Hål rakt igenom handfatet!

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
Emmaljunga -09
Tjabba!

Sejen tappade en burk hudlotion i handfatet hemma och det blev ett fint litet hål rakt igenom. En stor kaka under handfatet lossnade och det blev ett litet hål igenom. Nu blir det väldans blött på golvet när man använder handfatet, och att kissa i det när toaletten är upptagen av någon annan är uteslutet. Händig som jag är så har jag nu provisoriskt lagat hålet med ett plåster, men det är inte riktigt den ultimata lagningen enligt min mening. Så nu till frågan, ska jag ringa hyresvärden eller kan jag fixa detta själv med exempelvis silikon.

Finns kanske någon erfaren hudlotion-tappare i publiken som kan hjälpa till?

MVH
Ted

Jör en liten vacker fontän av det istället, genom att kasta tex frisyrgelé burken etc i oxå så att det blir fler hål. Stoppa sedan toaborsten i avloppshålet och elda på med vatten på maxtryck tills det börjar strila.

Så jävla typiskt, så snart kvinnor flyttar in så får man märken i handfatet. Jag har 3st. :mad:

Jör en liten vacker fontän av det istället, genom att kasta tex frisyrgelé burken etc i oxå så att det blir fler hål. Stoppa sedan toaborsten i avloppshålet och elda på med vatten på maxtryck tills det börjar strila.

Det låter som en oerhört klipsk idé men den är nog lite svårsåld till sejen. Den får nog framföras under en romantisk middag med levande ljus och sådant tjafs, och då måste det städas och grejer. Jag byter hellre plåster 10 ggr om dagen än att städa. Gladpack eller folie vore något kanske.

Så jävla typiskt, så snart kvinnor flyttar in så får man märken i handfatet. Jag har 3st. :mad:

Tre stycken kvinnor. Du är en hejare du!:yoparty

Hyresrätt? Ring hyresvärden så fixar de, du kanske åker på att betala ändå men att fråga skadar ju inte.
Annars kostar inte ett handfat multum på Bauhaus eller dylikt, och det är lätt att byta.

Har brottats en del med min förra hyrsevärd ang en "stjärna" i handfatet. De hävdar att handfat inte skrivs av så när du skadar det får du betala det. De hänvisar till en "nationell prislista" för den här typen av saker.
Om de inte är supersnälla får du betala 1500 kr för att byta det. Lika bra att göra det nu så du får njuta av det, än att vänta och bara betala..

Gå en drej-kurs och gör ett eget handfat...
Det skulle Ernst digga, med lite levande ljus och barfota med uppvikta jeans så borde lägenhet bli eftertraktad och "Sejen" lycklig!:tummenupp

Hyresrätt? Ring hyresvärden så fixar de, du kanske åker på att betala ändå men att fråga skadar ju inte.
Annars kostar inte ett handfat multum på Bauhaus eller dylikt, och det är lätt att byta.

Man skulle kunna sno ett på ett bibliotek också, lär ju vara standard. Gustavsberg Snik De Luxe eller något.

Medan du ändå håller på så ska du nog byta porslins-tron oxå.

Du råkar inte ha en IFÖ-58:a med bakelitring (gärna svart) och sidspolningsreglage? :dreggla
Fyfan det är porr på hög nivå det! :fakta

Har brottats en del med min förra hyrsevärd ang en "stjärna" i handfatet. De hävdar att handfat inte skrivs av så när du skadar det får du betala det. De hänvisar till en "nationell prislista" för den här typen av saker.
Om de inte är supersnälla får du betala 1500 kr för att byta det. Lika bra att göra det nu så du får njuta av det, än att vänta och bara betala..

Femtonhundra för ett handfat utropstecken utropstecken. Jag har tänkt tanken att ringa hyresvärden och lyssna vad kalaset kan tänkas gå på. Men jag vill då försäkra mig om att ett svar som "åh fyfan!! Då fixar jag det själv" fungerar. Ett funktionsdugligt handfat kostar väl inte mer än någon hundring, och detta är väl ingenting en besiktningsman uppmärksammar om jag nu inte har ringt min hyresvärd.

Fruntimmer:huvet
Min tappade en glasskål med massa ljus i på locket till vattencisterner på toan, så nu har jag ett halvt lock där:mad:

Fruntimmer:huvet
Min tappade en glasskål med massa ljus i på locket till vattencisterner på toan, så nu har jag ett halvt lock där:mad:

Vad skulle hon där och göra med glasskålar med ljus? Ordna mysstämning?

ffs, läsbelysning och durkaluminium, hur svårt kan det vara?!

Vad skulle hon där och göra med glasskålar med ljus? Ordna mysstämning?

ffs, läsbelysning och durkaluminium, hur svårt kan det vara?!

Vafan, lägg ner tanten i badkaret, fyll på med hett vatten, kasta i några grabbnävar Natrium och ni har en sjuhelvetes stämning i hela badrummet! :tummenupp

Ps. Är hon epileptiker så äre bara att blinka som fan med lysknappen (stroboskop) och kasta ner lite kläder och tvättmedel i badkaret så får du skiten både tvättat och tumlat oxå! :tummenupp

Medan du ändå håller på så ska du nog byta porslins-tron oxå.

Du råkar inte ha en IFÖ-58:a med bakelitring (gärna svart) och sidspolningsreglage? :dreggla
Fyfan det är porr på hög nivå det! :fakta

Hade en IFÖ-47:a (backelit+sidospolning) tills för något år sedan. Håller med, det var porrigt. :)

Hade även ett handfat (samma årgång) som jag fixade ett hål med kompositlim + lite "porslinsfärg". Det höll tätt men snyggt blev det inte. Några månader senare kom hyresvärlden på att det skulle renoveras så de bytte ut stolen o handfatet utan kostnad.

Mitt tips: köp ett billigt nytt eller beg och byt själv. Det är svårt att limma ihop o måla det så att det inte syns.

Det är när man läser sådana här trådar som man är glad för att man bor i hyresrätt *puh* (I eve nödfall så fixar en bra hemförsäkring att det inte blir allt för kostsamt. Alternativt inbilla dig själv att handfatet var fult och det behövs ett nytt och fräschare).

:va Har ni aldrig slagit sönder något i handfatet, aldrig haft fest eller :rolleyes:

Last edited:
Det är när man läser sådana här trådar som man är glad för att man bor i hyresrätt *puh* (I eve nödfall så fixar en bra hemförsäkring att det inte blir allt för kostsamt. Alternativt inbilla dig själv att handfatet var fult och det behövs ett nytt och fräschare).

:va Har ni aldrig slagit sönder något i handfatet, aldrig haft fest eller :rolleyes:

Jag var ganska liten när min pappa förklarade för mig att en gratislunch aldrig är en gratislunch. Tror du att nån i din närhet skulle kunna förklara det för dig?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT