marten_larsson
Mårten
Jag har tänkt påbörja arbetet redan denna helgen (dvs slipa, prima och spackla) eftersom jag inte kan åka ner till Skåne varje helg för att fixa detta. Jag ringde till lackfirman som min brorsa brukar köpa lack av men pga lite osäkerhet vill jag bara bekräfta det han sa till mig.
Jag ska först slipa, sedan spackla, sedan prima mina plastkåpor.
För tanken räcker det med slipa, spackla, lacka.
Jag läste i en gammal tråd som Swedie startat om att lackera plast att det (såklart) finns massa olika primers. Vilken ska jag då använda? Vad är slipgrund, samma som sprutspackel?? Mjukgörares vara/icke vara?
Hojen ska se ut som på bilden vilket medför lite komplikationer jämfört med en enfärgad hoj, såklart.
Jag undrar således:
Lackeraren snackade om en "basfärg" när jag frågade hur jag skulle lösa(lacka) den vita linjen för att det blev snyggast. Menade han då att jag ska lacka hela hojen (utom framskärm) vit först och sedan köra på med blått och svart eller vad menade han? Min lillebrorsa som ska stå för själva sprutandet(med lacksprutan, inget annat
) tycker att vi ska lägga en stripe eller motsvarande istället.
Jag ska först slipa, sedan spackla, sedan prima mina plastkåpor.
För tanken räcker det med slipa, spackla, lacka.
Jag läste i en gammal tråd som Swedie startat om att lackera plast att det (såklart) finns massa olika primers. Vilken ska jag då använda? Vad är slipgrund, samma som sprutspackel?? Mjukgörares vara/icke vara?
Hojen ska se ut som på bilden vilket medför lite komplikationer jämfört med en enfärgad hoj, såklart.
Jag undrar således:
Lackeraren snackade om en "basfärg" när jag frågade hur jag skulle lösa(lacka) den vita linjen för att det blev snyggast. Menade han då att jag ska lacka hela hojen (utom framskärm) vit först och sedan köra på med blått och svart eller vad menade han? Min lillebrorsa som ska stå för själva sprutandet(med lacksprutan, inget annat