Hålla farten förbi fartkameran???

Det finns redan mot medel mot detta via elektronink :D (regg NR)
MM.... :tummenupp

Even han som skapa detta system bara neka till sina fort körnigar STOG I AFTONBLADET (Väg kamera)

Elektroniska sändare eller skit måste man ju kunna störa ut på något lämpligt sätt. Eller kapsla in den i bly!!! :arsele

SEN SUGER MOTOR VÄGEN ENDÅ HEHE :tummenupp

Jepp! Men man vet aldrig vart de får för sig att sätta upp kameror i framtiden :gnissla

I England kör dom med bakåtvända fartkameror, en mycket bättre lösning än nummerskylt fram tycker jag. Fast då måste man ju lära sig att köra på bakhjulet så att dom inte kan fota skylten... :rolleyes:

På de flesta ställen jag kör har man två kameror, vända åt var sitt håll. Vad säger att en kamera inte kan mäta hastigheten, och den andra tar bilden när man kör förbi. Detta borde vara tekniskt möjligt.

Därför är ett lagförslag som detta, och tvinga mc:ister att ha en regskylt fram, bara att jävlas med en liten grupp trafikanter som alla kör över ändå för skojs skull... Regskylt fram är en skrivbordsprodukt och inget annat. Jag är med SMC om att streta emot ändå in i det sista. Ingen jävla skylt fram!

Sen angående placeringen, jag kan respektera om de sitter på en 30-70 väg men när dom sitter på en 90-väg+ så får man ju bara lust att såga ner dom!

Tycker inte alla så? Det finns iofs rötägg bland alla grupper, och dessa kommer man inte åt med en mcregskyltlag fram ändå... Politiker; folk som har huvudet under armen och klämmer på det... :rolleyes:

Tydligt på "undersökningen" här på SH att flertalet har den inställningen att vi kan skita i kamerorna eftersom vi inte kan bli identifierade... Om det hänger samman med för hög hastighet förbi kamerorna så är det tydligt att en regskylt fram skulle hjälpa. Surt för en sådan skulle inte sitta något vidare på min 848:a

Tydligt på "undersökningen" här på SH att flertalet har den inställningen att vi kan skita i kamerorna eftersom vi inte kan bli identifierade... Om det hänger samman med för hög hastighet förbi kamerorna så är det tydligt att en regskylt fram skulle hjälpa. Surt för en sådan skulle inte sitta något vidare på min 848:a

Det är nog samma problem för alla motorcyklar!
Vart fan skall vi montera en skylt till??
Men myndigheterna vill och då kommer vi hamna i skiten om vi inte lyder!
Och om nu vi skall smutskastas i Uppdrag granskning så lär ämnet bli hetare än någonsin!!:gnissla

På de flesta ställen jag kör har man två kameror, vända åt var sitt håll. Vad säger att en kamera inte kan mäta hastigheten, och den andra tar bilden när man kör förbi. Detta borde vara tekniskt möjligt.

Därför är ett lagförslag som detta, och tvinga mc:ister att ha en regskylt fram, bara att jävlas med en liten grupp trafikanter som alla kör över ändå för skojs skull... Regskylt fram är en skrivbordsprodukt och inget annat. Jag är med SMC om att streta emot ändå in i det sista. Ingen jävla skylt fram!

Tycker inte alla så? Det finns iofs rötägg bland alla grupper, och dessa kommer man inte åt med en mcregskyltlag fram ändå... Politiker; folk som har huvudet under armen och klämmer på det... :rolleyes:

Det finns ju såna system utomlands, tex england har jag för mig. Kameran mäter hastigheten när du kommer mot den...men tar bilden bakifrån.
Perfekt mot tex hojar.. :mad:

Det är nog samma problem för alla motorcyklar!
Vart fan skall vi montera en skylt till??
Men myndigheterna vill och då kommer vi hamna i skiten om vi inte lyder!
Och om nu vi skall smutskastas i Uppdrag granskning så lär ämnet bli hetare än någonsin!!:gnissla

Inget problem - klistra märka eller så får du "producera" en skylthållara. Det blir ditt problem. SMC har uppskattat en kostnad för detta på cirkus 40 miljoner kronor..

Självklart kommer vi hamna i skiten - och det är för att vi typ liksom tycker själva att vi står över lagen - och därför kan köra exact som vi lyster! Lag stiftningen är endast till för andra - inte oss, eller hur! Om en bil inte blinkar när han ska svänga - då ska han i fängelse; pungt slutt! Om vi kör 180 på 50 vägen är det OK, för vi vett om vad vi gör - eller hur! (hittar inga ironi ikon)

Självklart blir det mycket HOT efter TV inslag - det finns i dag vazza politiska åsikter som kan förändra mycket för motorcyklister i stort. Och här kommer ett till problem om vi plötsligt får jättesplittningar i hela MC kollektivet..

Hur många människor kör vi på mc ihjäl i snitt varje år? Fylleri/drogade/tjuvar borträknade!
Om siffran är låg tycker jag man kan ifrågasätta relevansen på all skit dom kastar mot oss. Vissa har ett jävla behov att bestämma över andra människor.

Om man går tillbaka några år angående fartkamerorna och hur dom tänkte, det måste varit självklart att mc inte skulle bry sig om kamerorna men att det inte ansågs som så viktigt? Så varför skulle det vara viktigt nu?

Jag tror inte vanligt folk bryr sig ett dugg, och har glömt det där UG programmet 2 dagar efter att det visades on dom nu ens såg det (har själv aldrig sett det).

Det finns ju såna system utomlands, tex england har jag för mig. Kameran mäter hastigheten när du kommer mot den...men tar bilden bakifrån.
Perfekt mot tex hojar.. :mad:

Då så. Sluttjafsat. Ingen skylt fram och de motorcyklister som bär sig illa åt åker dit. Jag behöver inte gilla det iofs, men är det det som krävs för att få bort politikerna från min rygg, så får det vara så.

Har inte läst hela tråden men kan vi inte gemensamt komma överens om
att uppföra oss ordentligt när vi passerar farkameror. Då kanske Vägverket
också inte kastar så mycket skit på MC åkare....problemet är ju att många
hojåkare främst sporthojs åkare missköter sig och drar ett dåligt rykte åt
hela MC Sverige...skärpning behövs...Ni som vill köra som fort gör det på
bankörningar eller börja tävla....

Ja kan vi inte försöka hålla oss så mycket det går en månad och samtidigt om någon hör av sig till VV och ber dem notera så kan vi se om det blivit någon skillnad och hur stort genomslag man kan får via debatt framför regler?

Det är ju det hela tråden handlar om...

Sen angående placeringen, jag kan respektera om de sitter på en 30-70 väg men när dom sitter på en 90-väg+ så får man ju bara lust att såga ner dom!

30-50 väg gör det inte mig något om det sitter kameror, 70väg genom "byar", i övrigt är det bara onödigt. På ovan uppräknade ställen går hastighets begränsningen att motivera, i övrigt räcker det om man håller sig på sin sida av vägen och inte utsätter andra för uppenbar fara.
Annars så är det ju på 70vägar det är roligt att hålla till, skulle ju va skittråkigt om det satt kameror överallt mitt ute på landsbygden. 90 och uppåt är bara transportsträckor (raksträcka) så där får det gärna gå undan, men det gör inte mig så jättemycket att hålla hastigheten där, blir inte mycket roligare iallafall.

Jag måste erkänna att jag hade en period då kamerorna för första gången syntes på våra vägar, då jag alltid gasade på av nyfikenhet för att se hur ofta det blixtrade. Efter att ha gjort så ett 100-tal gånger konstaterade jag att det hade blixtrat en (1) gång och att de allra flesta stolpar var inaktiva. Idag ser det nog annorlunda ut, men jag skulle inte få för mig att göra om testet. Det vore korkat :tomten

Jag måste erkänna att jag hade en period då kamerorna för första gången syntes på våra vägar, då jag alltid gasade på av nyfikenhet för att se hur ofta det blixtrade. Efter att ha gjort så ett 100-tal gånger konstaterade jag att det hade blixtrat en (1) gång och att de allra flesta stolpar var inaktiva. Idag ser det nog annorlunda ut, men jag skulle inte få för mig att göra om testet. Det vore korkat :tomten

Väl tänkt.:tummenupp

Håller med dig, ge inte mc-hatarna på våra vägar vatten på sina kvarnar.:tummenupp

Nu är ju det här iofs ett hojforum.. och jag hajar att man är safe från fartkameror när man kör hojen..

men tror att jag blev fotad av en fartkamera idag i bilen :huvet

satt dock och tryckte bakom solskyddet.. någon som vet om de ens skickar hem något om ansiktet inte syns?

har nån vart med om det? fått hem en bild med ett huvud bakom solskydd med frågan om vem det är?

Nu är ju det här iofs ett hojforum.. och jag hajar att man är safe från fartkameror när man kör hojen..

men tror att jag blev fotad av en fartkamera idag i bilen :huvet

satt dock och tryckte bakom solskyddet.. någon som vet om de ens skickar hem något om ansiktet inte syns?

har nån vart med om det? fått hem en bild med ett huvud bakom solskydd med frågan om vem det är?

Jag blev fotad då jag glömde av en hastighetssänkning (90 -> 70 -> 90) men jag vid fototillfället så höll jag på att pilla med solskyddet eftersom solen låg jäkligt lågt på horisonten. Jag blev ju givetvis förbannad på mig själv eftersom jag inte hade några pengar över till att betala böter. Men veckorna gick och ingenting dök upp i brevlådan.

Kort och gott hade jag väl tur att jag inte fastnade på bild.

Finns en risk att samma sak händer i ditt fall. Det brukar inte läggas något större besvär på dåliga bilder verkar det som. Jag är inte den första i min bekantskapskrets som klarat sig undan med blotta förskräckelsen.

Jag blev fotad då jag glömde av en hastighetssänkning (90 -> 70 -> 90) men jag vid fototillfället så höll jag på att pilla med solskyddet eftersom solen låg jäkligt lågt på horisonten. Jag blev ju givetvis förbannad på mig själv eftersom jag inte hade några pengar över till att betala böter. Men veckorna gick och ingenting dök upp i brevlådan.

Kort och gott hade jag väl tur att jag inte fastnade på bild.

Finns en risk att samma sak händer i ditt fall. Det brukar inte läggas något större besvär på dåliga bilder verkar det som. Jag är inte den första i min bekantskapskrets som klarat sig undan med blotta förskräckelsen.

Även om du hadde fastnat så har polisen inte resurser att granska dit fotto utan regg:tungan

Jag blev fotad av en kamera förra veckan.

Härmed lovar jag MC-Sverige att aldrig bli det igen. Jävligt dumt gjort, men aldrig igen!

Även om du hadde fastnat så har polisen inte resurser att granska dit fotto utan regg:tungan

:confused: Men han körde ju bil.... de flesta brukar inte fippla med solskyddet på en hoj...

En bekant lånade ut bilen sin till sin son. Sonen körde fort och blev tagen av en fartkamera. Polisen granskade bilden och insåg att det inte var ägaren bakom ratten. Då kollades familjeförhållanden och raskt uppdagades att det var sonen bakom ratten och han fick boten hemskickad till sig.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti