Hämnas på mina grannar.

Börja sätta ut dryga annonser i grannars namn på blocket, med telefonnr, sedan skriver du att du bara tar samtal. Exempel:

*Söker städhjälp, tar gärna invandrare som ej pratar så bra svenska!
*Sätt ut deras lägenhet på andrahandsuthyrning(använd proxy)
*Sätt ut deras bil på blocket, EXTRA BILLIGT..

Eller gör alla annonser samtidigt!

Insamling till blocketavgift, mot att vi får länkarna till dessa:

1.Orecic
2.

Det är ont om realistiska alternativ om det inte ska sluta i rätten..

Skojigast är ju om du varierar dig under sista en-två veckorna. Klagar de till dig eller värden har du ju redan slutat..

Sätt en stönig porrfilm i datorn på repeat och spela den högt i högtalarsystemet när du inte är hemma under ett par dagar

"glöm" klockradion på

Kör klipp på skällande hundar ett par dagar på repeat.

sabba någons tillhörigheter är bara urdumt! Helt annan magnitud än att störa/bli störd.

trumset (trumsession med ett gäng polare)

Rastafari-fest med reaggedunk alt lämna stereon på och lämna lägenheten.

Kör någon grälsjuk Lars Norén-pjäs eller "scener ur ett äktenskap" (bergman väl..)

Det mesta är ljudstörning - prexis det du blivit utsatt för. Men om du har balkong är ju surströmmningsspad en höjdare. Bara att ställa ut och hålla dörrn stängd.

Vik deras tvätt på avigan!

Baka en ursäkta-att-jag-störde-igår-sockerkaka med valfri extraingrediens.. (peppar, mask, spunk vfsh..) MEN håll käften om det, även till bästa polaren. Det är straffbart.

Ignorera dom, inget biter värre än att vara osynlig.
Sedan flyttar du hit.
http://www.dalamix.se/hdr/slides/Stuga_i_skogen.php

då går det såhär..

http://www.youtube.com/watch?v=038sgZIIYyE

Last edited:
Kände att jag lugnat ner mig lite från stundens ilska tidigare och tänkte bara släppa det. Tills alldeles nu då dom på undervåning drog igång med klubben igen...

Ring polisen och säg att du misstänker att de säljer knark till minderåriga ;-)

Ska jag vara ärlig så i sommras vid två tillfällen sent på kvällen då jag hade mitt fönster öppet så började det lukta väldigt suspekt från de som bor under mig...

Inte för dem som har hiphopparty just nu kanske. :gnissla

Faktum är att jag känner lite obehag att göra nånting för jag bor just nu tyvärr "in the hood". Vette fan om dom är så labila som bor runt mig och risken att bli mördad om man kommer på fel fot med någon av dom är avsevärt mycket högre här än i andra delar av Sverige känner jag. Många som bor här bär nämnligen på den däringa ökända våldsgenen.

Börja sätta ut dryga annonser i grannars namn på blocket, med telefonnr, sedan skriver du att du bara tar samtal. Exempel:

*Söker städhjälp, tar gärna invandrare som ej pratar så bra svenska!
*Sätt ut deras lägenhet på andrahandsuthyrning(använd proxy)
*Sätt ut deras bil på blocket, EXTRA BILLIGT..

Eller gör alla annonser samtidigt!

Insamling till blocketavgift, mot att vi får länkarna till dessa:

1.Orecic
2.

Det här gillar jag. Hur funkar Proxy?

Det är ont om realistiska alternativ om det inte ska sluta i rätten..

Skojigast är ju om du varierar dig under sista en-två veckorna. Klagar de till dig eller värden har du ju redan slutat..

Sätt en stönig porrfilm i datorn på repeat och spela den högt i högtalarsystemet när du inte är hemma under ett par dagar

"glöm" klockradion på

Kör klipp på skällande hundar ett par dagar på repeat.

sabba någons tillhörigheter är bara urdumt! Helt annan magnitud än att störa/bli störd.

trumset (trumsession med ett gäng polare)

Rastafari-fest med reaggedunk alt lämna stereon på och lämna lägenheten.

Kör någon grälsjuk Lars Norén-pjäs eller "scener ur ett äktenskap" (bergman väl..)

Det mesta är ljudstörning - prexis det du blivit utsatt för. Men om du har balkong är ju surströmmningsspad en höjdare. Bara att ställa ut och hålla dörrn stängd.

Vik deras tvätt på avigan!

Baka en ursäkta-att-jag-störde-igår-sockerkaka med valfri extraingrediens.. (peppar, mask, spunk vfsh..) MEN håll käften om det, även till bästa polaren. Det är straffbart.

Jag är så förbannad att jag nästan känner att ett bötesstraff kan vara värt det.

Börja spela trummor, eller med strupsång eller något annat väldigt högljutt "musikaliskt" hittepå.
Eller hitta en riktig screamer att morgongymasticera med...
Annars kan du slå i små kilar runt hela deras dörr så att de blir instängda varje gång de håller på med att föra oväsen.

Jag hade en inneboende under studietiden som spelade säckpipa. Det lät i hela kvarteret. Vi har ju nån här på forumet som lirar. Hyr in honom och ficksa värsta festen.

Faktum är att jag känner lite obehag att göra nånting för jag bor just nu tyvärr "in the hood". Vette fan om dom är så labila som bor runt mig och risken att bli mördad om man kommer på fel fot med någon av dom är avsevärt mycket högre här än i andra delar av Sverige känner jag. Många som bor här bär nämnligen på den däringa ökända våldsgenen.

.

den från mellanöstern eller Afrika ? :D

Bästa annonsen isf bör vara "Säljes:Screwdrivers kompletta back-katalog billigt" :D

Att bo i hyres/bostadsrätt betyder att man ska ha vissa rättigheter men när man väl blir terroriserad av diverse grannar inser man att de rättigheterna sällan betyder ett skit och hela ens liv blir till skit. Då försvinner alla regler och du tar till exakt de metoder du tycker du kan stå för vid ev.efterverkningar istället för att "svenskmesa", jag tog och köpte mig ett hus till slut för att ett stackars knarkande fyllo med hyran betald av soc. uppenbarligen hade mer rättigheter än mig. Han körde åtminstone inte i fyllan med sin bil igen efter jag flyttat, vilket han gjorde innan trots dussintals anmälningar av småbarnsföräldrar i området.

Har du provat att prata med grannarna?
Ringt störningsjouren?
Surströmming och kräftspad i brevlådan?
Krossat deras fönster?
Slagit dem hårt i ansiktet samtidigt som du kallat dem horor?

Ta det i den ordningen så blir det nog fina fisken :tummenupp

Är det betongväggar kan du ju alltid prova att boRRa :tummenupp

Jepp, om du nu ska flytta o du vill geigen så:

*Då grannarna stör dig med musik mitt i natten, stig upp o ta den feta inhyrda HILTI slagborren o gå loss på betongen. Lite svårt för dem att höra musiken för din slagborr kommer att låta mer!
Kombinera med Slowrollers förslat med slö borr o 5mm plåt (så du inte skadar betongen mer än nödvändigt o behöver betala för det senare)

* Beroende på klockslag så dra igång HILTIn ca 3-4 timmar efter musiken upphört. Se till att de inte åkt iväg utan är hemma oxå :)

* Smörj in deras handtag med tjära. Svårt som fan att få bort.

*Koppla in stereon till datorn/dvdn/etc
Kör hårdporr på högsta volym då du inte är hemma.

Har du deras mobil nummer ?
Oj nu blev geigen möjligheterna enorma. Du kommer inte att kunna hinna göra allt innan du flyttar!
ex (som endel redan sagt)
*Lägg ut sexannonser med deras mobilnummer
*Lägg ut annonser på blocket om att de vill ha inneboende
*Sätt upp "massage" lappar med nummret lite här o var
*Sprid nummret på internet med hänvisning till att du misstänker att de misshandlar sina barn (spelar ingen roll om de har barn eller inte)
*Leta rätt på företag som ringer med erbjudanden om div skit, ge dem telefon nummret.

Har du mailadress?
*Sprid den på alla spam listor du kan hitta.

*Ta bort din "ej reklam" på post lådan.
Ta all reklam som ditt namn inte står på o dumpa i deras brevlåda.

*Leta rätt på motsatt religon till nötterna och se till att få all "information" som det bara går o sen stoppa ned den VARJE DAG i deras brevlåda.
Alt, leta rätt på Jehovas brochyrer o lite muslimska brorchyer o all annan religions reklam du kan komma över o dumpa i deras bervlåda.
Sprid gärna ut instoppet av reklamen över dygnet ;)

Har de bil el cykel?
*Köp en bal med toapapper o linda in bilen/cykeln med detta.
*Då de fått bort det så gör du samma sak med gladpack!
*Smörj in bilrutan med smör/bannan etc
(noga med att bara ta saker som inte skadar bilen/lacken utan bara är fett irriterande att få bort)

Alla förslag ovan ger på sin höjd lite böter om du skulle åka dit, men det kanske det är värt??

Personligen tror jag på en kombo av allt ovan skulle ge bra effekt.

Last edited:
Min väns förra granne var en gammal man som brukade dricka och svära på min vän, han slog min väns frus syster ( En örfil) och försökte dra bort/krossa juvelerna på min vän. Helt skadad var han. När min vän fick sitt andra barn så gick grannen ut i trappan och skrek INTE EN TILL.

Du har rätt lugna grannar kan jag lova dig

Min väns förra granne var en gammal man som brukade dricka och svära på min vän, han slog min väns frus syster ( En örfil) och försökte dra bort/krossa juvelerna på min vän. Helt skadad var han. När min vän fick sitt andra barn så gick grannen ut i trappan och skrek INTE EN TILL.

Ja precis, det är normalt att ens granne misshandlar folk lite då och då i trapphuset utan att något görs åt saken.

Du har rätt lugna grannar kan jag lova dig

Knöt ni näven i fickan?

Knacka på och tala om att om dom inte håller sig lugna så kommer dom få ett helvete, det funkar bra. Hot är ju olagligt men ganska svårt att bevisa så länge det inte finns vittnen, tänk på det.

När jag bodde i Angered så tog jag med ett baseballträ och bankade på hos varenda granne i trappuppgången och talade om att nästa gång jag kommer så håller jag inte träpåken stilla. En granne var undantagen för han var faktiskt svensk och höll käften, hur otroligt det än må låta med tanke på att det trots allt var i Angered.

Var beredd bara när du knackar på att du kan bli tvungen att slåss för att skydda dig själv. Inte det minsta roligt att behöva göra det men ibland är det tyvärr nödvändigt.

Den mer olagliga versionen är väl att knacka på och nita den som öppnar men det är inget jag rekommenderar i ditt läge.

Back