Hälsade till mc-polis.

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
I dag så var jag på väg till jobbet på hojen. Och jag ser någon sportliknade hoj (bmw).

Tänkte att det kanske var en körskolelärare så jag tänker att de hälsar alltid på mig så nu hälsar jag.

Men när solen inte är i mina ögon längre ser jag att det 2 mc-poliser efter varann.
jag hälsar på den första men han hälsar fan inte tillbaka. Hälsar på killen efter men han hälsar inte heller tillbaka.

Nä nu gillar jag verkligen inte polisen.

/sunkan

sunkan skrev:
I dag så var jag på väg till jobbet på hojen. Och jag ser någon sportliknade hoj (bmw).

Tänkte att det kanske var en körskolelärare så jag tänker att de hälsar alltid på mig så nu hälsar jag.

Men när solen inte är i mina ögon längre ser jag att det 2 mc-poliser efter varann.
jag hälsar på den första men han hälsar fan inte tillbaka. Hälsar på killen efter men han hälsar inte heller tillbaka.

/sunkan
Tror dom blev förvånade.....de jag hejat på (mest för att se en reaktion) har faktiskt hejat tbx...så poliser på hoj är trevliga, åtminstone här där jag bor :)

Hoztic skrev:
Jag hejar alltid på snuthojar! Men ingen har hälsat tillbaka. Det är dock nån som har viftat upp å ner med armen rakt ut, handflatan neråt... :rolleyes:

Hejade å stannade dig samtidigt, multi-tasking :hihi

ingen mc-polis har hejat tebax till mig heller :(

sunkan skrev:

/sunkan

Exakt detsamma hände mig. Bägge två höll stenhårt i styret trots att de på långt håll såg att vi kom att mötas. Dålig stil.......

Jag låg och kryssade mellan bilköerna i onsdagkväll när jag komifatt en mc-polis. Vi krypkörde och snackades vid lite, en hygglig prick verkade de. Sen tyckte jag att det gick för sackta så tackade jag för mig och kryssade vidare.

Edit: Men innan jag skulle åka vidare så påminnde han mig dock om att förbipasserande bara BÖR ske vid stillastående köer men mitt minne är ganska kort......men annars inget "mästrande" från hans sida utan en trevlig polis.

/

Last edited:
hehe verkar som snutarna i sthlm inte är så jätte snälla. De får nog stå ut med en del skit.

De kasnke inte ville släppa sina värmehandtag för att de frös eller nåt.
Jag förstår dem det var fan 4 grader. Hoj sessen börjar lida mot sitt slut. N överlever man typ bara dag tid.

*man hällsar ALDIRG på en snut.
*man hällsar ALDRIG någonsin på en MC snut.
*man kan möjligtvis ge dom mittfingert...

sunkan skrev:
hehe verkar som snutarna i sthlm inte är så jätte snälla. De får nog stå ut med en del skit.

De kasnke inte ville släppa sina värmehandtag för att de frös eller nåt.
Jag förstår dem det var fan 4 grader. Hoj sessen börjar lida mot sitt slut. N överlever man typ bara dag tid.

I agree, fingrarna var stelfrusna innan man kickat igång fanskapet :mad: Busskort på måndag.

E22 skrev:

cOolT!!!!!! jAg heLLSar inte HäLLEr pÅ grISarNA!!!!!!! :mad: :mad:

Hoztic skrev:
Jag hejar alltid på snuthojar! Men ingen har hälsat tillbaka. Det är dock nån som har viftat upp å ner med armen rakt ut, handflatan neråt... :rolleyes:
Det har aldrig någonsin hänt mig att de hälsat tillbaka. Icke desto mindre så vinkar jag alltid till dem bara för att retas.

När jag var på e22an så såg jag att polisen hade fartkontroll på andra sidan motorvägen, så jag tänkte här ska varnas.

OK ser en mötande MC jag gör saftblandarteckenet, opps de va visst en MC polis jag varnade , Harn vände på huvudet o tittade efter mig. Han blev nog lite sur.
Han tackade mig inte :hihi

tolf

Tolf skrev:
När jag var på e22an så såg jag att polisen hade fartkontroll på andra sidan motorvägen, så jag tänkte här ska varnas.

OK ser en mötande MC jag gör saftblandarteckenet, opps de va visst en MC polis jag varnade , Harn vände på huvudet o tittade efter mig. Han blev nog lite sur.

tolf

Haha! Kewlt. Du varnade da cop from da cops. Shiii.

De hojpoliser jag hejat på har hejat tbax, de flesta. Faktiskt.

E22 skrev:

Klart jag hälsar! De är hojåkare de också. :7peta Oftast får jag en hälsning tillbaks också. Jag tycker det är glidaråkarna som nästan aldrig svarar, men det vibrerar väl så kraftigt att de inte vågar släppa styret.

//daniel

Jag tycker också att dom oftast hälsar faktiskt, inte för man möter dom så ofta iofs.

Klart man hälsar på MC-poliser, dom är ju inte direkt MC-poliser för att dom ogillar motorcyklar, dom är det för att dom gillar hojar, inte så svårt att räkna ut.

Tolf skrev:

tolf
ha ha ha ja den va bra :)

Tolf skrev:

tolf

Saftblandartecknet...? :confused:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...