Hälsa med knuten näve?

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
En tanke slog mig ikväll, jag tycker det är så jävla schysst när man har varit ute och gasat och skall skiljas åt och puffar på varandra innan man delar på sig. Va fan kommer det här ifrån? Man kan säkert googla det här men jag vill veta höra era tankar innan det kommer in nån besserwisser och förklarar och förstör mina drömmar?

Och nu vill inte ha jag massa förklaringar om vad gas och kopplingshandtag sitter.

Själv tycker jag det oerhört coolt att komma ikapp och bromsa in vid ett rödljus med en varsínn stoppie jämte en Asta 86 i en Fiesta eller Kent 36 i en BWW XC90. En lätt puff, så kör vi olika håll. Är jag bara barnslig eller whAT?

Vad är en "puff"?

När jag såg trådrubriken trodde jag det rörde sig om ännu en bultenaspirant, som efter sin första träningsdag på vägen undrade över sättet på vilket tomtägarna hälsade.

Last edited:
Fylletråd? För vad den handlar om är helt obegripligt.

Spontant låter det som att några hojåkare i din omgivning läst och sett för mycket av Breivik och börjat härma han.

Enda hojhälsningen jag vet (som gäller överallt på jordklotet så vitt jag vet) är hälsa med öppen hand.

motorcycle-wave.jpg

"Hälsa med knuten näve", är det inte vad som i folkmun också kallas "ge nån en snyting"?

Jag tror det är lättare o knoga polarn när man åker i olika grader än o skrika innanför hjälmen . Eller försöker skaka hand som kontorsfolk Med mc handskar på. Jag gillar en enkel puff med. Hälsningsfraser är en respektgrej. Men den har väl inte så mkt med hojåka o göra!?

article-2512389-199972F000000578-788_634x444.jpg

Anledningen till att man gör det är ju att
1) det ser coolt ut
Och
2) det är extra praktiskt om man har kolfiberskydd över knogarna på sina handskar

Sen är jag för gammal och svennig för att hålla på med sånt, men det gör inget för jag är asbra på en massa andra saker:)

Jag hade hellre diskuterat varför vi mcåkare hälsar på varann. Jag har åkt mc sen jag va sju, o alltid gillat gemenskapen vi fått med att vi delar en hand o hälsar på mc vi möter eller kör om.
Ett hej borde betyda nåt. O när man sitter där sitter oskyddad i inte alltför ovanliga höga hastigheter, har jag inbillat mig att hälsningen betyder ungefär god speed! Lycka till o vi är en gemenskap.
Det är uppskattat. Jag kan ha helt fel. Men jag tänker fortsätta tolka det som att ni alla vill att jag ska överleva när nåt händer eller att inget ska hända.

Jag hade hellre diskuterat varför vi mcåkare hälsar på varann. Jag har åkt mc sen jag va sju, o alltid gillat gemenskapen vi fått med att vi delar en hand o hälsar på mc vi möter eller kör om.
Ett hej borde betyda nåt. O när man sitter där sitter oskyddad i inte alltför ovanliga höga hastigheter, har jag inbillat mig att hälsningen betyder ungefär god speed! Lycka till o vi är en gemenskap.
Det är uppskattat. Jag kan ha helt fel. Men jag tänker fortsätta tolka det som att ni alla vill att jag ska överleva när nåt händer eller att inget ska hända.

Det finns en teori om att när man hälsade på varandra så var det fritt fram, alltså inga sheriffer i sikte.
Men idag så viftar man ju som en väderkvarn om man ser Holstein, så det finns säkert flera förslag.

( Holstein = Harry Haffa )

Jag tycker nog på tal om det vi borde komma på en bra nationell till en början, varning för möte med länsman!
Alltför många gånger har jag varnat me ljus o grejer o folk undrar va fan vill den idioten då?

Vad vore bäst. Blinka med ljusen o inte hinna med den fina hälsningen? Eller visa otydliga tecken med vantar?
Alla kan köra runt med tre olika skyltar!

Varning för blå man!
HEJ !!!
Du har punka!

Jag tycker nog på tal om det vi borde komma på en bra nationell till en början, varning för möte med länsman!
Alltför många gånger har jag varnat me ljus o grejer o folk undrar va fan vill den idioten då?

Vad vore bäst. Blinka med ljusen o inte hinna med den fina hälsningen? Eller visa otydliga tecken med vantar?
Alla kan köra runt med tre olika skyltar!

Varning för blå man!
HEJ !!!
Du har punka!
Det verkar finnas behov av en nationell samordnare för extrema hälsare? Tur att naiv-Mona blir arbetslös till sommarn, hon kanske kan köpa ett kontantkort för dig att ringa?:hihi

Nu är det väl ingen erkänd signal men när jag har varnat mötande moppefolk för tellelisen är det ett pekfinger upp mot molnen och lite vispande rörelse. Vet inte om det hjälpt någon men så gör jag.

När jag såg trådrubriken trodde jag det rörde sig om ännu en ny bultenaspirant, som efter sin första träningsdag på vägen undrade över sättet på vilka tomtägarna hälsade.

Hur ska man veta vilka som är tomtägare på sommaren? Dom flesta har ju tomten framme vid jul!
:D

Hälsa med knoge mot knoge är en hälsning som att skaka hand. Men det betyder lite mer som kul,hej,respekt, allt bra ,kör,grymt. Jag brukar hälsa så ibland vid rödljusen, käns bra helt enkelt. :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back