hälsningsproblem

SirDave

when I feel ugly I just look at you
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
CBR 600
Har en längre tid funderat på följande.
När man ska ta i hand och hälsa på en vilt främmande person och uppge sitt namn händer det allt som oftast att den du hälsar på och du själv säger era namn till varandra samtidigt, detta leder då till att ingen av er hör vad den andre säger.
finns det någon oskriven lag på vem som ska säga sitt namn först? är det den som tar initiativ till hälsningen eller den andra??

SirDave skrev:
finns det någon oskriven lag på vem som ska säga sitt namn först? är det den som tar initiativ till hälsningen eller den andra??

Oftast är det någon som tar initiativet och skickar fram kardan.. denne är oxå den som bör säga sitt namn först:

- Nisse! *kardan skickas fram*
- Tjenare, Rolf! *tar nisses hand*

Den riktigt stora frågan är:
Om du komme rknallandes i en låååång korridor elelr tunnel och möter någon. På vilket avstånd ska man hälsa? Alltså hur länge ska man gå å halvglo på varandra innan man väl säger något?

korvgubbe skrev:
Om du komme rknallandes i en låååång korridor elelr tunnel och möter någon. På vilket avstånd ska man hälsa? Alltså hur länge ska man gå å halvglo på varandra innan man väl säger något?
Jag brukar titta bort och inte låtsas se människan i fråga tills jag känner att jag är nog nära. Fast det är nog oftast grymt dumt. Fast så är min taktik oftast iaf.

SirDave skrev:
När man ska ta i hand och hälsa på en vilt främmande person och uppge sitt namn händer det allt som oftast att den du hälsar på och du själv säger era namn till varandra samtidigt, detta leder då till att ingen av er hör vad den andre säger.

har aldrig varit med om det du säger, söderfasoner som vanligt, Det är kul med gammla gubbar som är övertygade om att skaka hand går ut på att krossa den andra personens hand

honkiie skrev:
Jag brukar titta bort och inte låtsas se människan i fråga tills jag känner att jag är nog nära. Fast det är nog oftast grymt dumt. Fast så är min taktik oftast iaf.

Jag tror de flesta köra samma taktik... Låtsas som att deinte ser personen förän de är på rätt avstånd... (vad är rätt avstånd??)

....lika löjligt är det med folk och hissar.. Ta fem polare som kommer knallandes och snackar och garvar och har skoj... Men om deras färdväg inkluderar en hiss så kommer de stå tysta som spån och stirra på väggarna hela hissresan för att sen snacka igen som vanligt när dörrarna öppnas..

korvgubbe skrev:
Nu skrev jag fem polare.. Inte "en kille och en tjej"...:mattias Då hade det ju varit klart som korvspat att det skulle tokhånglas!
*skratt* ja det är ju sant förstås...hade väl blivit liiite för mycket av det goda om 5 polare skulle hångla. Men, kanske en intressant studie :D

Kubana skrev:
*skratt* ja det är ju sant förstås...hade väl blivit liiite för mycket av det goda om 5 polare skulle hångla. Men, kanske en intressant studie :D

Jag kan gärna studera dig och fyra av dina bästa tjejpolare när ni tokhånglar i en hiss! ... :tuttar

Och JA, det vore en väldigt intressant studie! :tungan

korvgubbe skrev:
Jag kan gärna studera dig och fyra av dina bästa tjejpolare när ni tokhånglar i en hiss! ... :tuttar

I´ll tell you what i would do man, five chicks at the same time :D

korvgubbe skrev:
Jag tror de flesta köra samma taktik... Låtsas som att deinte ser personen förän de är på rätt avstånd... (vad är rätt avstånd??)

Det finns inget rätt, handlar om social förmåga typ.. Vilken miljö, ljudnivå och eller andra människor i närheten..

Svenskar är duktigt kalla och tråkiga, fortfarande trots år av hälsande från min sida på mina grannar, så gör dom flesta allt för att komma undan utan att hälsa.. (nej det hänger inte på att jag är knäpp eller så)

Det har gått så långt med vissa nu efter ett par år, att istället för att säga hej, så säger jag "hej kanske?" tex. Och folk skämmer ögonen ur sig.. Tråkiga sura bittra människor.

Last edited:
korvgubbe skrev:

Hahaha, jasså du....jag tog av någon anledning för givet att vi talade om killar här...nej fy f-n, det vill förresten inte ens jag se :eek:

Men allvarligt, går ni och funderar på sånt här? Om jag inte hör vad någon säger så säger jag; "Va?" eller kanske; "Vad sa du?".

Sluta analysera allt, vaffan.

Gustav1 skrev:
Men allvarligt, går ni och funderar på sånt här? Om jag inte hör vad någon säger så säger jag; "Va?" eller kanske; "Vad sa du?".

Sluta analysera allt, vaffan.
Just kanske för att du är en av "dom"....

;)

Kubana skrev:
Hahaha, jasså du....jag tog av någon anledning för givet att vi talade om killar här...nej fy f-n, det vill förresten inte ens jag se :eek:

då vill jag vara med i hissen! fast då får inte korvgubben titta på hehe

honkiie skrev:
I´ll tell you what i would do man, five chicks at the same time :D

I you had a million dollars, what would you do?

I'll tell you what i would do man, two chicks at the same time.

Office Space :banana

Chii skrev:
har aldrig varit med om det du säger, söderfasoner som vanligt, Det är kul med gammla gubbar som är övertygade om att skaka hand går ut på att krossa den andra personens hand

Ännu roligare med nån osäker blekfis som inte vågar se en i ögonen och sträcker fram en näve som känns som en död fisk att hålla i. :crash

Tjoffe skrev:
Ännu roligare med nån osäker blekfis som inte vågar se en i ögonen och sträcker fram en näve som känns som en död fisk att hålla i. :crash
eller så gör man den underbara kombon:
stirra den andra stenhårt i ögonen men sträck bara fram handen utan att greppa om den andres hand

SirDave skrev:

Mycket vanligt när man skall spela en golfrunda med några okända personer :) , vad hette dom :brinnerup

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg