Hästtråden

Alltid kul att höra att andra människor är frälsta vid de stora liven. =) Har en pålla själv, så jag har koll på lättridningen. =P

237 skrev:
Vad kostar en ridlektion ? :confused:

Det brukar ge mer att betala för en termin. Max ett par tusen i Västerås på en ridskola. Tror jag, det var ett tag sedan jag red lektion.
Fast det är både effektivare och bättre med privatlektioner. :)

afflict skrev:
Alltid kul att höra att andra människor är frälsta vid de stora liven. =) Har en pålla själv, så jag har koll på lättridningen. =P

Dom bits fram, sparkas bak och är obekväma på mitten...
Det är fan bara mellan bröd dom gör sig bra.

Skämt å sido, jag har inget emot dom, men jag har aldrig haft någon större lust att sitta på dom, trots det så har jag ridit ett flertal gånger, det roligaste var nog att rida in i solnedgången i USA på en quarter häst, jag red i flera timmar, och sen insåg jag varför man inte bör rida i vanliga jeans.
Eller när vi var på "cowboy-ranch" utanför Piteå med jobbet och galopperade genom djup pudersnö.

Men att sitta och skutta runt i en paddock och göra galoppombyten verkar inte allt för kul

Priser

237 skrev:
Vad kostar en ridlektion ? :confused:

Det kostar från 85 kronor och uppåt på de flesta ridskolor. Det normala i Sverige i dag ligger mellan 110 och 130 för en grupplektion på 45 minuter.

Tänk att kunna skryta för kompisarna att du ridit i grupp!

Så kul med hästar o ridning...kul med lite killar som börjar rida :tummenupp

Här runt höglandet(småland) kostar det runt 120 kr för en timma.Men jag vet att runt storstäderna är det svindyrt att gå på ridskolan/ :huvet :)
Fluffig skrev:
Det kostar från 85 kronor och uppåt på de flesta ridskolor. Det normala i Sverige i dag ligger mellan 110 och 130 för en grupplektion på 45 minuter.

Tänk att kunna skryta för kompisarna att du ridit i grupp!

Bifogat

• Prinsen o Aston 11.JPG
    Prinsen o Aston 11.JPG
    13.9 KB · Visningar: 39
GuW skrev:
det roligaste var nog att rida in i solnedgången i USA på en quarter häst, jag red i flera timmar, och sen insåg jag varför man inte bör rida i vanliga jeans.
Eller när vi var på "cowboy-ranch" utanför Piteå med jobbet och galopperade genom djup pudersnö.
Åhh, jag är lite avunsjuk på dig faktikst.

GuW skrev:
Men att sitta och skutta runt i en paddock och göra galoppombyten verkar inte allt för kul
Joo, det är faktiskt jättekul. Iaf när det funkar. =P

GuW skrev:

:zpy va tråkigt...red i ridhus ett tag men gick över till en annan klubb där man alltid red ute (se bild i föreg inlägg) pga att man inte fick bygga ridhus då marken tillhörde P4. Skitfräckt att galoppera på fält brevid stridsvagnar och motorcrossbanor som dessa hästar var vana vid. + för alla snygga killar som låg i lumpen :D Red dock en del tävlingar i ridhus och det var en utmaning att bara få in dem :lol. Väl inne så flög de över alla hinder för där inne ville de ju inte vara.

På vintern red man nästan alltid barbacka..kanon för balansen. :banana

40kr i timmen betalade jag i över 12 års tid för ridlektioner.. o jag kan säga att jag personligen lärde mig betydligt mer på att rida där än att rida i ridhus och betala 100kr.

Idag är det tuvärr endast privathästar i stallet då ägaren är för gammal för att orka driva..

Ridning är för mig att rida i skog o mark.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...