Gummipluggar över lågvarvsmunstycke?

Gick med
14 May 2011
Hoj
83,suzuki gsx es, 80 kawasaki z 250
Hej, det sitter gummipluggar över mina lågavarvs munstycke i förgasarna, kolla på bilderna som jag har bifogat, används dom inte eller? sitter varsin plugg över dom, satte bara dit en på kortet. problemet är att cykeln sjunker för saktas ner till tomgång efter gaspådrag, och till slut dör på tomgång efter en stund. som någon sa så går den antagligen för magert, på lågvarvsmunstyckena står det 38, förgasarna är en keihin, skulle vilja testa med större munstycke men ja hittar ingen beteckning på förgasaren vad den heter mer än keihin,

fråga ett, varför är det gummi pluggar?
fråga två, hur ska jag kunna få tag i större munstycke när jag endast vet att förgasaren heter keihin och sitter på en kawasaki z 250 från 1980.

Bifogat

• PICT0007.jpg
    PICT0007.jpg
    95.4 KB · Visningar: 159
  • PICT0012.jpg
    PICT0012.jpg
    129.3 KB · Visningar: 150
  • PICT0014.jpg
    PICT0014.jpg
    126.3 KB · Visningar: 133
jag har bara kommit i kontakt med detta på båtmotorer och kommer inte ihåg symptomen på motorn heller men felet var torra pluggar som inte höll tätt.

Inget direkt givande svar men dom sitter där av en anledning och om cykeln är original i övrigt skall dom sitta där.

jag har bara kommit i kontakt med detta på båtmotorer och kommer inte ihåg symptomen på motorn heller men felet var torra pluggar som inte höll tätt.

Inget direkt givande svar men dom sitter där av en anledning och om cykeln är original i övrigt skall dom sitta där.

OK tackar! du menar altså att du fick problem med motorn p.g.a. att pluugarna inte höll tätt? det skulle ju kunna va därför cykeln sjunker för sakta ner till tomgång då kanske......Om nån har en aning om var jag får tag i större munstycke till en sånn här, hör av er !!

skulle behöva tips på material som jag kan tillverka nya pluggar av ochså, nåt gummiaktigt som helst sväller lite i bensin men ändå tål det

skulle behöva tips på material som jag kan tillverka nya pluggar av ochså, nåt gummiaktigt som helst sväller lite i bensin men ändå tål det

prova att få tag i original om det går. lär inte handla om några astronomiska summor även om det kommer vara dyrt kilopris på prylen...

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd