Guitar Hero III

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Åkte iväg tidigt imorse för att inhandla GH III, fanns 3 exemplar i butiken och jag tog 2 för jag ville naturligtvis ha 2 trådlösa gitarrer.
Slängde in dom i bilen och åkte till umeå över dagen, kommer hem och vill packa upp dom då tjejen nekar mig och påpekar att jag minsann ska hjälpa till med middagen. Jaja *suck* spelar väl sen då...
Efter maten (toffel som jag är) så pillrar vi ihop gitarrerna och ska börja spela och då upptäcker vi att ena gitarren inte fungerar som den ska :mad:
Bara grön och orange knapp som funkar, SATAN jag som hade tänkt rocka med frugan hela kvällen och nu har butiken stängt. Men eftersom bägge inte funkar måste jag titta på idol.... är det nån annan som fått med sig en trasig gitarr hem idag :mad:

Nää...min gitarr funkar alldeles strålande här! Den andre och tredje med! Ett gött skönt distat ljud strömmar ur stärkaren. :hihi

Lite OT bara...

Fan va surt. Hoppas att ni kan stå ut tills ni bytat "gitarren".

själv lirar jag det på datorn :D
går inte lira på nån svårare nivå än lättaste med tangentbort.. funkar gitarren till datorn med?

"Men eftersom bägge inte funkar måste jag titta på idol"

det är värre än 10 trasiga gitarrer :näsblod

Har haft spelet en vecka nu, börjar bli duktig...

Men personligen tycker jag att känslan är sämre på 3:an än tidigare versioner.

Varför i hela friden släpper dom GH till PS2 men inte till XBOX(1) :mad:

:huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet

OT Samma sak med mitt Favvolir NHL, vafför i hee.. släpper dem inte NHL 08 till Xbox!

Grrr :mad:

Vem är det som bestämmer? Har Microsoft bestämt sig för att bara satsa på 360 lådan?

Min va med paj. Själva pling knappen fjädrar inte tbx som den ska.
Ska byta den imorgon. Bara att hoppas att de finns nåt ex kvar

Köp Gh2 eller Gh1 gitarren då? Min Gh2 gitarr funkar med alla GH spel :banana

Bärnda är dom med :fakta

JAg är cool :cool:

Köpte igår. Fick inte den trådlösa gitarren att funka. Fanns ju inga instruktioner om hur den ska kopplas in/startas. Tog ett jävla tag innan jag hittade ON-knappen! Och den där lilla knappen på sändaren i konsollen - vad ska man göra med den egentligen?

Trista låtar man får börja med. Hoppas det snabbt blir roligare.

Köpte igår. Fick inte den trådlösa gitarren att funka. Fanns ju inga instruktioner om hur den ska kopplas in/startas. Tog ett jävla tag innan jag hittade ON-knappen! Och den där lilla knappen på sändaren i konsollen - vad ska man göra med den egentligen?

Trista låtar man får börja med. Hoppas det snabbt blir roligare.

Instruktioner för hur man kopplar in gitarren finns i manualen. Funkade klockrent.

Dessvärre blev jag en smula besviken på låtarna. Hade förväntat mig bättre. "Paranoid" låter ju nästan inte ens som "Paranoid".

Vem är det som bestämmer? Har Microsoft bestämt sig för att bara satsa på 360 lådan?

Microsoft satsar nästa uteslutande på 360. Men så blir det ju när de släpper nya konsoller. Likadant var det t.ex. när Nintendo släppte Supernintendo. Då slutades det göras spel till 8-bit. Du lär ju hänga med lite här! Pallra dig nu iväg och köp dig ett 360. Du kommer inte att bli besviken.

Last edited:
Har haft spelet en vecka nu, börjar bli duktig...

Men personligen tycker jag att känslan är sämre på 3:an än tidigare versioner.

Jag läste att det inte är samma gäng bakom 3:an som de tidigare. De som gjorde 1 och 2 heter Harmonix som tydligen är ett gäng gamla musiker. Nu är det något skateboardspelsgäng som har gjort GH3. Därför har lite av, precis som du säger, känslan försvunnit. Det är även lite av ondo att de i 3:an har använt orginalinspelningar.

Harmonix ligger dock bakom Rockband. Tror det kommer bli kul som fan faktiskt.

Nu börjar det likna något, har 2 gitarrer och har börjat rocka loss :yoparty

Men jag känner mig som en sopa, på GH II så hade jag klarat alla låtar på Hard och hälften på expert men jag har fan svårt att battle:a emot "bossarna".

Har bara spelat en stund men när får man number of the beast och one ?
Lite kul är det utan sladd faktiskt oxå :yoparty

(Just nu står damen och rockar till scorpions)

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back