Här pratas körningar 2009 men inte TT.

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Det är ju inte världens varmaste dag, 8 grader duger med molnigt. Vad jag kan se så ska det bli 2 grader varmare och lite mer sol fram mot 3tiden.

Jimmy Hoffa, donken på stattena har varit standard de senaste dagarna :D
 

Jimmy Hoffa

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Stockholm/Helsingborg
Hoj
R1 04
Det är ju inte världens varmaste dag, 8 grader duger med molnigt. Vad jag kan se så ska det bli 2 grader varmare och lite mer sol fram mot 3tiden.

Jimmy Hoffa, donken på stattena har varit standard de senaste dagarna :D

Ok, Jag tar mig till Donken och är där kl 15 så får vi se om det kommer någon som är sugen på en liten runda.

//Hoffa
 

Wivi

Utanlem
Gick med
26 Aug 2007
Ort
Ja
Hoj
(-80, Honda CB 650 R I P) Honda VFR 800 FI
Skulle bli skapligt väder både imorgon och på tisdag (och jag råkar vara fri). Någon som har lust att göra mig sällskap?? P S Sorry om "tanten" sinkade er sist , men den där "gummigrejen" till höger på styret gick inte att vrida på mer! (Får väl skaffa en hoj med bättre "vridmoment" *asg*.)
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Wivi, jag är alltid sugen och jag kommer nog att ha svårt att hålla mig borta från åsen imorgon. Får dock se hur det blir, hojen gurglar fan bensin som en V6a när man kör där uppe haha.
Och förövrigt vet jag hur det känns, RC, VBK och Kriss fick vänta en del på mig när jag var ute på åsen och körde med dem, någon måste vara längst bak ;)

Om inte imorgon så borde det ju annars bli årets första tisdagstur i veckan, och där lär man behöva värma upp däcken i god tid =)


Du får allt ta igen en annan dag Kriss! ;)
 

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kontinenten
Hoj
Suzuki Gsxr
Det måste vara riktigt värmt i asfallten innan det blir någon TT för mig än så länge blir det Svt som blir premiär tur!
Ta det lungt nu ibörjan av sesången!
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Äeh mes Krickan! Häng på och kör liiite lugnare då! :D

Ser förövrigt ut att bli bättre väder än väntat idag, blir kanske en runda fram mot 3-tiden eller något... Om man nu kan hålla sig så länge dvs.
 
Last edited:

Wivi

Utanlem
Gick med
26 Aug 2007
Ort
Ja
Hoj
(-80, Honda CB 650 R I P) Honda VFR 800 FI
Jag kör gärna en runda idag, från 14 - nångång....??? :)
 

Jimmy Hoffa

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Stockholm/Helsingborg
Hoj
R1 04
Äeh mes Krickan! Häng på och kör liiite lugnare då! :D

Ser förövrigt ut att bli bättre väder än väntat idag, blir kanske en runda fram mot 3-tiden eller något... Om man nu kan hålla sig så länge dvs.

Det är ju bättre väder idag än det var igår men jag hinner inte idag tyvärr, har lite jobb kvar sen ska jag på HIF:tummenupp
 

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kontinenten
Hoj
Suzuki Gsxr
Äeh mes Krickan! Häng på och kör liiite lugnare då! :D

Ser förövrigt ut att bli bättre väder än väntat idag, blir kanske en runda fram mot 3-tiden eller något... Om man nu kan hålla sig så länge dvs.

Lungnare ja det är jens runder det, nä värme i gatan och skinställ:) sen så ska det köras TT!
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
HIF:s hemmamatcher är jättebra ur körperspektiv. Speciellt högriskmatcherna då risken för poliskontroll verkligen är minimal. :tummenupp

Säg inte så. Var väl 2-4 sekunder ifrån att kortet skulle åka. Var precis ute med Björn_a.. kommer från hyllinge, svänger vänster på YC.. Ligger i rondellen kommer ut med andra växeln, varvar ut och slänger i 3an i tunneln, då kommer en bil som blinkar som fan. Bromsar ner och växlar upp.. Ligger å jazzar i 50km/h ? Eftersom jag även väntar in Björn bakom.. Och att hastighetsvajern flög häromdagen när man var ute på åsen saktade inte ner hjärtat direkt.

Hade inte den bilen ljustutat hade jag nog varken haft A eller B kort nu.
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Säg inte så. Var väl 2-4 sekunder ifrån att kortet skulle åka. Var precis ute med Björn_a.. kommer från hyllinge, svänger vänster på YC.. Ligger i rondellen kommer ut med andra växeln, varvar ut och slänger i 3an i tunneln, då kommer en bil som blinkar som fan. Bromsar ner och växlar upp.. Ligger å jazzar i 50km/h ? Eftersom jag även väntar in Björn bakom.. Och att hastighetsvajern flög häromdagen när man var ute på åsen saktade inte ner hjärtat direkt.

Hade inte den bilen ljustutat hade jag nog varken haft A eller B kort nu.


"Never drive faster than you angel can fly.." Sikken flyt! :tummenupp

På tal om poliser.. fick också uppleva hjärtat i halsen sist vi körde och jag var på väg hem... Hände inget, men adrenalinet pumpade fint.
 
Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Säg inte så. Var väl 2-4 sekunder ifrån att kortet skulle åka. Var precis ute med Björn_a.. kommer från hyllinge, svänger vänster på YC.. Ligger i rondellen kommer ut med andra växeln, varvar ut och slänger i 3an i tunneln, då kommer en bil som blinkar som fan. Bromsar ner och växlar upp.. Ligger å jazzar i 50km/h ? Eftersom jag även väntar in Björn bakom.. Och att hastighetsvajern flög häromdagen när man var ute på åsen saktade inte ner hjärtat direkt.

Hade inte den bilen ljustutat hade jag nog varken haft A eller B kort nu.

Nu menade nog BT vägarna en bit utanför centrum. En hel del sysslolösa bylingar som inte har nått att göra när dom där fotbollshuliganerna inte börjat bjäffsa mot varandra än...
 

Björn A

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
såld
Säg inte så. Var väl 2-4 sekunder ifrån att kortet skulle åka. Var precis ute med Björn_a.. kommer från hyllinge, svänger vänster på YC.. Ligger i rondellen kommer ut med andra växeln, varvar ut och slänger i 3an i tunneln, då kommer en bil som blinkar som fan. Bromsar ner och växlar upp.. Ligger å jazzar i 50km/h ? Eftersom jag även väntar in Björn bakom.. Och att hastighetsvajern flög häromdagen när man var ute på åsen saktade inte ner hjärtat direkt.

Hade inte den bilen ljustutat hade jag nog varken haft A eller B kort nu.

Jo det kunde blivit en rätt kort säsong. Bättre att hålla sig uppe på åsen tror jag. Missade besöket i Hyllinge med 45 minuter eller så =D Kul körning dock, nu är hondan inkörd. Själv behöver jag nog 4-5 år innan jag är det iofs.
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Blev förövrigt en fin runda idag med, har svårt att hålla mig borta från den där jävla åsen. Mötte upp med Björn som kom precis efter dig VBK som skulle till en polare ute i Hyllinge eller något.. Blev en "genväg" genom åsen, hahaha. :D

Något som är underbart är att min rygg läker skitbra när jag kör hoj, till skillnad på när man sitter ner hela dagarna. Tycker jag borde få bidrag för köra hoj... Eller?
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Blev förövrigt en fin runda idag med, har svårt att hålla mig borta från den där jävla åsen. Mötte upp med Björn som kom precis efter dig VBK som skulle till en polare ute i Hyllinge eller något.. Blev en "genväg" genom åsen, hahaha. :D

Något som är underbart är att min rygg läker skitbra när jag kör hoj, till skillnad på när man sitter ner hela dagarna. Tycker jag borde få bidrag för köra hoj... Eller?
Det där med ryggen är alldeles alldeles sant.
Samma för mig, min rygg mår kanon när jag kört hoj, har tre förskjutna diskar i ryggen (ej diskbråck, inte än iallafall) och ställningen på hojen ihop med viktförskjutningen när man jobbar i kurvor "vickar" allt på plats. Skitbra! :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top