Håll tummarna för Fredde i helgen!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
I helgen körs sista EM-racet på Cartagena i Spanien och Fredde har en chans på totalsegern och borde om inget oförutsett händer bli bäste svensk i 250 -EMs historia, Stiggy blev femma som bäst.

Fredde ligger 13 poäng efter Alvaro Molina så vid vinst får inte Molina bli bättre än femma.
Senast Fredde körde där 2002 så satte han banrekord och ledde racet innan han kraschade så banan kan han!

Kika på www.watz-racing.com för uppdateringar och skriv i gästboken.

Vet inte vilka fler svenskar som kör 250, om det är några.
Billy Gällros/Peter BErglund köär sidvagn och Stefan Folkesson kör SS600.

Hade varit sjukt coolt om han vann och Molina får problem med det knivskarpa chassiet och slutar sist...

Han har inte fått ordning på chassiet sedan kraschen på Anderstorp, den är inte lika stabil när han pressar som innan sa han till mig. Men oavsett det så kommer han säkert att placera sig topp tre och det är bara att hoppas att Molina bevisar Johans (formerly know as Gulsvarttrajja) teori om att man kommer lika mycket längre ut i lecakulorna som man bromsar sent... :3freak

Torkel skrev:
Han har inte fått ordning på chassiet sedan kraschen på Anderstorp, den är inte lika stabil när han pressar som innan sa han till mig. Men oavsett det så kommer han säkert att placera sig topp tre och det är bara att hoppas att Molina bevisar Johans (formerly know as Gulsvarttrajja) teori om att man kommer lika mycket längre ut i lecakulorna som man bromsar sent... :3freak
Klart vi håller tummarna i helgen :tummenupp

Det är en hel del svenskar i Spanien dennna helg och ska fightas - I 125 är Nikko på plats och i 250 är det Freddie, Sjöström, Cajback och Mårtensson ev någon mer....
Och i dieselklassen är det ju bara Folke som har kört EM i år så han är såklart där, och Billy och Peter i sidvagnsklassen.

Jepp håller tummarna för Fredde och övriga, mest för Fredde såklart. EM-titel hade vart jäkligt kul, svårt men inte omöjligt.

Goodstuff skrev:
I helgen körs sista EM-racet på Cartagena i Spanien och Fredde har en chans på totalsegern och borde om inget oförutsett händer bli bäste svensk i 250 -EMs historia, Stiggy blev femma som bäst.

Fredde ligger 13 poäng efter Alvaro Molina så vid vinst får inte Molina bli bättre än femma.
Senast Fredde körde där 2002 så satte han banrekord och ledde racet innan han kraschade så banan kan han!

Kika på www.watz-racing.com för uppdateringar och skriv i gästboken.

Vet inte vilka fler svenskar som kör 250, om det är några.
Billy Gällros/Peter BErglund köär sidvagn och Stefan Folkesson kör SS600.

Johan Stigefelt blev väl fyra som bäst?

Wow, jag kikade just på kvaltiderna och Cartagena verkar vara en 250-bana:
250-pole: Molina 1.36.2 (Watz 1.36.6)
SS600 pole: Folkesson 1.37.5 Länk!
1.3 sekunder snabbare! :Bugar

Last edited:
Torkel skrev:
Wow, jag kikade just på kvaltiderna och Cartagena verkar vara en 250-bana:
250-pole: Molina 1.36.2 (Watz 1.36.6)
SS600 pole: Folkesson 1.37.5
1.3 sekunder snabbare! :Bugar

Det där är verkligheten, lite svår att greppa för vissa här inne bara.

*/ ?>
Back