Hälsa på gubbracers??

Mirran

Tjolahopp!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Tröttnat..
Tjena, eftersom jag är ny hojåkare får ni hjälpa mig lite på traven.När man är ute och racar på gatorna så hälsar alltid sporthojåkarna,men dock aldrig gubbåkarna,är det så att dom inte gillar våra hojjar eller?

De kanske inte ser oss för det är för lite krom. De ser nog inget annat än reflexer, genetisk defekt de har tror jag :hihi

Fortsätt hälsa vad du än gör, jag brukade möta samma hårdkokte HD åkare ofta, jag hälsade alltid, han hälsade aldrig.
Efter nästan en hel sommar ensidigt hälsande så fög plötsligt hans arm upp när vi möttes, jag trodde givetvis att han hade tappat taget p.g.a styrwobbel, men se på tusan, dan därpå höll jag inne min hälsning lite längre än vanligt, och möttes av ett glatt flaxande med näven.

Ett tag senare tankade vi på samma mack, så jag fick en chans att hälsa IRL, och det visade sig vara en oerhört trevlig prick, nu hälsar även hans kompisar på mig när jag kommer på min PVC-kälke.

Sensmoral, inget blir bättre av att sjuka till någon annans lägre nivå, utan man får bjussa på sig själv!

Fortsätt hälsa!

Jag hällsar på alla hojtyper bara jag vågar släppa styret.. :rolleyes:
Finns ju även Sporthojsförare som inte hällsar.. :7peta

de hälsar inte p.g.a avundsjuka. de sitter där på sina pråmar och tänker "vad fan.....skulle ju köpt en....raket istället........för det här rackiga åket.........grrrrrrr.......nästan gång så......"

Klart att du ska fortsätta hälsa!! Har oxå funderat över detta fenomen men inte kommit på nåt bra svar... Då och då är det iaf nån kromsläde som hälsar glatt när man möts... :tummenupp
Keep up the good work!! :yoparty

Det är bara att fortsätta hälsa! Jag hälsar alltid.

Jag tror att det är många "gubbåkare" som inte är speciellt insatta i hojåkning utan mest myser lite på äldre dar. Kanske har jag fel....

Det är bara fortsätta hälsa,dom flesta hälsar ju tillbaka...

Och vad gör det om nån surmule inte hälsar tillbaka,vinka på du..

Ja, hälsar alltid jag med. Vi har ju i grunden samma intresse, vissa har bara inte hittat exakt rätt än, och åker därmed släde istället för raket :fatta!
:tungan

EDIT: Var det första jag sa till Farsgubben när han köpte hoj: "Hälsa på andra hojåkare vad du än gör" :D

Last edited:
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...