Hästar vs motorcyklar

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Sitter här på sh o häckar som vanligt.
vi skulle ha folk över idag men det sket sig. Tjejen var iväg och skulle ridträna. beräknad hemkomst var ca kl 3. men hästjäveln gick inte att lasta på igen!! Nu får hon rida hem öket istället ,ny beräknad hemkomst typ kl8 ikväll!
vilket får mig att tänka vad otroligt dumt det skulle vara om våra motorcyklar skulle bete sig som hästar.
Tänk er att :
1. att behöva lastträna er motorcykel annars går den inte att ta med till tävling
2. måste ALLTID gå på tomgång i garaget, skulle den stanna får du betala för att bli av med den
3. fylla på bensin 3ggr varje dag oavsett om du använder den eller ej
4.träna med den 3gg i vecka minst annars blir den sämre
5. får den en buckla i fälgen tappar den 90% av sitt värde eller måste skrotas kan ev användas som sällskaps mc till dina övriga mc´s
6. avgaserna måste skottas ut varje dag med skyffel o skottkärra
7. 10000 års intensivt utvecklings arbete har gjort att din mc går 4km/t fortare än ursprungs mc´n
8. om en bilist dyker upp utan att din mc märker det förrän i sista sekund. kan den börja slanga okontrollerat, få gashäng och dra rätt ut i skogen
9. mc kräver inget som helst körkort, släpp ut era små flickor på dem i trafiken, vad kan möjligtvis gå fel?
10. tidelag. om du parkerar din mc i balsland kommer nån harmynt banjo klinkare vars föräldrar är syskon, be din mc skrika som en gris och rövknulla den

fyll gärna på med mer

nä fy fan nu börjar jag reta upp mig ordentligt.

Last edited:
Jävligt sant, tål inte de där djuren heller, man borde ha dem till skytteträning eller bara till mat som alla andra dumma men köttrika djur.

Apropå lastning så hamnade jag i en diskussion med någon om hur de gjorde under OS när de skulle ha med sina djurjävlar till Peking. Antar att båt tar 4 veckor och att flyg för en miljonhäst är jävligt risky. Så hur tar man med sig häst till Kina?

En häst kostar mycket mera. Vi betalar ca 5000kr varje månad på hästkraken min hoj kostar 5500kr i försäkring om året. Sen som du skrev så kan man ställa undan hojjen och åka på semester utan problem. Jag ångrar så jävla mycket att jag gick med på att köpa hästfan.:mad: :mad: :mad:

Jag kan verkligen int eförstå dem som "gått med" på att köpa häst.
Antingen köper väl hon häst eller så köper ingen häst? Var kom ni in i bilden?
Som om jag skulel be om lov om jag fick köpa ny hoj. :3freak

Jag kan verkligen int eförstå dem som "gått med" på att köpa häst.
Antingen köper väl hon häst eller så köper ingen häst? Var kom ni in i bilden?
Som om jag skulel be om lov om jag fick köpa ny hoj. :3freak

Är man gift så beslutar man saker tillsammans. Sen kan man alltid ångra sig

tror fan en ko är smartare än en häst , förövrigt trodde jag folk skicka hästarna på slakt när bilen infördes vid sekelskiftet

En häst kostar mycket mera. Vi betalar ca 5000kr varje månad på hästkraken min hoj kostar 5500kr i försäkring om året. Sen som du skrev så kan man ställa undan hojjen och åka på semester utan problem. Jag ångrar så jävla mycket att jag gick med på att köpa hästfan.:mad: :mad: :mad:

Det måste vara en klass7 häst??

Är man gift så beslutar man saker tillsammans. Sen kan man alltid ångra sig

Det förståpr jag, speciellt angående gemensamma intressen. Men för ens egna trodde jag de flesta hade ngt handlingsutrymme.

toffel%20man%20gra.jpg

Klockrent!
Hästkött är dessutom ur näringssynpunkt ett av det bästa köttet och gör sig ganska bra som salami hehehe

Men det finns även en hel del fördelar med häst konta MC

- Det är ingen som snor den.
- Du kan inte köpa kolfiber till den.
- Den dag du lessnar kan du äta upp den.

Skulle gissa att man kan pimpa en häst minst lika mycket som en hoj.
Vad kostar inte en sadel, kan tänka mig någon jävla kärring som sitter och syr och täljer sadlar och kan ta vilket pris som helst för sitt "hantverk" utan att någon reagerar. Vad kostar inte sådana där kläder som luktar illa? Hjälm? Spö? Stövlar? Säkert hur dyrt som helst.

Det som är riktigt sorgligt att se är annars de män som fått häst som intresse, fatta hur förtryckta de måste vara. :( Jag menar, ingen man skulle komma på tanken att äh, jag tror fan jag köper häst att ha och rida runt på. Tanken är befängd.

Det enda som är bra med hästar är filmerna Ridskolan.

Men det finns även en hel del fördelar med häst konta MC

- Det är ingen som snor den.
- Den dag du lessnar kan du äta upp den.

Jodå man kan köpa kolfiberskydd mm till den också:mad: + en massa annat skit. Bara ena sadeln kostade 15 000kr så nog kan man köpa prylar till dom. och givetvis måste man ha 2st .Sen så ska dom stoppas om lite då och då.

Jävligt sant, tål inte de där djuren heller, man borde ha dem till skytteträning eller bara till mat som alla andra dumma men köttrika djur.

Apropå lastning så hamnade jag i en diskussion med någon om hur de gjorde under OS när de skulle ha med sina djurjävlar till Peking. Antar att båt tar 4 veckor och att flyg för en miljonhäst är jävligt risky. Så hur tar man med sig häst till Kina?

Givetvis så flyger man ner hästarna och veterinär m.m finns med på planet om något skulle gå galet. Sen så flög dom till Hong Kong och inte Peking ;)

Kan man inte bara vinscha ombord hästkraken? Koppla i och sedan bara titta på hur den sakta men säkert dras ombord.

Hästar som ska flyga lastas i containerboxar som lyfts ombord på flygplanet. Varje container är uppdelad i spiltor där hästarna står på ett tryggt och säkert sätt. Varje container rymmer tre spiltor. Världscuphästarna åker dock "Business Class" och står bara två och två i varje container...

Kan man inte bara vinscha ombord hästkraken? Koppla i och sedan bara titta på hur den sakta men säkert dras ombord.

Ett plan är ingen nödslakt :rolleyes:

Last edited:
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back