Guide till Guantanamo

bonny skrev:
Å fortfarande är det i grund och botten ointressant i vilken form fakta har åskådliggjorts eller för den delen vem som gör det...

Jaha, det är du nog ganska ensam om att tycka men det är ju charmen med yttrandefrihet.

Kul att se var du hämtar din retorik förresten. :hihi

bonny skrev:
Jag tycker personligen dessutom att metoden "eftersom det visas på SVT är det propaganda" säger mer om dem som uttalar sig än om reportaget som sådant.

Pär Nuder skrev:
Att tro att regeringen skulle ha onda avsikter med detta är en konspirationsteori som säger mer om den som framför den än om regeringen...

(http://www.svd.se/dynamiskt/naringsliv/did_10662834.asp)

Markus skrev:
Jaha, det är du nog ganska ensam om att tycka men det är ju charmen med yttrandefrihet.
Synd men här har du faktiskt fel! En av grundreglerna i alla debatter, vetenskapliga eller inte, är att det är VAD som sagt som skall debatteras inte VEM som säger det. :fatta! Att inte vilja ta detta till sig visar nog mest att man är rigid och med förutfattade meningar, alternativt att man kanske inte har något gott argumetn att komma med.
Sedan är det ett enkelt grepp att diskvalificera sina motståndare, göra sig lustig på någon annans bekostnad eller något annat, bl.a. behöver man ju i så falll inte redovisa egen fakta eller källa. Se bara på en normal presidenkampanj i USA eller debatter på SH.
Så jag tror verkligen inte att jag är ensam om att man skall debattera fakta/värderingar mer än vem som säger det!

bonny skrev:
Synd men här har du faktiskt fel! En av grundreglerna i alla debatter, vetenskapliga eller inte, är att det är VAD som sagt som skall debatteras inte VEM som säger det. :fatta! Att inte vilja ta detta till sig visar nog mest att man är rigid och med förutfattade meningar, alternativt att man kanske inte har något gott argumetn att komma med.
Sedan är det ett enkelt grepp att diskvalificera sina motståndare, göra sig lustig på någon annans bekostnad eller något annat, bl.a. behöver man ju i så falll inte redovisa egen fakta eller källa. Se bara på en normal presidenkampanj i USA eller debatter på SH.
Så jag tror verkligen inte att jag är ensam om att man skall debattera fakta/värderingar mer än vem som säger det!

Jag håller med dig till viss del, men jag menar fortfarande att när man värdesätter fakta så ska man beakta vilken källa det är. Med det inte sagt att någon speciell media diskvalificerat sig fullständigt. Jag tror knappst jag behöver exemplifiera här.
Om jag minns rätt så var det till och med jag som tipsade om den dokumentären som fick på SVT i denna tråd, men jag raljerade lite om att den nog inte blir särskilt objektiv. Något jag betvivlar att den var också (jag missadde den själv).

Att vänstermedia är emot allt som heter USA och speciellt om du lägger in invasion, kristendom och oljebolag också är inte så konstigt, däremot kan man inte förvänta sig någon objektivitet i det.

Trevlig helg på dig. :hej

Markus skrev:
Jag håller med dig till viss del, men jag menar fortfarande att när man värdesätter fakta så ska man beakta vilken källa det är. Med det inte sagt att någon speciell media diskvalificerat sig fullständigt. Jag tror knappst jag behöver exemplifiera här.
Om jag minns rätt så var det till och med jag som tipsade om den dokumentären som fick på SVT i denna tråd, men jag raljerade lite om att den nog inte blir särskilt objektiv. Något jag betvivlar att den var också (jag missadde den själv).

Att vänstermedia är emot allt som heter USA och speciellt om du lägger in invasion, kristendom och oljebolag också är inte så konstigt, däremot kan man inte förvänta sig någon objektivitet i det.

Trevlig helg på dig. :hej
Vad trevligt att vi faktiskt är lite eniga! För att beakta källan tycker jag är en självklarhet i alla debatter.
vad gäller programet kan hade vi nog varit eniga om att det var populistiskt snarre än att det saknade objektivitet eftersom det egentligen ínte tog ställning för eller emot något. Fast som sagt: populistiskt var det!

trevlig helg till dig också! Trots hösten...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg