Hälsar du?

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Hälsar på allt ! Tycker nog att även de på gynstolarna är duktiga på att hälsa tillbaka. var ute på en 30-milarunda idag o alla hälsade !.... Utom 2 mc-poliser ???:va ... Har mött flera stycken under åren o har alltid hälsat , men har inte en enda gång fått en hälsning tillbaka... Varför är det så ?
 

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Värnamo
Hoj
-02 Yamaha R6
Om jag hälsar och inte får en hälsning tillbaks så blir jag så depprimerad och åker bara och tänker på det. Detta gör att jag tappar koncentrationen på körningen.
Därför är det bästa att alltid bara hälsa om mötande mc hälsar först.

Tänk om alla skulle tänka så..

Då blir det inga hälsningar :skrämd
 

Camilla

Syrran
Gick med
13 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 750 K7
Jag hälsar nästan alltid på alla och 99% hälsar tillbaka, men märkte i helgen då jag inte körde sporthoj att nästan ingen hälsade om inte jag först gjorde det...då kanske max 40% hälsade tillbaka.
 

axelsson_vpg

Guest
alla brukar hälsa förutom dom som har skinväst och skägg.. dom är nog för balla tycker dom... Lr så är dom avundsjuka för att deras hojjar går så jävla sakta...
 

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
jag hälsar på alla, men dom som hälsar minst tillbaka e dom med "boj-stenar", kan d va så att dom inte vågar släppa styret för att det vibrerar och skakar så in i helvete eller e dom rädda för att trassla in sig i fransarna dom har på styret:va
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Hälsar på allt ! Tycker nog att även de på gynstolarna är duktiga på att hälsa tillbaka. var ute på en 30-milarunda idag o alla hälsade !.... Utom 2 mc-poliser ???:va ... Har mött flera stycken under åren o har alltid hälsat , men har inte en enda gång fått en hälsning tillbaka... Varför är det så ?

De är väl livrädda för att hälsa, då ni kan tas för att vara värsta polarna. Blir mycket svårare att spöa på dig sen när du kört 92,5 på en 90-väg :huvet

Jag hälsar inte på haschraketer, för de hälsar aldrig tillbaka.
 

AndersIvar

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Ort
GBG
Hoj
GSX-R 1000
Jag är duttig ponke, hälsar på alla, jämt, att vara trevlig har min mamma lärt mig! Jag hälsar alltid först vilket innebär att jag är mer trevlig än andra.

Tycker nog att alla utom vissa av dom som åker kromat vinkeljärn med väst och en bild på en arg örn på ryggen hälsar tillbaka.
 

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Ort
ADAK
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Självklart att man hälsar på alla hojåkare :tummenupp (över 125cc)
Kanske är vi norrlänningar exceptionellt trevliga för jag upplever då att de flesta hälsar tillbaka :yoparty undantaget är 50+gentlemän på nån otäck vibrerande HD-wannabe hoj.
Kanske vågar dom inte släppa styret för att det vibrerar så hemskt?:confused:
Förutom sporthojsåkare så upplever jag att grus/alltiallo hojåkare (typ HP2, Transalp osv) verkar särskilt trevliga.
Kan det bero på att vi kör för att det är kul, och inte för att se hård ut?
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
I fjol hälsade jag på en snubbe på en sportster.
Jag stod still på anslutande väg och väntade på att få köra ut när han kommer glidande.
Jag drog upp handen för att hälsa men det blev nästan som en hitlerhälsning, och jag hade min reflexväst på mig.
Snubben blev antagligen distraherad av min plötsliga hälsning, han kollade på mig och ”glömde bort” att vägen svängde.
Han brakade ner i diket och vidare rakt ut på stubbåkern.
Det slutade bra och jag hjälpte honom upp ur diket med mc:n igen. (En sportster är rätt tung när man ska bubba och putta ibland grästuvor upp ur ett dike)
Nåja, han och jag kom i alla fall vidare åt varsitt håll.
Efter det brukar jag hälsa lite mer diskret.
 

Tall

Böjlig
Gick med
14 Feb 2008
Ort
Numera Halmstad
Hoj
MV Agusta F4
Jösses vilken respons det blev på detta då, kul! :tummenupp

Själv blir jag lite stött om jag hälsar men personen man möter inte hälsar tillbaka. Kanske barnsligt men så är jag ung till sinnet också...hähä.

Många här som säger att custom inte hälsar, och nästan 90% av dem i denna tråden kör sporthoj. Kan det bero på att customåkare är trötta på att läsa om olyckor som sporthojar oftare än andra typer av hoj är med om? Min granne kör HD och jag pratade med honom om detta för en stund sen, då sa han "tja, personligen hälsar jag inte på sporthojar för de ställer till det för oss andra genom höjda premier, köra utan nummerplåtar, för fort...och..blabla". Kanske det är så de flesta gubbar på custom tycker? När jag kör min pendelhoj (Yamaha diversion fjutt-fjutt) hälsar nästan alla, även customfolket. Skulle MV'n vara gatreggad skulle det säkert vara en annorlunda upplevelse.

Lite trist med tanke på att de som nån sa här, vi är ju ETT kollektiv, men det vissa tycker är kul att göra på allmän väg påverkar oss alla.
 

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Färingsö
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Om jag hälsar och inte får en hälsning tillbaks så blir jag så depprimerad och åker bara och tänker på det. Detta gör att jag tappar koncentrationen på körningen.
Därför är det bästa att alltid bara hälsa om mötande mc hälsar först.

samma här..
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Jag vågar inte hälsa på dom arga farbröderna i skinnväst med fransar. Risken finns att dom hemsöker mitt kvarter och står och tokvarvar med sina "raka rör" och kastar in pelargoner genom fönstret eftersom att jag förnärmat dom....
 

el hefe

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2007
Ort
Sörmland
Hoj
2019 Triumph street triple rs
Hälsar alltid och om jag inte hälsar så är det för att jag inte ser eller är koncentrerad på annat. I söndags när jag var ute och körde så hälsade jag på kanske tio custom och typ 1-2 st hälsade tillbaka men det skiter jag i, jag hälsar glatt vidare.

var ute på en 30-milarunda idag o alla hälsade !.... Utom 2 mc-poliser ??? ... Har mött flera stycken under åren o har alltid hälsat , men har inte en enda gång fått en hälsning tillbaka... Varför är det så ?

Jag mötte en mc-polis för några dar sen som hälsade först..!!? Kul!
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Kan jag inte säga "hej hej" till er alla nu då så slipper jag hälsa ;)
 

Dominator-Rocks

Guest
Jag hälsar på alla, dom som inte hälsar tebax får betala dyrt, jag vänder på DirkCten åker ifatt och sparkar ner dom i diket :mad:
 

Solid snake

Guest
:D :D :D :D :D :D fantastiskt kul läsning, har du en blogg kanske?
Tycker du det är roligt att läsa så ska du se det på riktigt istället. :yoparty

Blogg? Nej så roligt ska vi inte ha det.

Jag hälsar på alla, dom som inte hälsar tebax får betala dyrt, jag vänder på DirkCten åker ifatt och sparkar ner dom i diket :mad:
Gött, då kan vi köra i cirklar efter varandra.
 
Last edited:

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Sunt förnuft!

Klart! T.o.m jag som är "massäck" har vänstra "långfinger-pekfinger-tumme " :yoparty ute och i den mån att de inte går för fort, försöker jag få ögonkontakt.

Hur svårt kan det vara att släppa vänstran och hälsa, kanske är det just den som möter dig som hjälper dig i nästa ögonblick. Något för alla glidarfantaster som ändå inte behöver ha bägge händerna på styret, att tänka på. :tummenupp
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag hälsar alltid, tycker det är sjukt många som inte hälsar .
Custompiloter överlag hälsar inte men jag måste säga att sporthojare är dåliga också. Speciellt de som åker 2-3st i grupp med skinnställ och överdragströja på litermaskin, bara mig de inte hälsar på eller? :D
 

Solid snake

Guest
Klart! T.o.m jag som är "massäck" har vänstra "långfinger-pekfinger-tumme " :yoparty ute och i den mån att de inte går för fort, försöker jag få ögonkontakt.

Hur svårt kan det vara att släppa vänstran och hälsa, kanske är det just den som möter dig som hjälper dig i nästa ögonblick. Något för alla glidarfantaster som ändå inte behöver ha bägge händerna på styret, att tänka på. :tummenupp
Hur vågar du släppa styret? man kan ju DÖ!!!! Man håller ju i sig med bara HÄNDERNA!!

Själv älskar jag fara, jag brukar köra utan händerna på styret för det är dubbelt så farligt = man får cheyerna vid korvmojen hur lätt som helst för de blir lide impade av mina skillz, fo' real.
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top