Hälsa på motardåkare

RobinS

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2008
Hoj
ingen
Vart ute riktigt första turen idag med min första motard, tycker det inte är en ända människa på hoj som hälsar på en ( jag hälsar mot dom ), om man jämför med tidigare hojar jag ägt.

Håller ni med?

hehe, ett vanligt "problem" bland oss motardpiloter.
Min analys är att andra hojåkare tror att det är mopeder dom möter, och vem f:censoredn vill hälsa på en moppe?

Dem flesta jag möter brukar hälsa oavsett vad dem har för hoj - även Goldwing osv ..

Hälsar alltid! T o m på de som kör kromsläde, dock verkar många såna ha svårt att hälsa tillbaka. :7peta

Haha precis, upp på bakan så visar man respekt :Bugar

Annars skulle jag tro att det är som någon tidigare sa, kan lätt förknippas med en moppe rakt framifrån. Definitivt fler som hälsar när jag kör ducce monster än motard.

Kromslädar kommer köra av vägen om dom släpper styret ;) Men jag hälsar på alla men polisen är typ dom enda som itne hälsar tillbaks... O HD åkare...

tycker att de flesta är rätt bra på att hälsa! Eller i Göteborg så hälsas det friskt i vilket fall!!!

Så är det med motard, många har väl svårt att skilja på moped/motard-mc.

Verkar vara ett Stockholmssyndrom att man inte hälsar. Ju längre bort man kommer från stan ju mer som hälsar. Kommer själv från en mindre stad och där hälsade alla mc åkare.

Ligg på bakhjulet samtidigt som du hälsar. Då fattar dom att det inte är en moppe!

Men vi Motard piloter är ju ganska så föraktade ändå... T.o.m hells angels darrar när vi dånar förbi på slangen.

har haft ktm640 xr600 dr800 dr650, enda dom heja va med 800,an

Möte kanske 20 hojar (de flesta touring och glidare) idag och alla hälsade tillbaks. Fler som hejar tillbaks när jag åker i skinnställ än när jag kör i huvtröja har jag märkt.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti