Hålla ner framhjulet?

Är det inte bara att häva sig över tanken och när den är på gång att lyfta släppa av liite på gasen?
 
Lite intressant är det allt. En del har problem med att få upp sin R1/R6 på slangen överhuvudtaget.
 
OlleR6 skrev:
165cm/50kg ;] Build for racing såattsäga ;P

Haha, ja de va då inte mycket att hänga i gran :D
Själv är jag 1,86 och väger 82 Kg och min 125:a reser sig ändå ;) skoja..
 
triple skrev:
nu skojar du? Jag växlar ALLTID utan koppling uppåt (om jag ine kör extrem mesigt inne i stan)

klassiskt brukar man säga att man skall ligga mellan max moment och max effekt. Växla upp vid max effekt, ner vid max vrid. Men hojar har otast långt mellan momnet max och max effekt.

Det går att räkna en del på det om du har moment kurva och växellägena, men det är så jobbigt...

han skojar inte, det kan tusentals R1 ägare skriva under på. Men du åker väl inet R1 heller?
Klart som fan att man kan växla upp utan att koppla, saken är bara att OM du nu skulle missa när du krossväxlar i 2an på högvarv på R1an så kan det vara förkylt.
 
Om man inte får upp sin R1:a i ettan så får man nog sota av den eller nåt. För den kommer upp vare sig man vill eller inte..... Sen tycker jag personligen att det är roligare att köra på ett hjul kontrollerat än på två fort som fan (och kanske lite okontrollerat), men smaken är ju som :arsele . Testa även att köra fort i kurvor, de e faktiskt skoj..... :rofl
 
Och jag som tycker att R1:an är småtrög upp på slangen undantaget ettan då då.
Jag tycker det låter som nån överdriver.
Jag har kört R6, den ville ju knappt wheela på ettan.
 
sånt där upplevs väl olika av olika personer.
Jag upplever heller inte att R1an skulle vara så vild på annat än ettan.
Visst studar det ju en del om man eldar på men jag tror det handlar om en viss teknik för att det ska wheela så hejdlöst som det beskrivs (OBS tror, min R1 kan ha hål i motorblocket eller nåt)
 
Visst går det att slanga med 600, för de som kan. Det händer även att det blir lite res vid stop and go om man rullar hela vägen i botten direkt från stillastående. Detta även med mina 86 kg i mäsingen och 187 cm lutandes över tank, använder mer än mässing vid hojåka...
Vad göra? Släppa lite, några mm tillbaka på det högra handtaget man håller krampaktigt i brukar hjälpa för att plana ut lyftet och sedan sänka sig tillräkligt långsamt för att det inte ska bli något tungt nedslag.
Måste dock påstå att det är ett mindre "problem" än att ligga på 12krpm ut ur böj och vika upp kraftigt och där få lite lyft på framvagnen i samband med fortsatt nedlägg, eller när man försöker fortsätta över och vika ner inför nästa böj. Betydligt mer stimulerande för "junkeyn" inuti en :crash
Vill nog inte veta hur en tysen kubikare uppför sig i de fallen, med tanke på mera framlätta tendenser. :eek:

// Wip
 
Sänk hojen !!!!!

Den blir inte lika rolig i kurvorna med rolig som fan rakt fram.........

:stop Inte att rekomendera om du kör mycket på krokiga vägar :stop
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top