Hälsa på motardåkare

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Husa m.m
Håller med dig norman, hålla på å hejja på alla hojjar så har man ju fullt upp!, jag hejjar på samma kategori av hoj som jag kör. Kör ja motard hejjar ja på motarder, sport-sport å så vidare. Varför vinka på en som kör t.ex hd??, vad har jag gemensamt med honom förutom lappen??

Nä inget fjanteri med hejdlöst vinkande hit å dit!
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Håller med dig norman, hålla på å hejja på alla hojjar så har man ju fullt upp!, jag hejjar på samma kategori av hoj som jag kör. Kör ja motard hejjar ja på motarder, sport-sport å så vidare. Varför vinka på en som kör t.ex hd??, vad har jag gemensamt med honom förutom lappen??

Nä inget fjanteri med hejdlöst vinkande hit å dit!
Passande att det står hej hej under ditt mick. :hihi
 

Rocklets

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2009
Ort
Timrå
Hoj
Förr: KTM 640SM, ZX9 R 2001 Nu: Hojlös
Håller med dig norman, hålla på å hejja på alla hojjar så har man ju fullt upp!, jag hejjar på samma kategori av hoj som jag kör. Kör ja motard hejjar ja på motarder, sport-sport å så vidare. Varför vinka på en som kör t.ex hd??, vad har jag gemensamt med honom förutom lappen??

Nä inget fjanteri med hejdlöst vinkande hit å dit!

Hälsar för att det är någon jag delar ett intresse med. När jag kommer till skjutbanan hälsar jag på de som är där av ungefär samma anledning. Är ju inte omöjligt att man stannar på samma mack eller dyl som den man nyss mött och för den som gillar att surra har man ju redan startat...

Är väl dock ingen som hänger dig om du inte hälsar :krama
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
lite trevligt med folk som hälsar även om man är lite sliten i vänstran i slutet av säsongen..:D

Har bara fått en hälsning med 500 moppen men då blev jag så överraskad så jag han inte ge en slängkyss tillbaka.:rolleyes:
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Stors

Medlem
Gick med
16 Feb 2011
Ort
Säter kommun
Hoj
Yamaha xt660x -08
En hojåkare sa till mig att det kom till för att visa mötande mc att det inte finns nå poliser åt det hållet han åker åt. :confused: men de kanske va för hundra år sedan.. Vinka på bara :hej
 

Lill-Sunken

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2010
Ort
Halmstad
Hoj
KTM 690 smc r - 12
Jag hejar på alla hojar jag möter (om jag hinner). Alltid trevligare att heja på för många än för få tycker jag. Sen att man råkar heja på en moppe gör väl inte så mycket. Då har man ju förgyllt hela hans dag sedan

"Jag mötte en MC idag och han hälsade på mig!!"

Han lär ju bli kändis i skolan efter det! :D

Men som sagt. Alltid trevligare att hälsa. Vi är ju trots allt av samma släkte! :krama
 

Rocklets

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2009
Ort
Timrå
Hoj
Förr: KTM 640SM, ZX9 R 2001 Nu: Hojlös
Enda gången en slädåkare höjer handen är när man ligger på så jävligt att man helt enkelt inte KAN vara en moped.
 

Husaberg4life

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Ort
Linköping
Hoj
Husaberg FS 650E
Som andra sagt tidigare, andra motorcyklister tror det är en moped man möter och väljer därför att inte hälsa.

Jag märke dock en markant skillnad efter det att jag bytte ut min svarta allround-jacka till neonfärgad jacka. Direkt uppfattar folk att man är en mc-åkare och får därmed sin hand-hälsning besvarad.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top