Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Givetvis så flyger man ner hästarna och veterinär m.m finns med på planet om något skulle gå galet. Sen så flög dom till Hong Kong och inte Peking![]()
15 papp för en gammal sadel , har ju alltid idiotförklarat socialdemokrater men nu har jag nog fått ngt annat o irritera mig på , ingår hästen i sadel priset?
Katapult.Apropå lastning så hamnade jag i en diskussion med någon om hur de gjorde under OS när de skulle ha med sina djurjävlar till Peking. Antar att båt tar 4 veckor och att flyg för en miljonhäst är jävligt risky. Så hur tar man med sig häst till Kina?
Nej Nej. Den kostade 110 000kr
I vilken typ av flygplan? Får de inte ont i öronen? Hur kommer de från HK till Peking? Vad kostar det? Kan veterinären går unt i lastutrymmet? Är hästar flygrädda?
årsmodell antal hk andvändningsområde?
-95, 1st, Dressyr![]()
![]()
så man kan inte tjäna dollars på den heller
![]()
http://www2.ridsport.se/t2.aspx?p=700547&x=1&a=1123913
och JA jag vet att du driver med mig eftersom alla grenar inom ridsporten gick i Hong Kong och inte Peking. Och du om någon har så mycket innanför pannbenet att du vet det....
-95, 1st, Dressyr![]()
![]()
så man kan inte tjäna dollars på den heller
![]()
Tack för komplimangen men jag visste inte att NÅGON sport gick i Hong KOng. Har faktiskt levt rätt bra i min okunskap också.
110.000 det är bra, det köpte min kollea en häst för ungefär. Sedan vart den dum i huvudet så det kom en kille med bultpistol och sköt den. Bra affär.![]()
Var han bara smart nog att ha den försäkrad så kan ha fått tillbaka sina pengar
Eftersom Kina har en mycket smittsam sjukdom som hade gjort att hästarna inte hade fått åka hem igen, och det var omöjligt att fixa en säker zon i närheten av Peking så föll valet på HongKong pga att de sedan länge har
avtal för tillfällig import av tävlingshästar. Eftersom deras galoppbana ofta har utländska gäster.
Jag vet inte om han hade försäkring, antagligen. Sjkukt att man kan försäkra sig mot idioti.![]()
Var han bara smart nog att ha den försäkrad så kan ha fått tillbaka sina pengar![]()
Å så har ni mage och gnälla på de som av misstag kör sönder sin helförsäkrade sh, när de är ute på en lätt oskyldig bombrepa. Jeffla dubbelmoral...
Den här kraken börja misstända, lika bra att skrota och casha in $$ av försäkringsbolaget. Folk gnäller på hojåkare och försäkringskostnader... JISSES!
![]()
Tja du betalar ju en hel del i försäkring per år och det är inte lätt och ska inte vara lätt att få en häst utdömd av veterinär. Är den inte utdömd så får du inga pengar om du avlivar den.
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |