För ett par veckor sedan skrevs ordern på en vad jag trodde var en fabriksny K1200RS -04 hos BMW i Segeltorp. Hämtade mitt nyförvärv i fredags, körde en 30 mil i helgen. Igår måndag kom registreringsbeviset på det stod det att den var årsmodell 2003, uttgagen 2003-01. Tittade på köpeavtalet, jo visst stod det där att det var en 04. Ringde genast upp säljaren och kollade om han inte sålt en fabriksny -04 till mej, jovisst gjorde jag det blev svaret.
Jag förklarade att regbeviset sade annorlunda, han blev tyst en kort stund, "jag kollar med chefen, jag ringer upp dej" Säljaren ringer efter ett par minuter, börjar med att be om ursäkt, det blev visst nåt fel, det är en 03:a, tyvär fel årsmodell angivet men priset var rätt !!!
Det enda vi kan göra är att häva köpet om du vill det !!!
Efter en natts begrundande bestämde jag mej att häva köpet av den anledningen att jag kände mej lurad av BMW Segeltorp.
Dom erbjöd ingenting i kompensation för sitt misstag, kunde inte heller ge ett bra pris på en ny 2005:a.
Så efter 4 dagars ägande av en BMW K1200RS är jag nu tillbaka på min gamla "pärla"
Mitt tips handla din BMW någon annanstans än BMW Segeltorp :kocko
/Kent
Jag förklarade att regbeviset sade annorlunda, han blev tyst en kort stund, "jag kollar med chefen, jag ringer upp dej" Säljaren ringer efter ett par minuter, börjar med att be om ursäkt, det blev visst nåt fel, det är en 03:a, tyvär fel årsmodell angivet men priset var rätt !!!
Det enda vi kan göra är att häva köpet om du vill det !!!
Efter en natts begrundande bestämde jag mej att häva köpet av den anledningen att jag kände mej lurad av BMW Segeltorp.
Dom erbjöd ingenting i kompensation för sitt misstag, kunde inte heller ge ett bra pris på en ny 2005:a.

Så efter 4 dagars ägande av en BMW K1200RS är jag nu tillbaka på min gamla "pärla"

Mitt tips handla din BMW någon annanstans än BMW Segeltorp :kocko
/Kent