!Har iofs quickshifter men den borde väl göra att den inte går upp på bakan lika lätt??!
 
Akesson skrev:
Njaaa!
Drar jag fullt och kryper ner bakom kåpglaset så vill den allt lätta både på tvåan och trean, inte alla gånger men ofta!!Har iofs quickshifter men den borde väl göra att den inte går upp på bakan lika lätt??!

den går alltså helt upp på bakhjulet på 3an?

Låter inte dåligt, min studsar lite bara.
Handlar nog om betydligt mer effekt i din.
 
OlleR6 skrev:
Tack för ett svar som håller sig helt åt tråden och som inte hånar mig
Nu får du väl ändå ge dig! Det är för faan ingen som har hånat!
Ursäkta att vi har diskuterat ämnet!
 
Silwer skrev:
den går alltså helt upp på bakhjulet på 3an?

Låter inte dåligt, min studsar lite bara.
Handlar nog om betydligt mer effekt i din.

Som jag skrev så lättar den även på trean vid fullt pådrag, alltså ingen enmeters wheelie!!!! fortsätter jag hålla stumt så går den självklart ner igen, Det är ingen GP hoj!!!!!!!!!!!!

Edit: Verkar vara en språkförbistring, jag tror att vi menar samma sak med studsar-lättar.
 
Last edited:
Skaffa en fin gixxer 1100 istället! Den ligger fint och stabilt med båda hjulen på jorden trots 100 bakhjuls-kW (om du inte juckar och har dig på gasen iaf). :)
 
olle vi borde bilda en klubb,,
jag e 169 och väger 46 kg.. mycket populärt bland kompisarna som tror att man kommer flyga som ett streck bakom hojen..

//Niklas Ny medlem i lätta klubben
 
Tycker hela det här bakhjulsproblemet låter konstigt med en r6a. Om den nu är nerdrevad så skulle ju det vara en bra förklaring men att den sen skulle toppa 278 nerdrevad vilket är lika som min blade låter HEMSKT konstigt.

Min gissning är väl att nån blandat ihop dekalerna och du fått en Retta eller en R6a med turbo :)

Har en ganska lätt kompis som kör R6a och den är då stendöd på 2an vad det gäller bakhjulsåkning..

Men vafan, såna problem är väl inga problem.. Att man inte kan hålla ner hojjen alltså.. Party on :Bugar :yoparty


Jo just, polars R6 har helsystem och nå mer bus tror jag. Så den ska väl ändå gå hyfsat för en 6a?


OlleR6 skrev:
Vi ska fara upp till Piteå å bromsa den rätt snart, då får vi väl se hur det ligger till me effekten ;D

Borde ju va växlad normalt, hade 245 på mätarn med lite mer änn en växel kvar, å såvida jag vet ska dem gå 278km/h (hörde om en som hade en likadan [samma pipa tror jag oxo] som hade testat det iaf). (är förövrigt sanslöst att framhäva den i den hastigheten annat änn på bana, vi köpte den för att få prova på att åka lite bana så det får bli där testandet ska pågå ;) )

Eftersom jag är så kort å lätt så borde väl det resultera i att den lättare reser på sig? Jag når inte fram såpass att hjälmen tar i kåpglaset, eller ivartfall sitter jag inte så att det gör det.
 
Last edited:
Big_Mike skrev:
Tycker hela det här bakhjulsproblemet låter konstigt med en r6a. Om den nu är nerdrevad så skulle ju det vara en bra förklaring men att den sen skulle toppa 278 nerdrevad vilket är lika som min blade låter HEMSKT konstigt.

Jo just, polars R6 har helsystem och nå mer bus tror jag. Så den ska väl ändå gå hyfsat för en 6a?

Jag vet inte vad den toppar, men runt 260 borde den göra, lär ju visa sig i sommar :D

Kan ju vara jag som e kass oxo, aja lär ju som sagt märkas i sommar ;] Ska ta å spela in nån filmsnutt oxo.

Jag har inte vågat lyfta bakhjulet än (ska nog ta å byta bromsklossar fram innan de ens går, fick med nya vid köpet), är det lätt att gå över? Kan på lättare hojjar, men blir det svårare med en tung?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top