här snackar VI motard

Satte på slicks igår, det var lite svårt att få däcken att "ploppa" ut på kanten så jag lade dom i bilen och skulle åka till jobbet där vi har däck-klet. På vägen dit hör jag "plopp, plopp" från bakluckan. Det ploppade av sig själv när det började skaka runt lite (trots att jag både studsat med däcket och klämt på det på macken.) Dock hade inte bakdäcket ploppat så det fick bli en pensel med klet på kanten, penseln var dimensionerad för lastbilsdäck så den var ganska stor = mycket klet överallt... Gissa om det stänkte när däcket ploppade ut.

Sen klistrades även #91 på hojen. Nu återstår bara najning och kylarvätska men det kommer i veckan...
 
blom skrev:
2053069 nu vill jag se lite bilder på den i rejs utförande :yoparty

Tog inga kort igår men det kan jag fixa i veckan. Som den posör jag är bytte jag även ut den svarta framskärmen mot en gul.
 
erik skrev:
2053060 Satte på slicks igår, det var lite svårt att få däcken att "ploppa" ut på kanten så jag lade dom i bilen och skulle åka till jobbet där vi har däck-klet. På vägen dit hör jag "plopp, plopp" från bakluckan. blablabla...

funkade det med 165???
Satte på ett Metzler 160 igår och fick ställa bakhjulet lite lite snett för att det inte ska ta i på vänstra sidan. Hojen är nu kittad för årets åkande och idag blir det premiär i Södertälje :banana

Dags att åka nu, hejs.
 
erik skrev:
2053176 Det var ett högst tillfälligt infall.


det är naturligtvis funktionen som är det viktiga men det är jävligt skoj med lite blingbling. jag kollade mitt bakdäck igår och det är bara 150 så det blir däckbyte på den inom en snar framtid till 160 slicks

TERMINATOR skrev:
2053390 det är naturligtvis funktionen som är det viktiga men det är jävligt skoj med lite blingbling. jag kollade mitt bakdäck igår och det är bara 150 så det blir däckbyte på den inom en snar framtid till 160 slicks

får väl bli när jag bytit garage, inget mer mekande förens då
 
Supermoto skrev:
2053335 funkade det med 165???
Satte på ett Metzler 160 igår och fick ställa bakhjulet lite lite snett för att det inte ska ta i på vänstra sidan. Hojen är nu kittad för årets åkande och idag blir det premiär i Södertälje :banana

Dags att åka nu, hejs.

Japp, det går fritt överallt. Dock tycker jag det är trångt som fan när bakhjulet ska lirkas på plats i svingen, det tar liksom i överallt på samma gång... (beror inte på däckets bredd)

TERMINATOR skrev:
2053390 det är naturligtvis funktionen som är det viktiga men det är jävligt skoj med lite blingbling. jag kollade mitt bakdäck igår och det är bara 150 så det blir däckbyte på den inom en snar framtid till 160 slicks

Då får du nog köpa nya däck. Dom slicks som finns beg. är från 250R och de kör på 165/55 men det verkar funka bra.

blom skrev:
2053744 :tungan mmmm kolla utblåsen :yoparty


Najs. :tummenupp
 
kan ju mäta svingen på min och se om den är lika bred som din, kanske passar med 165 på min oxå
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top