Håll mig tillbaka...

En kvinnlig bekant har jämt "otur" med karlar, hennes tre senaste har misshandlat henne både verbalt och fysiskt.

Nu är hon frivilligt på väg tillbaka till den sista som hon flyttade ifrån för snart ett år sedan :huvet

I vilket läge kan man sluta tycka synd om henne?

En kvinnlig bekant har jämt "otur" med karlar, hennes tre senaste har misshandlat henne både verbalt och fysiskt.

Nu är hon frivilligt på väg tillbaka till den sista som hon flyttade ifrån för snart ett år sedan :huvet

Låter kanske lite hårt och hjärtlöst men alla gånger, efter den första, någon vuxen blir misshandlad av en närstående så får de skylla sig själv. Man spelar inte fotboll med ett getingbo två gånger heller..

Vi ska tydligen sova några fler tillsammans inatt.
Helt värt om det hjälper.

:Bugar åt dig/er för att du/ni agerar och hjälper och skyddar henne!

Fan vad många här verkar tro att allt är svart eller vitt och tar direkt tjejens parti. Jag vill inte försvara någon eller säga hur det är men är det något jag lärt mig så ska man aldrig bara lita på vad en part säger om man inte har alla solklara fakta framför sig.

Tragiskt situation för familjen och vänner hur det än ligger till.

Varför ska man inte göra det i det här fallet? Kräket sitter ju t o m häktad! Det finns INGA mildrande omst att försvara en kille som ge sig på en tjej!!!

Du ska inte tycka synd om henne, det hjälper ingen. Hon beh hjälp med att inse att hon klarar sig bättre utan såna kräk och att det finns fina, rara och goa killar i vårt land!
Hon kanske har t o m fått växa upp med en sån familj, då kan det inte alltid vara så lätt att hantera ngt annat heller utan beh en rejäl hjälpinsats av kunnig folk, te x kvinnojour el liknande för att bryta mönstret. 2fast4Hjo tipsade oxå om en bra länk!

Det handlar om makt- och kontrollutövning. Lite olika normer och värderingar i bakgrunden.

:Bugar åt dig/er för att du/ni agerar och hjälper och skyddar henne!

Varför ska man inte göra det i det här fallet? Kräket sitter ju t o m häktad! Det finns INGA mildrande omst att försvara en kille som ge sig på en tjej!!!

Du ska inte tycka synd om henne, det hjälper ingen. Hon beh hjälp med att inse att hon klarar sig bättre utan såna kräk och att det finns fina, rara och goa killar i vårt land!
Hon kanske har t o m fått växa upp med en sån familj, då kan det inte alltid vara så lätt att hantera ngt annat heller utan beh en rejäl hjälpinsats av kunnig folk, te x kvinnojour el liknande för att bryta mönstret. 2fast4Hjo tipsade oxå om en bra länk!

Hände det idag/igår vilket jag får intrycket av så sitter han absolut inte häktad. Möjligen anhållen vilket jag inte ser som ett tecken på att han är skyldig, bara ren praxis om det kommit in en anmälan om misshandel som verkar trolig. Jag håller med dig att det aldrig är försvarligt att misshandla någon och det är inte heller vad jag gör. Men varken du eller jag vet hur det här har gått till. Och den allmänna lynchstämning som finns i hela samhället mot en kille som det kommit in en anmälan mot är något jag inte riktigt gillar. Det finns fall då det är rent/delvis bullshit och då får killen ett helvete. Ingen av oss vet var blåmärkena sitter, hur saker gått till etc. och då är iallafall min åsikt att man ska lugna sig med vem man dömmer.

....Men varken du eller jag vet hur det här har gått till. Och den allmänna lynchstämning som finns i hela samhället mot en kille som det kommit in en anmälan mot är något jag inte riktigt gillar. Det finns fall då det är rent/delvis bullshit och då får killen ett helvete. Ingen av oss vet var blåmärkena sitter, hur saker gått till etc. och då är iallafall min åsikt att man ska lugna sig med vem man dömmer.

Visst är det inte rättvisst mot dessa oskyldiga män men i det hela handlar det om nga enstaka fall mot många, många kvinnor som utsätts för fler brott...
Alla utsatta kvinnor har nog haft värre helvete vill jag påstå!

(Omkring 29 100 fall av misshandel mot kvinnor över 15 år anmäldes under 2009. http://www.bra.se/extra/pod/?action=pod_show&id=7&module_instance=2)

Visst är det inte rättvisst mot dessa oskyldiga män men i det hela handlar det om nga enstaka fall mot många, många kvinnor som utsätts för fler brott...

(Omkring 29 100 fall av misshandel mot kvinnor över 15 år anmäldes under 2009. http://www.bra.se/extra/pod/?action=pod_show&id=7&module_instance=2)

Så bara för att det bara är några enstaka killar om faktiskt inte gjort nåt så spelar det ingen roll, vi kan dra alla över en kam ändå o sätta dit en o annan oskyldig?

Det är ju lika vettigt som att säga att alla invandrare är kriminella så därför ska vi slänga ut allihopa.

Så bara för att det bara är några enstaka killar om faktiskt inte gjort nåt så spelar det ingen roll, vi kan dra alla över en kam ändå o sätta dit en o annan oskyldig?

Det är ju lika vettigt som att säga att alla invandrare är kriminella så därför ska vi slänga ut allihopa.

Nu misstolkar du mig! :( Det e klart att det spelar roll! ...ville bara påpeka antal - oskyldigt anklagade mäns lidande mot drabbade kvinnors.

Vill inte försvara någon, men bara för att anmälan är gjord är man inte automatiskt skyldig och dömd!

Nu misstolkar du mig! :( Det e klart att det spelar roll! ...ville bara påpeka antal - oskyldigt anklagade mäns lidande mot drabbade kvinnors.

Tyvärr ett problem med en svår lösning.
Finns ju även en stor del kvinnor som misshandlar sina män.

Man får försöka komma till rätta med problemen i bästa mån men samtidigt komma ihåg att allt inte är svart eller vitt.

Finns säkerligen många där ute som fått eller varit nära att få något straff fast det i själva verket är dem som sitter med ärr på kroppen från sin respektive.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026