här snackar VI motard

Evil M skrev:
På första bilden är det du och depåbitchen, på tredje, fjärde och femte bilden ser man Harry och slutligen på sista bilden dyker Annie upp.
Bild nummer två vet jag inte riktigt vem du menar?

:rolleyes: :D

Då var ytterligare en träning avklarad, det var fan det jobbigaste jag varit med om. Det var bara Stefan som inte klagade på värmen, först la han ett par varv med motarden och sedan fortsatte han ner till crossbanan.

När jag höll på att lasta och det bara var en kille ute på banan kommer det en gubbe cyklandes på gruspartiet och ut på rakan, släpar hojen under grinden och fortsätter trampa... Undrar vad han tänkte med

Hörde att banan skulle varit nypreppad? Banan bättre än någonsin kan jag tänka mig när det suttit kompetent personal bakom spakarna på maskinen för en gångs skull?

RookieSM skrev:
2234539 Hörde att banan skulle varit nypreppad? Banan bättre än någonsin kan jag tänka mig när det suttit kompetent personal bakom spakarna på maskinen för en gångs skull?

Ja, det var faktiskt bra.

TERMINATOR skrev:
2234697 den va lös

Ja, direkt efter hoppet och även partiet innan övergången till asfalt va det mjukt men det blev ganska bra spår att åka i så det var inga större problem (förutom en gång då...)

crashtestdummy skrev:
2235130 kanske lättare att se som betraktare.
sen var det inte två gånger utan en .sen vet jag inte hur en betraktare kan se det som humor när någon smäller och kör sönder både det ena och andra :3freak . har du kört någe hoj på sistone föresten :ätapiller

Last edited:
Jag har inte kört hoj idag, men jag har åkt hoj :)
Fick en liten tur bakpå farsans gamla BMW R90... Visst den är 32 år gammal o inte så jeflans fräsig som en motard eller sporthoj, men det funkade! :banana

...synd bara att hjälmen jag lånade var lite för liten och gav mig skallebang. :4skrika

crashtestdummy skrev:
2237267 Du ser, det är roligt att skojja om andras krascher. ;)
det tycker jag absolut inte att det är men bara för att du är så och gör det med andra så kan du ju gott få det tebax och du borde ju desutom ha garvat läppen av dig när du låg där med din mosade touring-9a.

fast igentligen är det inte din vurpa som är rolig utan din okunnighet att skruva och få ihop hojen

slut-------->framåt

Last edited:
Tjejdagen på Supermotobanan

Hej på er, motardmormor/tant Krascha här!

Jag har en förfrågan till er supermotovänner i Örebro, både medlemmar och icke-medlemmar i Teknis MC som har lust att hjälpa mig med hojar som vi kan låna ut till tjejerna på prova-på-dagen den 15/7!

I dagsläget behöver vi 3 hojar till och det behöver definitivt inte vara några värstinghojar, men de måste vara utrustade i enlighet med reglerna för att få köra på banan.

Din hoj kommer att köras av 2-3 tjejer som alla har hojvana, men inte har kört supermoto förut. Vi kommer träna på både grus och asfalt under dagen och vi förutsätter att hojen är i gott skick maskinellt.

Tanken är att avgiften tjejerna betalar för att vara med på lägret, ska kunna täcka kostnader för olje- och filterbyte samt om något grepp eller en plastdel går sönder. Större skador får förare och ägare göra upp om, om någon större skada vållas. Vi tar inget ansvar för ev. motorhaverier. (det är inte troligt att det är tjejens fel i det fallet.)

Självklart kan du vara med vid dagens början och hjälper den grupp med tjejer som lånar just din hoj, så du kan berätta hur den fungerar och hur den bör köras för att funka optimalt.

Vi har just nu 3 Husa FS650 (-04, -05 & -06), 1 Husa 501 med motardkit, 1 KTM 525 "Eifrémspecial" och 1 Honda CRF450 till vårt förfogande.

Har du några frågor angående eventuell ersättning, snacka med mig eller Supermoto.

Yasha skrev:
2237731 Vi tar inget ansvar för ev. motorhaverier. (det är inte troligt att det är tjejens fel i det fallet.)

Om motorn rasar när den körs hade den nog gjort det inom de närmaste timmarna ändå, oavsett körstil och förare. Fast visst fan känns de surt att köra ras på någon annans hoj, alternativt låna ut sin egen och få tillbaka den med en motor som låter som en stenkross.

erik skrev:
2237902 Om motorn rasar när den körs hade den nog gjort det inom de närmaste timmarna ändå, oavsett körstil och förare. Fast visst fan känns de surt att köra ras på någon annans hoj, alternativt låna ut sin egen och få tillbaka den med en motor som låter som en stenkross.

Det är bara materiella ting som går att laga! :tummenupp

nja en motor kan rasas om den körs fel.. om föraren ligger på varvstop osv vilket inte är så bra.. det är lite anorlunda att köra stånka :)

visst går det att laga matriella saker :tummenupp

hoppas ni får tag på en hoj till, törs inte låna ut min nu när det är en massa tävlingar, har haft sådan otur den senaste tiden så jag tror att gud vill mig något ont :(

Tengil skrev:
2238155 Det är bara materiella ting som går att laga! :tummenupp

Givetvis, men det är ju bättre att slippa laga saker...

blom skrev:
2238183 nja en motor kan rasas om den körs fel.. om föraren ligger på varvstop osv vilket inte är så bra.. det är lite anorlunda att köra stånka :)

Tror inte någon ligger och pressar varvstopp med lånad hoj på en prova-på-dag. (Fast å andra sidan är det ju tjejer vi pratar om så man vet ju aldrig. :D )

blom skrev:
2238183har haft sådan otur den senaste tiden så jag tror att gud vill mig något ont :(

:hihi :hihi du får inte glöma att be bordsbön och aftonbön typ

fader vår som är på motardbanan, i morgon ska jag köra som fan, AMEN!!

:hihi :hihi

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...