Tjejdagen på Supermotobanan
Hej på er, motardmormor/tant Krascha här!
Jag har en förfrågan till er supermotovänner i Örebro, både medlemmar och icke-medlemmar i Teknis MC som har lust att hjälpa mig med hojar som vi kan låna ut till tjejerna på prova-på-dagen den 15/7!
I dagsläget behöver vi 3 hojar till och det behöver definitivt inte vara några värstinghojar, men de måste vara utrustade i enlighet med reglerna för att få köra på banan.
Din hoj kommer att köras av 2-3 tjejer som alla har hojvana, men inte har kört supermoto förut. Vi kommer träna på både grus och asfalt under dagen och vi förutsätter att hojen är i gott skick maskinellt.
Tanken är att avgiften tjejerna betalar för att vara med på lägret, ska kunna täcka kostnader för olje- och filterbyte samt om något grepp eller en plastdel går sönder. Större skador får förare och ägare göra upp om, om någon större skada vållas. Vi tar inget ansvar för ev. motorhaverier. (det är inte troligt att det är tjejens fel i det fallet.)
Självklart kan du vara med vid dagens början och hjälper den grupp med tjejer som lånar just din hoj, så du kan berätta hur den fungerar och hur den bör köras för att funka optimalt.
Vi har just nu 3 Husa FS650 (-04, -05 & -06), 1 Husa 501 med motardkit, 1 KTM 525 "Eifrémspecial" och 1 Honda CRF450 till vårt förfogande.
Har du några frågor angående eventuell ersättning, snacka med mig eller Supermoto.