Håll mig tillbaka...

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Håll mig tillbaka... (kvinnomisshandel)

Är just nu så förbannad att jag skakar.
Tjejen har en arbetskompis som vi besökt ett par gånger, tillsammans med hennes karl.
Jättetrevliga människor, har ett barn och känns alltigenom fina.
Nu har tydligen denna tjej för 4:e gången dykt upp med rejäla blåmärken både här och var.
Denna gång kom det fram att hon blivit misshandlad av sin jävel till karl.
En person som jag verkligen tyckte om, verkade ju hur trevlig som helst.

Vad i helvete är det som driver någon till att fysiskt misshandla den man håller kärast och närmast?
Det måste ju för fan vara en sjukdom, jag ser inga andra alternativ.

Tydligen är det anmält och under utredning, för annars skulle jag tamejfan dyka upp med ett blyrör i handen och introducera honom till tuff kärlek.

Jag kräks nästan.
Hoppas verkligen att deras dotter förskonats från detta jävla helvete till sjukt beteende.

Last edited:
Trist. Hon måste lämna honom. Sånt slutar sällan vackert. Har ni tid och ork så hjälp henne att komma ifrån aset. Att ge sig på honom hjälper inte saken tyvärr, om det inte är för att försvara henne i en våldsam situation.

Det som ofta driver kvinnomisshandlare är att dom känner att dom måste ha makten. Det brukar börja "milt" med att han (det är nästan alltid en han) kanske tar tag i henne hårt eller kanske ger henne en örfil. Sedan eskalerar det med mer och mer våld.

Last edited:
Hon/de har redan anmält och sett till att han åker in.
Bra det.
Men seriöst, vilken ilska man känner.
Trodde jag inte om mig själv.

Ja som nån skrev. Det brukar sällan sluta efter en anmälan, trots att idioten såklart alltid säger "nej förlåt, jag ska sluta nu, det ska aldrig hända igen". Ingen idé. Surt men det finns bara ETT alternativ: Hon måste lämna honom, bums!

Jag känner mig inte direkt bekväm när jag blir förbannad.
Och när jag dessutom vill göra en annan människa illa blir jag fan rädd.

Jag är lite för välvillig för mitt eget bästa.
Men ingen, INGEN ska fan göra mina vänner illa.
Då är jessen inte trevlig längre.

Nu vet jag att han sitter i häktet, så jag är lugn, men jag hade nog fan inte varit mig själv om han inte gjort det...

Ok bra. Då har hon tid på sig att fixa med allt som behövs fixas med. Se till att hon har bra stöd vid rättegången. Det kan vara skrämmande att sitta i en rättsal mitt emot aset som misshandlat om man inte är van vid det. Framförallt brukar advokaterna inte hantera offren med silkesvantar.

Jag tror faktiskt att vi fixar det rätt ok.
Damen är dessutom sjukt duktig.
Men som sagt, jag mår fan inte bra. För jag är så förbannad och ilsk.
Inte ok. Inte ok nånstans.

Jag tror faktiskt att vi fixar det rätt ok.
Damen är dessutom sjukt duktig.
Men som sagt, jag mår fan inte bra. För jag är så förbannad och ilsk.
Inte ok. Inte ok nånstans.

Det är en helt naturlig och normal reaktion. Killen sitter häktad och rättvisan har förhoppningsvis sin gång, vilket innebär att han åker in. Våld i nära relationer/kvinnofridskränkning är något domstolarna brukar se rätt hårt på.
Du får leta upp en sandsäck och slå ur dig de värsta aggressionerna. :)

Gillar inte när jag är förbannad eller hatisk.
Så jag försöker andas uuuuut och, sen in...
Men nej fan inte bra.
sorry, det är fan inte bra.

Ironiskt läge, TS är berädd att ta till våld för att någon tog till våld, tryck på rätt knappar och vem som helst kan handla tokigt.

Ge så mycket stöd det nånsin går! Om hon så mycket som andas om att det kanske va överilat att anmäla förklara att hon inte kan lita på dom känslorna och att det är när han va trevlig som han spelade en roll och aset va hans sanna jag.

Njut av insikten att såna as brukar få vet inbankat i finkan (se hagamanen tex) Och det är mycket bättre än att nån ska smutsa ner sig med att riskera misshandel (hur fan det nu inte kan vara lagligt att slå ihjäl sån kräk!)

Ironiskt läge, TS är berädd att ta till våld för att någon tog till våld, tryck på rätt knappar och vem som helst kan handla tokigt.

Så är det - alla har det där i sig eller kan hamna där. Allt som krävs är mer eller mindre med påverkan, frustration och annat som till slut måste få utlopp. Det är dock i de stunderna, som agnarna sållas från vetet - slår man någon annan människa eller kanaliserar man ilskan/frustrationen/adrenalinet ut i något annat (och förhoppningsvis mer konstruktivt) istället.

Jesse: du får använda ilskan till att kroppsarbeta, ta ett maratonlopp på kvällskvisten eller lyfta undan lite sten i trädgården ;)

Fan vad många här verkar tro att allt är svart eller vitt och tar direkt tjejens parti. Jag vill inte försvara någon eller säga hur det är men är det något jag lärt mig så ska man aldrig bara lita på vad en part säger om man inte har alla solklara fakta framför sig.

Tragiskt situation för familjen och vänner hur det än ligger till.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026