Härliga högervindar!

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Skämmas gör man om man är råtta, okey!

Så sluta mesa, våga istället komma ut ur garderoben.

Snacka om pinsam lirare! Tror du överträffar dig själv i varje inlägg du gör. Vilket egentligen borde vara omöjligt då du redan passerat botten gång på gång.
 

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
Knappt 2 % av de utförsäkrade har fått jobb. :tummenupp

Resten är arbetslösa (bidragstagare) eller ansöker om fortsatt sjukförsäkring. Jävla fuskare.
Då är självfallet medicinen:

1. Höj bidragen och förläng sjukförsäkringen.
2. Beskatta arbete hårdare och ta bort RUT och ROT så att arbetstillfällena blir färre.

:klappar
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Snacka om pinsam lirare! Tror du överträffar dig själv i varje inlägg du gör. Vilket egentligen borde vara omöjligt då du redan passerat botten gång på gång.

Det är det här som e så kul, lyckas inte tillräckligt provocerande eller tydligt för att reta någon.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Då skulle jag, å alla röstandes vägnar, vilja be dig att HÅLLA KÄFTEN under kommande mandatperiod. Fullföljer man inte sin demokratiska plikt (ja, plikt) så man fan inte rätt att gnälla heller.

Soffliggare behöver absolut inte betyda att man är oengagerad, tvärtom har ofta soffliggaren ett större politiskt engagemang än den genomsnittlige medborgaren i synnerhet medborgare som ber andra hålla käft! Motiven för att inte rösta kan mycket väl vara att man bryr sig om demokratin & det finns ju såklart fler definitioner på demokrati än det rådande systemet.

Att man röstar behöver å andra sidan inte alls betyda att man är det minsta engagerad i politiken.

Plikten som Du såklart älskar, består i många fall att rösta på snyggaste frissa eller ett tryggt & behagligt yttre!
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Soffliggare behöver absolut inte betyda att man är oengagerad, tvärtom har ofta soffliggaren ett större politiskt engagemang än den genomsnittlige medborgaren i synnerhet medborgare som ber andra hålla käft! Motiven för att inte rösta kan mycket väl vara att man bryr sig om demokratin & det finns ju såklart fler definitioner på demokrati än det rådande systemet.

Att man röstar behöver å andra sidan inte alls betyda att man är det minsta engagerad i politiken.

Plikten som Du såklart älskar, består i många fall att rösta på snyggaste frissa eller ett tryggt & behagligt yttre!

Du är engagerad? Du bryr dig? Inte tillräckligt för att lyfta arslet ur soffan och visa det, tydligen. Du använder väldigt stora ord för att säga det kidsen sammanfattar med "orka".
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
usch vad jag myser när jag hör detta klipp. :D

[YOUTUBE-ID]CEZ7uta14nw[/YOUTUBE-ID]

Jag har alltid haft något emot den där karln, men iom detta klipp så klev han ett antal kliv upp på stegen i mina ögon.
Sen ska han ha kredit för att han delar(delade) ut knogmackor. Sverige behöver mer knogmackor.
 
Last edited:

SpaceMoose

lyckligast!
Gick med
7 Aug 2007
Ort
Lund
Hoj
GSXR1000 K6
Eftersom ingen kommenterat det uppenbara ännu, så passar jag på denna underbara morgon.

Stödet har aldrig varit så lågt – partiet sågas internt
Stödet för Socialdemokraterna är lägre än någonsin.
I dag vaknar Mona Sahlin upp till chocksiffran 27,3 procent i Aftonbladet/United minds.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7699745.ab

Varför tar sosseblaskan nr 1 upp detta i en sådan stor artikel och dessutom levererar uppföljande artiklar från ledande sossar som dömer ut partiet och ledningen?
Har agendan ändrats till att medverka till en storförlust? Är det så nu att de insett att detta kommer gå åt helvete och att de hellre tar en förlust i valet så de kan avsätta Mona och börja om med ett friskt parti?

Jag har alltid haft något emot den där karln, men iom detta klipp så klev han ett antal kliv upp på stegen i mina ögon.
Sen ska han ha kredit för att han delar(delade) ut knogmackor. Sverige behöver mer knogmackor.

Ja, han är ju sosse men jag håller med. Här levererade han knogmackor till vänsterpatrasket så det stänkte om det. Oerhört härligt!
 
Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Ja, han är ju sosse men jag håller med. Här levererade han knogmackor till vänsterpatrasket så det stänkte om det. Oerhört härligt!

Jag bara måste citera några riktiga dräpare från det där klippet:

"..svenska män får ju bara skit." :D :D

"Jag diskuterar det här med dig när du vill, för jag har rätt. Till skillnad från alla..." :D:D:D Paolo måste vara SH:are!

"men folk ska välja själv. Det är en väsentlig skillnad. Jag är oxå DEMOKRAT."

"..men om det skulle vara en ekonomisk fråga, då skulle ju jag jobba och så skulle min kille vara hemma för jag tjänar ju mer pengar..
-Ja? Bra. Då får du göra som du vill så gör jag som jag vill?"

Legendariskt.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Eftersom ingen kommenterat det uppenbara ännu, så passar jag på denna underbara morgon.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7699745.ab

Bäst är ju hur arrogant Måna avfärdar kritikerna.:lol

Aftonbladet skrev:
När Mona Sahlin får höra om kritiken sätter hon handen för munnen och gäspar stort.

– Jätteintressant. Det är verkligen en ”stor nyhet” att de tycker det. Det har de väl tyckt i flera år, säger hon.

Med den inställningen från partiledaren, kan man glädjande nog bara konstatera att Partiet har enorma problem.:)
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Bäst är ju hur arrogant Måna avfärdar kritikerna.:lol



Med den inställningen från partiledaren, kan man glädjande nog bara konstatera att Partiet har enorma problem.:)

Ett av Monas och sossarnas problem är att de beter sig som ett sittande regeringsparti. Hade de bara haft vett nog att bete sig som ett oppositionsparti så kanske de inte hade suttit i den skiten de gör idag.
Speciellt Mona med sitt påklistrade översittaransikte som liksom ser ner på alla andra så fort hon öppnar käften. De borde lära av Jimmie Åkesson, där har vi en som vet hur opposition fungerar..ligger på motdebattören som en igel och provocerar fram håligheter i retoriken. :tummenupp Som oppositionsparti ska man se till att vara agressorn och få sittande parti att behöva försvara sig. Inte tvärtom.
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Hägglund gjorde en bra utfrågning, rak och ärlig. Sedan i Karlavagnen p4 fick han stå till svars från Norrlands bittertanter.
 
Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
DN/Synovates

2057239084.gif


Edit: Länk till DN:http://www.dn.se/nyheter/valet2010/majoritet-av-valjarna-ger-alliansen-sitt-stod-1.1168122
 
Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Ny Sifo. Alliansen går framåt men centern har problem och närmar sig 4% sprären.

http://www.tns-sifo.se/nyheter-och-press/vaeljarbarometern-12-sept-2010
http://www.tns-sifo.se/media/290347/vb 06-09 sep 2010.pdf

Signifikant uppgång för Kd, ned för C & MP
den 13 september 2010

Regeringssidan får 51,7%
Oppositionen 42%
Gapet är nu 9,7% mellan blocken (6,4%)
En vecka före valet har skillnaden mellan blocken växt från 3,3% i valrörelsens inledning till dagens 9,7%

Alliansen har framförallt vunnit kvinnor. I början av valrörelsen hade de rödgröna ett överläge med 50,3 procent bland kvinnorna (alliansen 45,9%). Nu har alliansen ett överläge med 52,8 procent över de rödgrönas 43,9 bland kvinnor. Den största andelen som går över blockgränsen till alliansen hittar vi bland kvinnor i åldern 30-49 år. Hela 7 procent i denna grupp har gått över till alliansen. Även bland LO-medlemmar hittar vi stora övergångar. 6,3 procent av LO-medlemmarna har gått över till alliansen.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Du är engagerad? Du bryr dig? Inte tillräckligt för att lyfta arslet ur soffan och visa det, tydligen. Du använder väldigt stora ord för att säga det kidsen sammanfattar med "orka".

Jodå! Låg i soffan och skakade hela hösten och var helt matt och engagerade mig i röstningen av det svenska valet!! Folk bryr sig i allmänhet inte om sådana saker som soffliggare, har jag förstått eftersom vi är en försvinnande liten minoritet. Oh, nu ska jag bara få arslet ur soffan och ta mig en välförtjänt kopp kaffe! Kul att Du orkar va så seriös kring allt politikertjafs.. Men här kommer min personliga irritationspunkt! Jag använder en så kass kaffebryggare här på jobbet, kanske har Du nån riktigt bra till övers? Då mottager jag den med öppen famn till väldigt mycket kärleksfullt användande :tummenupp
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Snacka om pinsam lirare!

Du menar förstås Calle Bildt!

Högerhökar världen över hyllade den amerikanska
terrorbombningen av Serbien. Man hävdade och
hävdar fortfarande att detta var avgörande för krigets utveckling.

Så därför blev det lite löjligt tyst när moderaten Calle Bildt gick ut i SvD
och hävdade att bombningarna inte betydde något alls!! Jo Tjena ..

Som en blind & naiv höna hävdade Calle Bildt att det var de politiska samtalen och det politiska arbetet som skapade möjligheten att avsluta
kriget i serbien med omnejd!
 
Last edited:
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top