Gabor
Guest
bonny skrev:Det är ok, sorry för din flickvän, hoppas det löste sig för henne. Ditt inlägg bevisar att alla i sverige inte är barbarer som slaktar alla våldtäktsmän, psykfall, mördare och annat löst. För vissa är hämnd en åtgärd som gör att den personen känner sig bättre , ett tag. Sedan kommer det ifatt, förr eller senare, att i längden gjorde det varken till eller från. Men vi är alla olika...tassen skrev:Vad gjorde du när du fick reda på att din tjej blivit våldtagen?
eller var det något som hänt tidigare innan ni träffades ?
Om det skulle hända idag och du fick reda på att att förövaren går fri, din tjej bilr helt nojig och erat gemensama liv inte fungerar ......vad gör du då.??/QUOTE]
Vi var tillsammans när det hände och svaret är enkelt: jag blev förtvivlad och förbannad! Å givetvis fick jag tankar om hämnd även om det strider mot allt jag står för. Fast jag hoppas och tror att jag inte skulle tagit "lagen i egna händer" (konstigt uttryck för att bryta lagen...) mer än i extrema fall, typ om jag hade mött han och han kommit fram till mig och skrattat åt mig eller liknande. Misstänker att det skulle brustit då, men anser trots det att hämnd inte är en bra lösning.
Just där och då var jag dessutom mer fokuserad på flickvännen och hur hon hade det. Om jag får välja mellan att springa runt på stan och leta efter en kriminell eller hjälpa min tjej så är valet enkelt!
Vad gäller den andra delen av frågan om inte vårt gemensama liv skulle fungerat, vilket det inte gjorde, har jag svårt att se att lösningen på det problemet skulle vara att skjuta honom i knäskålarna...
Våld föder våld, så är det.