hälsa på mc folk???

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
jag undrar, hur gör ni? hälsar ni på alla mc som ni stöter på? vissa tycks tycka det är oartigt att inte hälsa men vad är det för mening att hälsa på folk som man inte känner?

Såklart man gör det! :yoparty
Det är ju en spec känsla med varandra att vi som mc åkare har med varandra, tycker jag... :banana eller har jag kanske fel? :va
Fast det finns ju dom som aldrig hälsar när man åker förbi och känner sig dum förklarad! :huvet

// Robban

hälsar alltid men customfolket är försiktigare då man kör sporthoj. Det roligaste som finns är att raca rödljus mot någon V-rod eller liknande. Det blir inge seriös racing men bara flumma lite. Allt som behövs är att varva till lite och titta över axeln. Tror alla custom har en drömm om att få sätta någon liten pipig radfyra på plats

Jag vinkar alltid gladeligen till alla på 2 hjul.... nästan iaf... :)

Hälsartrådar har ju varit på tapen en hel del..
Brukar sluta med ett par "Jag hälsar fan inte på nån", "Riktiga hojåkare hälsar" och "klart man skall hälsa"
med övervikt på sistnämda..
Och jag säger med, klart man skall hälsa.. Jag hälsar på en annan joggare om jag är ute och springer med tex.. Gemenskap och vanlig trevlighet har väl ingen dött av.. Samt i kalla sverige kan vi behöva lite värme..

klart man hälsar.. jag hälsar på alla på två hjul.. kanske inte på moppenissar men dom som ser ut som hojåkare kan ränka med att jag slänger upp näven..tycker det är kul att heja på folk.. hur jobbigt kan det va att sträcka ut handen?? neee heja på dom du möter så blir allt mycke trevligare.. :)

twinner skrev:
Jag hälsar alltid..om jag minns rätt.
då är det väl bara att börja hälsa till sommaren .... tyckte det kändes lamt men säger ni att det är så, så är det väl så.

tack för era entydiga svar :tummenupp

man hälsar på alla som kör nå'n vettig hoj, custom får hälsa först, dom kaxiga svinen :tungan näe men klart man hälsar på alla utom moppedister, dom hälsar man definitivt inte på! dom kan gott få fortsätta drömma våta drömmar om att få grensla en sporthoj......heheheheeee....

MostWanted skrev:
ja brukar tillochmed hälsa på bumsarna!
Jag med, men dom har aldrig hälsat tebax?! :va
Inte förra säsongen i alla fall vad jag komihåg..

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman