Hämta hem hoj från HBG

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Hej alla,

Har precis köpt ny hoj, har dock ett problem. Den står i Helsingborg, eller rättare sagt fleninge på väg 110 mellan Väla och Hyllinge.

Hur ska jag lättast få hojen därifrn. Ska man hyra släp där och droppa i Stockholm. Finns det fraktbilar som kör billigt?

Känns lite jobbigt att köra hela vägen med släp.

Den borde gå in i en vw caravelle eller liknande tycker man ju sen är det bara att bränna hem !

Hyr en skåpbil från Okq8, de har flera modeller med fästpunkter i golvet. Kostar väll en 1500 spänn med fria mil så slipper du krabba med släp o skit.

Har du tillgång till en förlängd Caddy eller en Caddy kombi/ life. så kan man ta ut baksäset och köra en r6 06 utan problem borde funka för din hoj med..

Sätt den på pall och skicka med lastbil. Ring runt och hör dig för många linjebilar går halvtomma i dessa tider.

jag ska till stockholm i mars... jag kan köra den upp till dig :D

Hade ju vart kanon, men den fick bara stå tills början av feb. Och det var tur att du inte skrev köra upp den till dig! :Bugar

Sätt den på pall och skicka med lastbil. Ring runt och hör dig för många linjebilar går halvtomma i dessa tider.

Sorry min okunskap, en vadå ringa typ schenker etc. eller?

Last edited:
Thule rental! Hyr ett släp i närheten av där bågen står och lämna av släpet på hemmaplan sen. Skitsmidigt. :tummenupp

Hade ju vart kanon, men den fick bara stå tills början av feb. Och det var tur att du inte skrev köra upp den till dig! :Bugar

Sorry min okunskap, en vadå ringa typ schenker etc. eller?

Eniro och ring runt, Många åkerier kör på skåne och har ofta dom 2 pallplatser lediga som behövs.

Edit: citerade fel inlägg!

Last edited:
Honda MC center? trevliga grabbar där.
Jag & polarn hämtade hem varsin cross med släp...120 mil, gick hur bra som helst.

Bifogat

• hojarna.jpg
    hojarna.jpg
    53 KB · Visningar: 135
Last edited:
Jag kör ifrån Skurup/Malmö på fredag 30/jan till linköping. Ska till beviksgruppen och byta hoj. Har med mig min ninja i släpet upp. Där e plats för en hoj till. Pm mig om det e intresant så kanske vi kan lösa det:tummenupp

Hämtade min i Lerum, 35mil ifrån mig. gick som på räls.. :tummenupp

galleri

Honda MC center? trevliga grabbar där.
Jag & polarn hämtade hem varsin cross med släp...120 mil, gick hur bra som helst.

Ja de verkar vara seriösa, hoppas att det håller i sig!

Jag kör ifrån Skurup/Malmö på fredag 30/jan till linköping. Ska till beviksgruppen och byta hoj. Har med mig min ninja i släpet upp. Där e plats för en hoj till. Pm mig om det e intresant så kanske vi kan lösa det:tummenupp

Den tål att fundera på, måste dock lösa hur jag kommer från linköping. jag hör av mig!

Last edited:
Om WW kan ordna frakten så skall det inte vara nåt problem att fixa plats att förvara hojen på 1 månad. Om du nu litar på oss här nere :)

Har hjälpt folk förr som har haft lite förvarings bekymmer.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka