hälsningsproblem

de värsta är om de e fest el likn..
ohfaen va jobbigt o gå runt o hälsa på alla människorna, o sen då..ingen kommer ihåg vad man heter iaf ..så e jag lite oså men försöker o memorera lite namn.

ozeo skrev:
de värsta är om de e fest el likn..
ohfaen va jobbigt o gå runt o hälsa på alla människorna, o sen då..ingen kommer ihåg vad man heter iaf ..så e jag lite oså men försöker o memorera lite namn.

Kommer nästan aldrig ihåg va folk heter man hälsar på, oftast beror det på att jag inte bryr mig så mkt om dom mäniskorna och förmodligen aldrig kommer träffa igen.

skert skrev:
Kommer nästan aldrig ihåg va folk heter man hälsar på, oftast beror det på att jag inte bryr mig så mkt om dom mäniskorna och förmodligen aldrig kommer träffa igen.

Det där kan förvisso bli lite bökigt... när någon kommer fram och pratar och man har inte en aning om vem det är, sen får man ägna hela diskussionen åt att fiska ledtrådar till var man träffat vederbörande innan.

För mig som har minne som en guldfisk så är det en ganska vanlig situation!

Sen har vi en annan nudelbakare... man ser någon som man tror att man borde känna, eller som i alla fall är lik någon man borde känna. Man nickar lite försynt i något som liknar en hälsning men personen i fråga nickar inte tillbaka. Ska man fortsätta nicka och framstå som ett fån eller ska man skita i det och anses otrevlig?

skert skrev:

jo de e ju så men de känns lite..tja jag vet inte :3freak

Thermal skrev:
Ja det kan man undra. Förresten, räknas det som hälsning att få två bitch slaps av en brud samma kväll?

Mm, du har inga teorier i mitt fall ?

Självklart gör det det !
All form av beröring av en tjej är en hälsning, alt. ett annat sätt att säga " jag vill ha dig" på :mattias

Två små tips för att presentera sig så att inga tveksamheter uppstår och så att folk kommer ihåg vem man är..

Vid möte i korridor: Ignorera personen fullständigt och uppenbart tills ni är ca 5 meter ifrån varandra, då skriker du ditt namn (tänk Geronimo) och glidtacklar personen på vristen.

På fest: Enkelt, gå in och säg "Hej, mitt namn är ****. " och sen öppnar du en välskakad öl så att alla får smaka.

Orca69 skrev:
På fest: Enkelt, gå in och säg "Hej, mitt namn är ****. " och sen öppnar du en välskakad öl så att alla får smaka.
Det funkar garanterat, gjorde något liknande på en inflyttningsfest. Alla visste vem jag var efter det. :tummenupp

Thermal skrev:
Nej tyvärr, det onda könet är ju så oberäkenliga och i princip omöjliga att förstå sig på.

:(

Du är ju jämt online när man kikar här, vad gör du om dagarna egentligen ? :hihi

Långa farbron skrev:
Gå omkring naken så slipper du hälsa på folk :mattias

Risken finns att farbror blå hälsar på en tidigare än man tror dock. :lol

JonathanDu är ju jämt online när man kikar här, vad gör du om dagarna egentligen ? :hihi

Jag har semester och har inte så mycket annat för mig, men nu är den äntligen slut. På måndag bär det av till paradiset, sol och värme och trevliga (ja, de är det på riktigt alltså) damer. Lite jobb måste nog klämmas in däremellan också. :banana

Thermal skrev:
Jag har semester och har inte så mycket annat för mig, men nu är den äntligen slut. På måndag bär det av till paradiset, sol och värme och trevliga (ja, de är det på riktigt alltså) damer. Lite jobb måste nog klämmas in däremellan också. :banana

Let me get this straight..

Du har alltså semester nu, och när du jobbar far du iväg till sol, värme och kex.
Right ? :va

Jag kräver ditt jobb!! :4skrika

SirDave skrev:
Har en längre tid funderat på följande.
När man ska ta i hand och hälsa på en vilt främmande person och uppge sitt namn händer det allt som oftast att den du hälsar på och du själv säger era namn till varandra samtidigt, detta leder då till att ingen av er hör vad den andre säger.
finns det någon oskriven lag på vem som ska säga sitt namn först? är det den som tar initiativ till hälsningen eller den andra??
Eftersom vi män saknar simultankapacitet så kan vi bara lugnt forsätta med detta.

Jonathan skrev:
Let me get this straight..

Du har alltså semester nu, och när du jobbar far du iväg till sol, värme och kex.
Right ? :va

Jag kräver ditt jobb!! :4skrika

Det är inte så bra som det låter :rolleyes: Det är faktiskt för jävla jobbigt att gå och hålla in magen hela dagarna. Det tar på krafterna minst sagt.

Hultan skrev:
Det finns inget rätt, handlar om social förmåga typ.. Vilken miljö, ljudnivå och eller andra människor i närheten..

Svenskar är duktigt kalla och tråkiga, fortfarande trots år av hälsande från min sida på mina grannar, så gör dom flesta allt för att komma undan utan att hälsa.. (nej det hänger inte på att jag är knäpp eller så)

Det har gått så långt med vissa nu efter ett par år, att istället för att säga hej, så säger jag "hej kanske?" tex. Och folk skämmer ögonen ur sig.. Tråkiga sura bittra människor.
Hur ska man göra då? Gå och stirra på varandra tills man är 10 meter från den andra och då hälsa eller slänga upp handen 50 m innan och sen kolla klockan tills man är framme? Svårt det här... :rolleyes: :-p

Gustav1 skrev:
Just för att jag är en av vilka? :confused:
Jag bara skojade lite, du skulle alltså vara dom dryga i dessa fallen.. så är säkerligen inte fallet.. :)

hordac skrev:
Hur ska man göra då? Gå och stirra på varandra tills man är 10 meter från den andra och då hälsa eller slänga upp handen 50 m innan och sen kolla klockan tills man är framme? Svårt det här... :rolleyes: :-p
Jag vet inte du, man ja det är väldigt svårt det där med socialkompetens.. :)

Det är faktiskt ett väldigt svårt ämne det här. Besättningen på den båt jag är på nu består av ca 50 olika nationaliteter. Och alla verkar har sina "rutiner" angående hälsningar. En del hälsar inte alls utan tittar undan, troligen för att de är oerhört blyga och försiktiga, oftast asiater.

Andra hälsar bara på folk som har högre rang och om de kan ge någon fördel framöver, och då mer på det inställsamma sättet, oftast öststatare. Sen har vi jänkarna, australiensarna och sydafrikanerna, de ler och är väldigt öppna, kan vråla "how are you doing" på 50 meters håll om man möter dem i korridoren. Skandinaverna är oftast lite återhållsamma, nickar lite diskret vid möte. Och det framstår säkert som lite drygt. Tyskarna är ungefär lika som skandinaver.

Det är rätt intressant att studera de här fenomenen och se vilka skillnader det är i olika kulturer.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg