Hämnas på mina grannar.

543512.jpg

plus

drugs-multi-green-blue.jpg

= win

Öronproppar sover jag redan med. Till och med sånna specialanpassade för just sömn. Men det hördes fan igenom. Höll på att bli galen. Nu ligger jag med hörlurar och lyssnar på musik istället.

Öronproppar sover jag redan med. Till och med sånna specialanpassade för just sömn. Men det hördes fan igenom. Höll på att bli galen. Nu ligger jag med hörlurar och lyssnar på musik istället.

Åfan, det suger ju. Dra på hjälmen också den isolerar ju ganska bra :D

Lite silvertejp över öronen kan nog hjälpa en del också.

Tänk er en dammsugare. Fast tystare med lågfrekventljud.

Enligt din beskrivning gissar jag att det rör sig om en så kallad sybian.
Frekvensen är som jag förstår ställbar men har man hittat ett guldläge så har man.

Musik är förmodligen bättre än tyst.
Men ljudbok är bättre.
Jag har kompis som börjat sova med öronproppar pga nattjobb, snarkande partner, osv.
Beroendeframkallande.
Omöjligt att sova utan sedan.

Seriöst. Vad håller dom på med nu! :huvet Tänk er en dammsugare. Fast tystare med lågfrekventljud. Så låter du nu och låtit en halvtimme. Jag måste sova för jag ska jobba med vaaaad faaan är det dom håller på med. Jävla fitthuvuden är vad dom är.

Ozongenerator?

Nu har jag kommit till rätt tråd! Här kommer en Wall of text!

När jag fyllde sexton för två år sedan flyttade jag in till stooora staden. Ovanför mig bodde det en familj på 7 personer i en tvåa och när som helst på dygnet kunde dom börja spela någon typ av random afrikansk folkdans. Jag kände efter en månad att nu jävlar har jag tröttnat på det här, så jag lånade en kompis fiddy: en sånahäringa = http://www.fyndtorget.se/users_images/31592.jpg Jag började med att kapa bort dämpen, det lät något helt jävla sinnessjukt!

Ett par nätter precis innan jag gick och la mig slog jag in kilar i deras dörr och alla andra i trapphuset och drog igång fiddyn, mitt i trapphuset och varvade som en tok, men ingen kunde komma ut och skrika åt mig för att deras dörrar var stängda. Jag gasade i 2 minuter kanske tills jag körde in den i förrådet och skrattade.

Kilar kan du köpa på ÖB, jag använde en typ av dörrupphållare av gummi.

Det ekade så ordentligt att lägenheterna 5 hus bort nog hörde det. Men likförbannat fortsatte folkdansen. Efter ett tag fick jag med kompisarna på mitt korståg.

Vi gick till Ica, köpte den billigaste, mest illaluktande fisken vi kunde hitta. Lät den ligga indränkt i peppar, salt, vinäger i en plastpåse i ungefär en månad innan vi en natt bröt upp deras brevinkast och skickade in hela påsen så att hela hallen blev dränkt.
Vi kastade även med en lapp om att "Den Afrikanska folkdansen slutar nu!"

Dagen efter bankar en av dom där och följande konversation utspelar sig: J=jag A=afrikan

J: Tjena, vad vill du då?
A: Varför du kasta in fisk och varva motorcykel i trappuppgången?
J: Jag förstår inte vad du pratar om?
A: Du har haft sönder våran dörr med dörrstopp, du har kasta in fisk i våran lägenhet och haft sönda vår brevinkast.
J: Jag vet inte hur ni gör grannpolitik i erat land men här i Sverige kastar vi då inte in fisk i andras lägenhet eller har sönder dörrar...
A: Öppna ditt förråd, jag visa dig!
J: Jag öppnar förrådet, och där inne står fiddyn.
A: Där är motorcykeln du gasar med på natten!
J: Det här är ingen motorcykel, det här är en fiddy, och varför i hela helvetet skulle jag gasa med den på natten?
A: Alla grannar säga att det är du!
J: Jahaaa, vad har ni för bevis för det?
A: Motorcykeln står ju här, det är ju den som varvat!
J: Och det har du bevis för?
A: Jaaa, det är bara den här i hela huset, vilken annars det vara?
J: Jag stänger förrådsdörren, ber afrikanen att gå och plocka bananer och sopar igen dörren.

Allting fortsatte i cirkus två månader tills jag till slut tröttnade och bestämde mig för att få slut på allt det här.

Jag ringde till en polare som håller på med PA-anläggningar och sa att jag ville hyra hans hela ljud, jag fick låna det i två veckor för att han skulle utomlands. Det var riktigt ordenliga högtalare att det knappt gick att driva med en trefaskontakt. Första natten som dom började med sin folkdans drog jag igång allting tillsammans med en kompis som sov över. Klockan var cirka halv två på natten. Hela lägenheten skakade, glas på bordet ramlade ner. Bara för att driva med dom ännu mer ritade vi hakkors i pannan och som vi trodde kom hela familjen ner för att skälla på oss. Vi stod där, i bara kalsonger och med ett hakkors i pannan. Då kom vi överens om att om dom ger satan i sin afrikanska folkdans flyttar vi ut PA-ljudet ut lägenheten. Sen bodde jag där i 6 månader möjligen utan ett knyst utan dom!

Jag har ingen aning om vad som är lagligt eller olagligt, är väl säkert en sjujävlarns massa böter på att förstöra deras dörr, kasta in fisk, störa hela huset med högtalare eller motorcyklar i trappuppgången.

Men ojojoj vad värt det var! Här har du mina TVÅÅÅ cents!

EDIT: Stavfel, jag tog bara en bild av fiddyn på google, så jag tror jag fick en trialhoj och ingen fiddy, men en fiddy är en liten cross :tummenupp

Last edited:
Back