Guuuud jag är så jävla blåst!!

Det förekommer även falska utskick där man kan bli lurad att betalningen kommit, men man bör alltså alltid gå till den riktiga sidan för betaltjänsten och inte trycka på länkar i mailet eller liknade.

Ser man på den äkta sidan att pengarna har betalats in så är det ju grönt, slarva inte med sånt, finns gott om flummhuvven i öststaterna som satt sånt här i system och även tömma folks konton genom att skicka mail där det står en massa om hur ens konto blivit övertaget och att man ska trycka på länken och titta, men när man gör det skickar man sitt kontos uppgifter till bovarna, sen har de fest.

campar skrev:
Kan du inte lite mera utförligt berätta vad det är som hänt, så vi inte spånar helt fel i denna tråd!

//Niklas

Jag kan ta det i den långa "pinamhetstråden" när jag gråtit klart. :näsblod

Just nu ville jag bara varna lite. Dessa bedrägerier är ju satta i system, uppenbarligen. Så jag ville egentligen säga att anar man ugglor i mossen, SÅ ÄR DET UGGLOR DÄR! Särskilt om avsändaren är xxx@eu-computersinc.com...

Jag vill gärna tro att om jag inte varit så ockuperad av annat (flytt och studier) och inte ville ha plasmaskärmen såld fort som attan, hade jag haft tid att kolla upp detta ordentligt innan. :död

Chris Ash skrev:
Man lär så länge man lever, förhoppningsvis sista gången nån blåser dig.

Första och sista gången! Min oskuld är borta för evigt. Människor är onda. Nu vet jag det. :brinnerup

Flamma77 skrev:
Första och sista gången! Min oskuld är borta för evigt. Människor är onda. Nu vet jag det. :brinnerup

Äsch då- Det är fan så mycket trevligare att tro gott om folk och bli blåst emellanåt än att leva sitt liv och misstro allt och alla.

vågen skrev:
www.eu-computersinc.com använder bilder osm skulle kunna komma från tillverkarna/återförsäljarna av dom datorerna. Jag tror knappast att dom har frågat om dom får använda bilderna, bryter man mot copyright så kan det bli dyrt.

Kolla med alienware om det är deras bilder och säg hur det är.

Du kan få skvallra om du vill... :)
Men det känns som om det är helt meningslöst att försöka få fram någon människa bakom dendär sidan.

Jag har polisanmält detta bedrägeri. De som är bedragna före mig har polisanmält... och den enda som åkt fast är en kurir, som hämtat upp grejjer.
Han kunde/ville inte säga vem han jobbade för.

Schenker som jag skickade varan med håller på att utreda hur utlämningen av försändelsen gick till, eftersom 'köparen' inte bodde/fanns på adressen som angetts till mig, när det skulle levereras. Han kom senare och hämtade varan på terminalen, men hade då inte någon avi med sig, eftersom den befann sig hos personen som bor på den angivna adressen... :fatta!
Har personen legitimerat sig, kan han åka fast. Har han falskleg är det helt kört. Har Schenker lämnat ut försändelsen utan att ta legitimation kommer de att ersätta mig.
Good Lord vilken förbaskad soppa! En liten tröst är att Schenker har visat sig bekymrade och väldigt seriösa med det inträffade...

Surt som fan, lider med dig. Visste inte att Payson funkar lika som blockets betaltjänst.

Chrille skrev:
Äsch då- Det är fan så mycket trevligare att tro gott om folk och bli blåst emellanåt än att leva sitt liv och misstro allt och alla.

Ja i alla situationer förutom när man skall överlämna pengar till någon man inte känner. Då kan man med fördel tillämpa ett avsevärt mer människokritiskt förhållningsätt på det att man minimerar risken för att bli blåst. Min rekommendation.

/O

Cat skrev:
Be och få en fraktsedelskopia av Schenker...

Oh yes! Jag har pratat med Schenker minsann och de är väldigt hjälpsamma!
Allt är under utredning. :gnissla
Jag har pratat med polisen och de kommer väl att göra vad de har tid och råd med... :rolleyes: Fast jag har ju idag redan gjort halva utredningen, så det kanske ger något. :huvet

Alltid trist när nån blir blåst men jag måste säga att deras sajt var riktigt usel.
Ser ut som någon 52-årig färgblind torghandlare från Tallin har gjort den via sin mobiltelefon :hihi

Flamma77 skrev:
Det blev MYCKET dyrt. :gnissla :brinnerup
Så nu är du helt desperat o gör VAD SOM HELST för att dra in lite kosing då???? purr purr(rullar runt med blottad mage o vill bli kliad) :rofl

Flamma77 skrev:
Jag har blivit blåst som fan av en liga/person som "köper" elektronikgrejjer på internet, i detta fall Blocket.se :huvet

Detta är ganska vanligt tyvärr man ska vara skeptisk då företaget inte har en telefon eller fastadress som man kan vända sig till.
Men hemsidan du!!! bara den luktar skojare långväg och forna öststat?
no way!

2ono skrev:
Flamma77 skrev:
Jag har blivit blåst som fan av en liga/person som "köper" elektronikgrejjer på internet, i detta fall Blocket.se :huvet

Detta är ganska vanligt tyvärr man ska vara skeptisk då företaget inte har en telefon eller fastadress som man kan vända sig till.
Men hemsidan du!!! bara den luktar skojare långväg och forna öststat?
no way!

Ja, hade jag varit lite noggrannare så hade jag sett den innan jag skickade varan... :D :huvet

Men killen som jag hade kontakt med sa inget om 'firman' som så. Jag fick bara intrycket att han använde jobbmejlen när han skrev och jag brukar inte kolla upp vart folk som jag sålt grejjer till jobbar... :död

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park