blom
I DO IT BECAUSE I LOVE IT
nu är det dax att lyfta den här tråden lite
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Körningen funkade riktigt bra för att vara på en helt ny bana. Tog mig till A-final men valde att inte köra eftersom jag tyckte mig höra ett rasslande i motorn som ska undersökas snarast möjligt.blom skrev:skönt att se.. hur gick det för dig/er?
Supermoto skrev:Körningen funkade riktigt bra för att vara på en helt ny bana. Tog mig till A-final men valde att inte köra eftersom jag tyckte mig höra ett rasslande i motorn som ska undersökas snarast möjligt.
Det var tråkigt.Supermoto skrev:Körningen funkade riktigt bra för att vara på en helt ny bana. Tog mig till A-final men valde att inte köra eftersom jag tyckte mig höra ett rasslande i motorn som ska undersökas snarast möjligt.

Kyckling skrev:Det var tråkigt.
Hoppas det inte är något allvarligt.![]()
Vet inte riktigt eftersom vi körde två kvalheat där placeringen räknades. Olika antal startade i de heaten. Man körde alltså inte mot alla. Men helt klart är att jag var bland de sista in. Det var dessutom bara en som kvalades ut.blom skrev:![]()
tog du dig till a-final med god marginal eller?
Jag gissar på ett ramlager så det ska nog inte bli så kostsamt hoppas vi.Kyckling skrev:Det var tråkigt.
Hoppas det inte är något allvarligt.![]()
När motorn ska spräckas så lämnar jag hellre bort det till de som _verkligen_ vet vad de gör. Shimsa lager osv är inget jag känner för att göra själv.erik skrev:Husaberg är ju lättmekat säger alla, bara för Jocke att bevisa det nu då![]()
Bara att hoppas rasslet inte innebär något allvarligt/dyrt.
Supermoto skrev:Jag gissar på ett ramlager så det ska nog inte bli så kostsamt hoppas vi.
Mitt första "riktiga" haveri...
låter ju inge vidare, hur många timmar har din gått nu? Min har gått 6timmar, börjar bli dags att byta tror ja 
tanken har slagit mig.....blom skrev:porta porta porta när du ändå är igång![]()
Visst, klyva är enkelt men åt andra hållet är värre. Det känns bättre att låta nån som gjort det förut göra det.Evil M skrev:Men klyva motorn är ju inte svårt, blir ju lite lurigare när man ska pilla ihop allt om man inte har koll på delarna.
Ramlager redanlåter ju inge vidare, hur många timmar har din gått nu? Min har gått 6timmar, börjar bli dags att byta tror ja
![]()
aha portade han denSupermoto skrev:mmmm, det stämmer nog riktigt bra det
ebbe var ju skitnöjd med jobbet på sin force edition
hur mycket gav det då?Supermoto skrev:Brink gjorde det ja.
Går inte att säga eftersom han inte bänkat före. Men den gav lite över 63hk efteråt om jag minns rätt.blom skrev:hur mycket gav det då?

|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |