Dr Schnell
Medlem
Ibland när man sätter ner hjulet efter en slangning får man ju lite mindre styrslag ett par ggr från sida till sida,särskilt när det går fort. Brukar lösa sig utan ngn dramatik. Häromdan blev det lite mer spännande. La ner den efter en lång slangning i relativt hög fart, vilket jag gjort tusen ggr utan större bekymmer. Direkt får jag våldsamma slag från sida till sida, efter 5-10 stycken ökar utslagen så det slår mot styrstoppen några ggr. Totalt 15-20 ggr innan hojen bestämmer sig för att det får räcka. Att hålla emot är ju bara att glömma... Funderar på två saker:
1: Varför? Satte jag ner hjulet snett? För hårt? Slitet däck (check!)?
Att en bättre styrdämpare än K6:ans original hade varit bra vet jag...
2: Bra sätt att häva skiten på? Nu höll jag bara hårt med händerna och slappnade av med armarna och visst, det slutade till slut, men det hade inte skadat om det tagit 100 m mindre. Funderar på om fotbromsen kan hjälpa. Gaspådrag kändes som en omöjlighet med svårighet att ens hålla kvar i styret.
Ngn slangarkung som har svar?
1: Varför? Satte jag ner hjulet snett? För hårt? Slitet däck (check!)?
Att en bättre styrdämpare än K6:ans original hade varit bra vet jag...
2: Bra sätt att häva skiten på? Nu höll jag bara hårt med händerna och slappnade av med armarna och visst, det slutade till slut, men det hade inte skadat om det tagit 100 m mindre. Funderar på om fotbromsen kan hjälpa. Gaspådrag kändes som en omöjlighet med svårighet att ens hålla kvar i styret.
Ngn slangarkung som har svar?