Hästar vs motorcyklar

15 papp för en gammal sadel , har ju alltid idiotförklarat socialdemokrater men nu har jag nog fått ngt annat o irritera mig på , ingår hästen i sadel priset?

Givetvis så flyger man ner hästarna och veterinär m.m finns med på planet om något skulle gå galet. Sen så flög dom till Hong Kong och inte Peking ;)

I vilken typ av flygplan? Får de inte ont i öronen? Hur kommer de från HK till Peking? Vad kostar det? Kan veterinären går unt i lastutrymmet? Är hästar flygrädda?

Apropå lastning så hamnade jag i en diskussion med någon om hur de gjorde under OS när de skulle ha med sina djurjävlar till Peking. Antar att båt tar 4 veckor och att flyg för en miljonhäst är jävligt risky. Så hur tar man med sig häst till Kina?
Katapult.

http://www2.ridsport.se/t2.aspx?p=700547&x=1&a=1123913

:pannkyss och JA jag vet att du driver med mig eftersom alla grenar inom ridsporten gick i Hong Kong och inte Peking. Och du om någon har så mycket innanför pannbenet att du vet det....

Tack för komplimangen men jag visste inte att NÅGON sport gick i Hong KOng. Har faktiskt levt rätt bra i min okunskap också. :)

110.000 det är bra, det köpte min kollea en häst för ungefär. Sedan vart den dum i huvudet så det kom en kille med bultpistol och sköt den. Bra affär. :lol

Tack för komplimangen men jag visste inte att NÅGON sport gick i Hong KOng. Har faktiskt levt rätt bra i min okunskap också. :)

110.000 det är bra, det köpte min kollea en häst för ungefär. Sedan vart den dum i huvudet så det kom en kille med bultpistol och sköt den. Bra affär. :lol

Var han bara smart nog att ha den försäkrad så kan ha fått tillbaka sina pengar ;)

Eftersom Kina har en mycket smittsam sjukdom som hade gjort att hästarna inte hade fått åka hem igen, och det var omöjligt att fixa en säker zon i närheten av Peking så föll valet på HongKong pga att de sedan länge har
avtal för tillfällig import av tävlingshästar. Eftersom deras galoppbana ofta har utländska gäster.

Var han bara smart nog att ha den försäkrad så kan ha fått tillbaka sina pengar ;)

Eftersom Kina har en mycket smittsam sjukdom som hade gjort att hästarna inte hade fått åka hem igen, och det var omöjligt att fixa en säker zon i närheten av Peking så föll valet på HongKong pga att de sedan länge har
avtal för tillfällig import av tävlingshästar. Eftersom deras galoppbana ofta har utländska gäster.

Jag vet inte om han hade försäkring, antagligen. Sjkukt att man kan försäkra sig mot idioti.:3freak

Hästar har väl en del fördelar också:
1. Autopilot som mha inbyggda övervakningskameror och ljudsensorer
gör att knarren kan hitta sin egen väg. Rullar hem till garaget av sig själv.
2. Självreparerande. Lagar smärre skador själv. Och om inte det skulle räcka...
3. Inbyggd knarrfabrik.
4. Om övervakningskamerorna detekterar en annan väl fungerande knarr
överförs valda delar av tillverkningsspecifikationen till den inbyggda fabriken.
5. Miljövänlig. Tankar sig själv med biobränsle.
6. Producerar högkvalitativ miljövänlig gödsel till biobränsleodlingen.

Å så har ni mage och gnälla på de som av misstag kör sönder sin helförsäkrade sh, när de är ute på en lätt oskyldig bombrepa. Jeffla dubbelmoral...
Den här kraken börja misstända, lika bra att skrota och casha in $$ av försäkringsbolaget. Folk gnäller på hojåkare och försäkringskostnader... JISSES!

:D

Usch och fy!!! När jag läste den här tråden kom jag att tänka på ett gammalt ex. hon hade en häst när vi träffades. Sen fick hon för sig att den skulle behöva ett föl (hästbebis...), och jävlar va dyrt det var då! Hästarna kunde ju tydligen pippa som vanligt folk utan den skulle bli inseminerad med världens dyraste sperma! och det funkade ju inte på första gången utan det kostade skjortan flera gånger till!!!!! Men tror ni det räkte med 2 hästar sen då? Näe dom hade så tråkigt tillsammans att dom var tvugna att ha en kompishäst.
Och jag kan ju bara säga det att 3 hästar kostar en del dineros... det får mc-hobbyn att framstå som rena gratisprojetet!!!

Näe nu får jag ta ett par öl så jag glömmer eländet igen!!!!

Å så har ni mage och gnälla på de som av misstag kör sönder sin helförsäkrade sh, när de är ute på en lätt oskyldig bombrepa. Jeffla dubbelmoral...
Den här kraken börja misstända, lika bra att skrota och casha in $$ av försäkringsbolaget. Folk gnäller på hojåkare och försäkringskostnader... JISSES!

:D

Tja du betalar ju en hel del i försäkring per år och det är inte lätt och ska inte vara lätt att få en häst utdömd av veterinär. Är den inte utdömd så får du inga pengar om du avlivar den.

Tja du betalar ju en hel del i försäkring per år och det är inte lätt och ska inte vara lätt att få en häst utdömd av veterinär. Är den inte utdömd så får du inga pengar om du avlivar den.

Jobbarkompisar bolagade om ett svindyrt travföl av kanonhärstamning. Men den blev halt efter tre löp o hade bara en kula, så den dög inte till avel. Visst, dom fick ut en del på försäkringen, men det blev ändå Sveriges dyraste smörgåspålägg (sa jag från början, men då fick jag bara höra att jag inte fick vara med o smaka skumpan vid första miljonen). Kostade en del att föda den innan den blev tävlingsfäig...

Hestar

[YOUTUBE-ID]-v7i1I0NpQE[/YOUTUBE-ID]

Motorcyklar
[YOUTUBE-ID]XzQT_M1fpjI[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back