här snackar VI motard

Supermoto skrev:
Men skadorna hade kunnat minskas en hel del :7peta :)
jag hade skateboardhjul så det hjälper nog föga vid highsiders, kanske vid lowsiders. men motorkåpan hade nog rykt även då. det som åsamkade mest skador på min hoj var det avbärarräcke som sa sista ordet.

Bifogat

• räcke.JPG
    räcke.JPG
    68.6 KB · Visningar: 41
crashtestdummy skrev:
jag hade skateboardhjul så det hjälper nog föga vid highsiders, kanske vid lowsiders. men motorkåpan hade nog rykt även då. det som åsamkade mest skador på min hoj var det avbärarräcke som sa sista ordet.
Du får skaffa JÄVLIGT stora skatehjul för att klara ett avbärarräcke :crash

Skär helt enkelt bort slitbanan och limma på sidan :tummenupp

Supermoto skrev:
Vad sägs om den här idén om hur min kan se ut nästa år????
Det är en salig blandning av plast från olika år...

Det som enkelt går att variera är
gaffelbensskydd - blå, svarta
framskärm - gul, blå, svart
numerplatta fram - gul, blå, svart
(kylarvingar - blå)
tank - gul, blå
sadel - gul, blå, svart
bakskärm - gul, blå, svart
ramkskydden - blå, svart

Det som är styrt är svarta siffror på gul botten så gul bakskärm förenklar ju en del men är inte ett tvång.
Kör med vilken plast du vill så länge du inte kör med -01 stuket :7peta

För det ska jag ha på min har jag tänkt. Blåa motard skärmen fram, blå cross platta, blå plast på tanken, -01 sadel, kanske blå bakskärm eller annars tar jag min nya gula jag har hemma.

Btw, varför den nya tanken?

Evil M skrev:
Tror inte Supermoto kommer köpa sig en 06a om inte han får ett pris som ligger långt under nypris. Eller har jag fel kanske :confused:
Näe, jag vet inte. Han har pratat om -06'an med dreglet rinnande runt hakan. Och nu när det började snackas om hur han skulle färga upp hojen baserat runt en 06-tank så utgick jag från att det var byte på G.

Men det är säkert fel. :brinnerup

Oj vad fina spekulationer :)

Det enda jag skulle vilja ändra på hojen "körupplevelsemässig" är att få tanken lite smalare. Detta löses antingen genom att skaffa en italienk alu-tank eller köpa tank från en 06a. Så då tänkte jag göra ett lite ovanlgit val och ta den gula endurotanken istället för den mörkblå som sitter på motarderna. Tyvärr är inte nya tanken lika smal som alutanken så det kanske blir den ändå. OM det nu blir nåt alls, det är ju inte direkt gratis....

Supermoto skrev:
Oj vad fina spekulationer :)

Det enda jag skulle vilja ändra på hojen "körupplevelsemässig" är att få tanken lite smalare. Detta löses antingen genom att skaffa en italienk alu-tank eller köpa tank från en 06a. Så då tänkte jag göra ett lite ovanlgit val och ta den gula endurotanken istället för den mörkblå som sitter på motarderna. Tyvärr är inte nya tanken lika smal som alutanken så det kanske blir den ändå. OM det nu blir nåt alls, det är ju inte direkt gratis....
Men köp en sån där "Extratank att sätta under sadeln där mitt batteri sitter" så kan du ta bort tanken helt och hållet. :tummenupp
(Kylarvingarna kan man alltid lösa på nåt sätt).

Kyckling skrev:
Men köp en sån där "Extratank att sätta under sadeln där mitt batteri sitter" så kan du ta bort tanken helt och hållet. :tummenupp
(Kylarvingarna kan man alltid lösa på nåt sätt).
Tanken (HÖHÖ) har faktiskt slagit mig att man skulle göra om tanken till bara en dummy och använda den lilla extratanken. Man skulle på så vis även öka lufttillförseln rätt rejält och få något lägre tyngdpunkt.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla