Hälsnings etik ?

Jag försöker hälsa på alla när jag kan, fast ibland sitter jag och kollar på annat :tuttar och då kan man ju missa att hälsa. Jag tycker hojåkare är sämre på att hälsa inne i stan än när man kommer utanför stan, oavsett vilken typ av hoj de kör. Så fort man hamnar en bit utanför Göteborg så tycker jag t.o.m. att HD-åkarna vevar som värsta väderkvarnarna.

Tycker att motardåkarna är bäst på att hälsa. :tummenupp

Last edited:
Jag hälsar på allt med mc...
Skotrar, moppar och sånt får vara utan...
Gubbar/kärringar i blåa volvos/mörka saabar/röda asconor ger jag fingret.

Aee skrev:
Haha måste få skriva en sak. Var på väg hem igår, låg en BMW inte en sporthoj utan en touring (stavning?), så mötte vi en glidare....glidaren hälsade på BMW, BMW hälsade tillbaka..jag hälsa till glidaren, glidaren hälsar inte tillbaka.
Han trodde nog att du var en mopedist... :hihi

hälsar aldrig på glidare sålänge dom inte hälsar först.. de flesta hälsar ju aldrig tillbaka

motardnissarna är dock värst.. Aldrig vart med om att nån hälsat

Anton_Ljunghusen skrev:
hälsar aldrig på glidare sålänge dom inte hälsar först.. de flesta hälsar ju aldrig tillbaka

När jag kör glidare hälsar jag aldrig på sporthojar sålänge dom inte hälsar först.. de flesta hälsar ju aldrig tillbaka

Anton_Ljunghusen skrev:
Kör du glidare har du nog valt fel forum :va

Är det ok att vara här när jag kör sporthoj då?
Om man har båda, när får man vara här och när får man inte vara här? När får du vara här? :7peta

Anton_Ljunghusen skrev:
Kör du glidare har du nog valt fel forum :va
Det finns en annan sporthojslös som gett dig tips om dina drömmars hoj på ett annat forum. Intresse av sporthojar kan man ha utan att äga en för stunden :7peta

Last edited:
Jag gjorde ett högst ovetenskapligt test på en 20 mila tur i dag.

Dom första 10 milen så hejade jag inte först. 6 av 10 hälsade.
Nästa 10 mil så hejade jag först. 9 av 10 hälsade tillbaka.

Anton_Ljunghusen skrev:

Vad nu då :confused: ? När jag kör motard så hälsar jag på alla crosshojar/motardhojar/sporthojar och racebussar(har aldrig sett någon "in action" :va )...
Du har helt enkelt mött fel motardnissar, men vänta tills du möter mej, då ska jag vifta 10ggr med båda armarna :crash :hej ...
men om du kör glidare me krom då blir de :FU :FU :FU :FU

Anton_Ljunghusen skrev:

Det är väl inte konstigt om motard åkarna inte hälsar dom är ju alltid påväg upp på slangen :hihi

zopilote skrev:
Har gjort en liten intressant iakttagelse, nu när jag är inne på min tredje hoj denna säsong :rolleyes:
Årets första hoj var en BMW K100RS (Sporttourer) - : En del Sporthojar och Offroader hälsade, nästan inga kromslädar...

Årets andra hoj var en DR800 (Offroad) -: De flesta sporthojar, alla offroader och nästan inga kromslädar hälsade.

Årets tredje och nuvarande hoj, Suzuki Marauder (Kromsläde) -: ALLA hälsar, fast sporthojsåkarna och offroadarna väntar tills jag vinkat först. :lol

edit: stavning

3 hojar på 1 säsong,,,,OK vilken var roligast att köra?

Anton_Ljunghusen skrev:

Har aldrig fattat varför man ska "heja" på folk bara för att man sitter på en hoj.
Det måste hänga med sen andra världskriget.

SM 570 RR skrev:
Har aldrig fattat varför man ska "heja" på folk bara för att man sitter på en hoj.
Det måste hänga med sen andra världskriget.

Ja, jag är också lite kluven till det här. Tror också att det var motiverat förr när det inte fanns så mycket hojar på vägarna. T o m så sent som 1976 när jag tog hojkort så var det betydligt glesare mellan hojarna, men nu har det ju gått inflation i hoj. Det blir ett väldigt viftande och det känns lite löjligt.

Tysken skrev:
Är det ok att vara här när jag kör sporthoj då?
Om man har båda, när får man vara här och när får man inte vara här? När får du vara här? :7peta

RedBaron skrev:
Det finns en annan sporthojslös som gett dig tips om dina drömmars hoj på ett annat forum. Intresse av sporthojar kan man ha utan att äga en för stunden :7peta

Jag har inget imot customhojar bara undrade :confused:

Det ligger nåt i det där med motardnissarna, dom tycks alltid vara upptagna :hihi

Back