Hästar!

[YOUTUBE-ID]S3bNKtocDUc[/YOUTUBE-ID]

DET är en sak, om den tränas för lopp och tävlas med. Då är ju intresser seriöst...

Det jag främst menar är de som klipper sina hästar för att vara som dom stora "grabbarna"...

Dom har egentligen inte tid, så dom hämtar in hästen från hagen, borstar av, på med grejerna, rider som tokar i en timme utan varesig uppvärmning eller avskritt, in med hästen i spolspiltan istället och på med täcke o ut igen... :mad:

Finns många exempel på detta... Framförallt bland rika familjer och egenföretagare (vad jag märkt)

Det är säkert vanligt förekommande. "Man ser proffsig ut på klippt häst". Precis som man gör med dyra märkesgrejjer och en jäkla massa hjälptyglar och för skarpa bett... :död

Här behövs nog lite självrannsakan.

Min hästtokiga sambo slutade när hon träffade mig - numera vill hon bara rida med mig ;)

Så, ni får fundera på varför de prioriterar stallet före något annat (dig).

Numera är snorren helt utsliten, så jag börjar fatta varför Elffors är mest i garaget. Jag tror jag ska skaffa mig ett jätteprojekt.

:rolleyes:

Här behövs nog lite självrannsakan.

Min hästtokiga sambo slutade när hon träffade mig - numera vill hon bara rida med mig ;)

Så, ni får fundera på varför de prioriterar stallet före något annat (dig).

Numera är snorren helt utsliten, så jag börjar fatta varför Elffors är mest i garaget. Jag tror jag ska skaffa mig ett jätteprojekt.

:rolleyes:
Jo och min blev ihop med mig för att hingsten inte skulle bli alltför stöddig

Det är säkert vanligt förekommande. "Man ser proffsig ut på klippt häst". Precis som man gör med dyra märkesgrejjer och en jäkla massa hjälptyglar och för skarpa bett... :död

ääääh, känslig nu, märkesprylar is the shit!

Vanlig dag i stallet.

Ta in häst ifrån hagen
Ställ in häst i spolspiltan och spola av leriga ben
Ställ in häst i solarium och torka av ben och rykta
Linda, kirra sadel och träns
Sitt upp, skritta fram, rid, skritta av
In med häst i solarium
Vid svettningar, svampa av
Lägg på en badrock, låt stå
Mocka
Gör höpåsar
Gör extramat
Led in häst i box
Byt täcke till stalltäcke
Ge extramat
Gör rent utrustning med murphys oil
Gå med lindor och schabrak till tvättstugan för tvätt

KLART!

upprepas nästa dag :)

Last edited:
Har då inte läst hela tråden då den tydligen handlar om hästar och jag har just tagit bort min blindtarm, men jag läste första inlägget. Och kan bara säga stackars dig.
Och avslutar med att jag kommer aldrig skaffa tjej som har hästintresse. Det är typ som att ha tjej som snusar.. Helt oanvändarvänligt.

kram

Vanlig dag i stallet.

Ta in häst ifrån hagen
In med häst i solarium
Mocka
Gör höpåsar
Gör extramat
Led in häst i box
Byt täcke till stalltäcke
Ge extramat

KLART!

Extramat? Man har ju en uträknad foderstat?

Nu när jag bor lite större skulle jag gärna haft en eller två hästar. Stora raser ska det va. Frieser eller Shire. :yoparty

Nu när jag bor lite större skulle jag gärna haft en eller två hästar. Stora raser ska det va. Frieser eller Shire. :yoparty
Man måste väl ha minst två djur (åtminstone en åsna eller något)? Pålägget måste ju ha sällskap för att inte bli torrt och senigt.

Man måste väl ha minst två djur (åtminstone en åsna eller något)? Pålägget måste ju ha sällskap för att inte bli torrt och senigt.
Jo enligt lagen räcker det med ett djur t.ex. en ko eller ett får men det är ju bäst med en till häst för de brukar ju klia varandra o fläkta bort flugor från varandra

Vanlig dag i stallet.Ta in häst ifrån hagen
In med häst i solarium
MockaGör höpåsarGör extramat
Led in häst i boxByt täcke till stalltäckeGe extramat
KLART!

Glömt det viktigaste

Kolla hovarna?

De är mäktiga!
Killen red marry, pukhästen (shire) i den beridna hökvakten *avis* :)

Last edited:
Back